![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu heb ik er hoop in, hoe triest het voorval ook, dat de war on drugs in Antwerpen en de rest van Vlaanderen, gaat beginnen.
Nog niet in Brussel. En zeker niet in Luik, Charleroi ... Tot hiertoe was dat echt rommelen in de marge. Hoe meer De Wever aan de alarmbel trok, hoe meer andere partijen de dingen in het belachelijke stelden en tegen wrongen. Met opmerkingen zoals "we moeten voor drugs meer investeren in wijkagenten en straathoekwerkers". Ja? Gingen die de Hollandse Mocro-maffia tegenhouden? titel: 11-jarige komt om het leven na aanslag in Merksem, twee familieleden raken gewond https://www.gva.be/cnt/dmf20230109_9...BT=15160725877 Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 9 januari 2023 om 21:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is schrijnend. Er zijn geen woorden voor.
De Wever goedpraten is zeker geen goed idee Schoof. Laatst gewijzigd door Henri1 : 10 januari 2023 om 00:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bart Bartmans is al 10 jaar heerser over Antwerpen en het Vlaams Gewest.
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vind je het weer nodig om de draad te verkloten met je eeuwig inhoudloos getrol ???
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet alleen, da's het nadeel van "democratie". Hij moet rekening houden met zijn "coalitiepartners".
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Na het lezen van het artikel. Ik vind het spijtig dat een 11 jarig meisje overleden is, doordat oudere familieleden alternatieve manieren van rijk worden gebruikten.
Maar ik durf te wedden dat er veel jassen met bontkraagkappen aan de kapstok hingen daar.
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inmiddels snuiven er meer Antwerpenaren coke als dat er koffie drinken. Zelfs politiemensen en zijn eigen NVA partijleden snuiven. En er vallen meer slachtoffers dan voorheen. Drugs zijn goedkoper dan ooit. Tel uit je winst! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan de menselijke drang naar "ontsnapping" of "verbetering", niet kortwieken. Toch niet door halfgebakken maatregelen.
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je dacht dat de handel in coke en xtc exclusief door mocro's wordt gedaan? Kom eens een keer naar Tomorrowland. Daar organiseert een NVA burgemeester jaarlijks het grootste drugsfeest van de wereld. Onder de rook van Antwerpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn gedachten en gebeden voor de getroffen familieleden.
Dat zal stuiven. Daar komen vendettas van. Verschrikkelijk tafereel. Beter de oorlog tegen drugs verplaatsen naar wapens.
SOLUS CHRISTUS Laatst gewijzigd door CUFI : 10 januari 2023 om 02:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Moest allang gelegaliseerd zijn. Maar ja, liever koppig dweilen met de kraan open.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weverijen heeft het ginder goed onder controle.
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
Die mannen lachen met ons, het plebs, die elke dag gaan werken voor weinig geld. Wel, hier is de andere kant van de medaille.
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oom van slachtoffertje (11) reageert vanuit Dubai: “We zullen reageren, maar niet zoals de burgemeester denkt”
Antwerpen - Het 11-jarige meisje dat maandagavond om het leven kwam bij de aanslag in de Nieuwdreef in Merksem, is het nichtje van Othman E.B., volgens politie en justitie één van de grootste cocaïnesmokkelaars die ons land ooit heeft voortgebracht. Othman E.B. reageert vanuit de Verenigde Arabische Emiraten. “We zullen reageren, maar niet zoals de burgemeester van Antwerpen denkt.” https://www.hbvl.be/cnt/dmf20230109_98247977 Othman E.B. is een dertiger uit Borgerhout die al bijna tien jaar in Dubai verblijft. Hij wordt door het parket van Antwerpen gezocht wegens cocaïnesmokkel, maar E.B. wijst de betrokkenheid bij drugshandel resoluut van de hand. “Ik ben totaal niet betrokken bij deze onderwereld.” Othman E.B. reageert vol afschuw op de gebeurtenissen in de Nieuwdreef in Merksem, waarbij de 11-jarige dochter van zijn zus Naziha om het leven kwam. Burgemeester Bart De Wever vreest dat de dodelijke aanslag tot meer geweld zou kunnen leiden. Othman E.B. zegt dat zijn familie niet met geweld zal reageren: “Reactie gaat er sowieso komen,” schrijft E.B. aan onze krant, “maar niet op de manier dat de burgemeester denkt. Wij zullen samen met de politie en het gerecht zoeken naar de daders. De burgemeester kent me alleen van de krant en denkt natuurlijks iets helemaal verkeerd van mij. Ik ben niet wie de burgemeester denkt dat ik ben. Ik durf met een grote mond te roepen dat ik nog nooit te maken heb gehad met enig geweld. De geschiedenis heeft ons al talloze voorbeelden laten zien van wraaknemers en dat is nooit goed uitgekomen voor wraaknemers!” Laatst gewijzigd door reservespeler : 10 januari 2023 om 07:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |