![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() http://vlaamsbelang.org/index.php?p=0&id=1515
Citaat:
De bevolking is er klaar voor en het Belang heeft de middelen en mensen om er een succes van te maken. Naast de 3 V's voor Vlaanderen, vrijheid, vreemdelingen nu ook de V van volksbevraging mss?
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, de grondwet staat er vol van. Heel verdienstig, vind ik persoonlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Precies niet veel respons.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat halen referenda uit ?
Zwitserland is het voorbeeldland wat referenda betreft. Ze hebben er het langste ervaring mee. Het enige succes van tel dat uiteindelijk geboekt is met de referenda in Zwitserland is het wegstemmen van de moskeetoeters.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Euh, ik denk dat u zich beter eens verdiept in de verschillende volksraadplegingen. Op nationaal, kantonaal en gemeentelijk vlak. Op die drie wordt dit immers georganiseerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Als de parketten zich zouden bezig houden met de grondwetrechterlijke toepassing van de kiesplicht dan zou het laatste referendum in Sint-Niklaas op 01/09/13 al gerespecteerd zijn door nva-er Lieven Dehandschutter & consoorten(het zoveelste voorakkoord op rij in Sint-Niklaas).
Lees hier maar op Links in Democratie en op twitter voort over wat hier in België allemaal ongestraft kan door gelijk welke traditionele politicus. België is de grootste schijndemocratie(dictatuur) ter wereld. Het is niet voor niets dat ze al dromen over een nieuw wereldrecord regeringsonderhandelen na 25/05/14. Alleen weten ze nog niet op welk niveau ze dit eerst zullen halen! Vlaams of federaal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb me verdiept in de referenda in Zwitserland. Het enige vermeldenswaardig succes dat ze hiermee geboekt hebben is het wegstemmen van moskeetoeters.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() Vanuit de machtspositie van het Vlaams Belang is het inderdaad opportuun voorstander te zijn van referenda als specifieke vorm van directe democratie. In de situatie zoals ze nu is halen ze hoe dan ook niets binnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook toen het Vlaams Belang een belangrijk aantal stemmen wegkaapte, was de partij reeds voorstander van directe democratie. Kortom, uw suggestieve bewering dat het hier slechts gaat om een opportunistische keuze, klopt helemaal niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Dat is zo Jan. Edoch verwijt men ons al jaren niet-democratisch te zijn... maarja, wat is dat, democratie vandaag de dag?
![]() |
#12 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Indien u er zich echt wat in zou willen verdiepen... http://en.wikipedia.org/wiki/Categor...in_Switzerland
![]() |