Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Is NVA leugenachtig?
ja 4 26,67%
nee 7 46,67%
geen mening 4 26,67%
Aantal stemmers: 15. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 9 februari 2003, 14:57   #1
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

NVA had geen nood aan BV's, aldus de voorzitter.
Ondanks dit alles is Walter van VTM toch op een goede plaats gezet bij de NVA, niet omwille van zijn gekendheid doch omwille van zijn uitgesproken Vlaamse mening.
Is dit nu geen hypocrisie?
Als ik morgen naar NVA overstap (denk het niet hoor), dan krijg ik natuurlijk onmiddellijk een verkiesbare plaats...
Oud 9 februari 2003, 14:58   #2
Jonas De muynck
Provinciaal Gedeputeerde

Jonas De muynck's schermafbeelding

Standaard

Jouw reactie is ingegeven door je afgunst tegenover de NVA als domme belgicist, gelieve u te onthouden van verdere reacties wegens compleet ongeloofwaardig.
Jonas De muynck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2003, 15:01   #3
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas De muynck
Jouw reactie is ingegeven door je afgunst tegenover de NVA als domme belgicist, gelieve u te onthouden van verdere reacties wegens compleet ongeloofwaardig.
Waarom zou ik dom zijn? Ik heb mijn mening, net als u.

Verder kan u niet ontkennen dat NVA ook zit opgescheept met een Bekende Vlaming, hoewel er in het begin van het NVA-tijdperk duidelijk afstand werd genomen van de Bekende Vlamingen op zeer mooie plaatsen...
Oud 9 februari 2003, 15:12   #4
Jonas De muynck
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Mensen die zich achter de BUB scharen zijn dom, met alle respect. Ze zijn net zo dom als de gemiddelde Vlaams Blokker.

Betreffende de NVA, uiteraard is het beter om zonder leeghoofden als Capiau naar de kiezer te stappen en geloofwaardig te blijven, maar het is pas echt dom om Capiau te weigeren terwijl je verdorie goed weet dat ze met hem ongetwijfeld aan hun 5% komen en daar gaat het bij de verkiezingen om.

Jij valt ze hier dus aan op real-politik, omdat je zelf een 19de eeuwse belgicist bent en een bewonderaar van Charles Woeste.
Oud 9 februari 2003, 15:16   #5
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mensen die zich achter de BUB scharen zijn dom, met alle respect. Ze zijn net zo dom als de gemiddelde Vlaams Blokker.

Betreffende de NVA, uiteraard is het beter om zonder leeghoofden als Capiau naar de kiezer te stappen en geloofwaardig te blijven, maar het is pas echt dom om Capiau te weigeren terwijl je verdorie goed weet dat ze met hem ongetwijfeld aan hun 5% komen en daar gaat het bij de verkiezingen om.

Jij valt ze hier dus aan op real-politik, omdat je zelf een 19de eeuwse belgicist bent en een bewonderaar van Charles Woeste.
Woeste is nu niet direct mijn politieke idool, daar mag u gerust van zijn, Jonas, evenmin ben ik een '19e eeuwse Belgicist'. Voor u zulk een oordeel velt, lees ons programma aub.

Ik ben eerder voorstander van een politieke partij die meer denkt aan haar inhoud dan leeghoofden om aan 5 % te geraken. Ik heb begrepen dat u het daar ook gedeeltelijk mee eens bent.

Kan u tevens argumenteren waarom iedere BUB'er dom zou zijn? Denk je dat je er niemand bij BUB studies heeft gedaan of zo?

Hoe weinig respect ik heb voor het vlaams Blok, zelfs d�*�*r zitten slimme mensen...
Oud 9 februari 2003, 15:29   #6
Jonas De muynck
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Woeste is nu niet direct mijn politieke idool, daar mag u gerust van zijn, Jonas, evenmin ben ik een '19e eeuwse Belgicist'. Voor u zulk een oordeel velt, lees ons programma aub.
O ik heb het gelezen, en heb er nu een topic aan gewijd...
Reactionaire antideomcraten zitten er bij de BUB.

Citaat:
Ik ben eerder voorstander van een politieke partij die meer denkt aan haar inhoud dan leeghoofden om aan 5 % te geraken. Ik heb begrepen dat u het daar ook gedeeltelijk mee eens bent.
Ik heb het liever anders, maar politiek gaat nu eenmaal over het aanspreken van de volksmens.

Citaat:
Kan u tevens argumenteren waarom iedere BUB'er dom zou zijn? Denk je dat je er niemand bij BUB studies heeft gedaan of zo?
Ik zeg dat op basis van het citaat dat ik aanhaal in mijn topic over de BUB.

Citaat:
Hoe weinig respect ik heb voor het vlaams Blok, zelfs d�*�*r zitten slimme mensen...
Om 33% van de bevolking te misleiden in Antwerpen moet je uiteraard verstandig zijn, maar ik had het over de ideologie.
Oud 9 februari 2003, 17:24   #7
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Volgens mij zijn de BUB'ers gewoon jaloers dat zij geen bekende Vlaming op hun lijst kunnen zetten, misschien dat ze een bekende Waal kunnen strikken , alhoewel. Ik heb ook geen nood aan bekende Vlamingen in de politiek maar als de NVA daarmee een hoop stemmen kan ronselen moeten ze niet twijfelen.

Sinds wanneer zijn mensen die studies hebben gedaan intelligent? Dat is nog altijd niet de definitie van intelligentie.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2003, 18:31   #8
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Volgens mij zijn de BUB'ers gewoon jaloers dat zij geen bekende Vlaming op hun lijst kunnen zetten, misschien dat ze een bekende Waal kunnen strikken , alhoewel. Ik heb ook geen nood aan bekende Vlamingen in de politiek maar als de NVA daarmee een hoop stemmen kan ronselen moeten ze niet twijfelen.

Sinds wanneer zijn mensen die studies hebben gedaan intelligent? Dat is nog altijd niet de definitie van intelligentie.
Natuurliijk niet, mijn waarde, ik wilde ook niet zeggen dat mensen die niet gestudeerd hebben niet intelligent zijn, maar in het merendeel van de gevallen kan men dit wel als een vereiste nemen om studies te voltooien.

U mag gerust zijn, er zijn meer dan genoeg Bekende Belgen ook, en jaloers? Waarvoor? voor een partij die niet genoeg stemmen haalt met haar ideologie dat ze een gekende spelletjesmaker moeten plaatsen? Nee dank u, liever niet dan...
Oud 9 februari 2003, 18:34   #9
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar hij heeft wel 100% gelijk natuurlijk. De NVA die zo tegen al die spelletjes en BV toestanden was zet de koning van de Vlaamse spelletjes business op één van haar lijsten.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2003, 19:21   #10
Jonas De muynck
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Uiteraard, ik ben er zelf al een topic over begonnen...

Wat mij stoort is dat onze goede vriend zelf uit een antidemocratische en reactionaire partij komt.
Oud 9 februari 2003, 20:44   #11
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard, ik ben er zelf al een topic over begonnen...

Wat mij stoort is dat onze goede vriend zelf uit een antidemocratische en reactionaire partij komt.
??? antidemocratisch en reactionair???
Verklaar u nader aub...
Oud 9 februari 2003, 21:09   #12
Tjolder
Parlementslid

Tjolder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Betreffende de NVA, uiteraard is het beter om zonder leeghoofden als Capiau naar de kiezer te stappen

Dat leeghoofd heeft wel een eigen artistenbureau ,reisbureau en TV-productiemaatschapij

Enkele voorbeelden :

----------------------
Wij produceerden voor onderstaande zenders volgende programma's:

VTM : Walters Verjaardagsshow, De Kinderacademie, Blind Date, Hartendief, All you need is Love, Love Letters, 1-2-3 Show, Vroemtuigen, de Trouwshow, Het 3-Steden Spel, Hitstory, Lekker Thuis, De Wondere Wereld, Kan Dit!?, Piets Pan en Klasgeheimen.
VRT : Abracadabra, Kamp en Vliegende Start.
VT4 : Spoorloos, Te Land, Ter Zee en in de Lucht, Funny T.V. en The Adventures of Sergio.
RTL/TVI : Signe de Vie.
RTP : in Portugal: Parabenz (Portugese versie Walters Verjaardagsshow).
RTL4 : Nederland: Sandra's Verjaardagshow.
TV4 : in Zweden: Stadskampen (navolging van het 3-Steden Spel).

----------------

Walters reisclub :

Omdat we weten dat heel veel mensen liever in gezelschap reizen en van alle administratieve en materiele problemen willen gespaard zijn, organiseren wij regelmatig groepsreizen begeleid door Walter Capiau zelf naar alle uithoeken van de wereld.

Het gaat om zeer verzorgde, kwaliteitsvolle programma's voor kleine groepen.

In voorbereiding: rondreis Brazilië (carnavalperiode)

-------------------

Ik wil ook wel een leeghoofd zijn om gratis op reis te gaan en andere mensen laten betalen opdat ze met mij meemogen.

Hoe succesvol is Magriet? Dedecker ?

http://www.capiauprojects.be

Tjolder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2003, 21:29   #13
Stefanie
Minister-President

Standaard

Zijn kandidaten destijds in "Rad van fortuin" mogen dan wel de reputatie hebben van leeghoofden te zijn, Walter zelf is volgens mij geen leeghoofd. Je moet onderscheid maken tussen kandidaat en presentator, hee?
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2003, 21:45   #14
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Zijn kandidaten destijds in "Rad van fortuin" mogen dan wel de reputatie hebben van leeghoofden te zijn, Walter zelf is volgens mij geen leeghoofd. Je moet onderscheid maken tussen kandidaat en presentator, hee?
Stefanie, IK heb die term niet ingevoerd he, mij ging het erom dat NVA eerst van alle daken schreeuwt dat ze geen BV's moeten hebben, en nu onze Walter op de proppen komt...

Over zijn intellectuele capaciteiten kan ik niet oordelen aangezien ik hem niet ken!
Oud 9 februari 2003, 21:47   #15
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:

Ik reageerde op dit bericht, nello.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2003, 09:04   #16
Jonas De muynck
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Met leeghoofden bedoelde ik leeghoofden in de politieke zin van het woord, iemand onder ideologische onderbouw die gewoon wat kan wauwelen over "ondernemerschap" enz...

Defoort was een echte intellectueel van hoog niveau én een sociaal-democraat, Capiau is op alle vlakken het tegendeel. Spijtig, maar voorspelbaar...
Oud 10 februari 2003, 09:41   #17
Bakoenin
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Met leeghoofden bedoelde ik leeghoofden in de politieke zin van het woord, iemand onder ideologische onderbouw die gewoon wat kan wauwelen over "ondernemerschap" enz...

Defoort was een echte intellectueel van hoog niveau én een sociaal-democraat, Capiau is op alle vlakken het tegendeel. Spijtig, maar voorspelbaar...
Jonas, ken ik u niet van ergens? Kom jij niet uit waregem? Had jij niet " Prins van de bruine dreef" als bijnaam op school?
Oud 10 februari 2003, 10:07   #18
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Het is wel de bedoeling dat er per persoon slechts 1 stem wordt uitgebracht he!!!
Oud 10 februari 2003, 10:09   #19
Jonas De muynck
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Prins van de bruine dreef, waarom die bijnaam?
Oud 10 februari 2003, 11:59   #20
Bakoenin
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Prins van de bruine dreef, waarom die bijnaam?
U gegeven door een paar homofobe klasgenoten!!! Ik bewonderde u moed toen om er voor uit te komen homo te zijn!!!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be