![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Af en toe lees ik hierover, maar tot mijn grote schaamte vergeet ik meestal de namen van banken in kwestie en ben niet zo op de hoogte.
Nu, een rekening openen en je geld overzetten erop lijkt me een kleine moeite. Tips? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je treft het, je kan alles kwijt op mijn rekening en ik zal het ethisch uitgeven..euh beheren.
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Ik heb geprobeerd bij Triodos, maar omdat ik Spaans resident ben, willen ze me niet in België. En op mijn eiland is geen Triodos. Wel op de peninsula (Spanje mainland). Ik zou het per internet kunnen regelen, maar dat is toch behoorlijk ingewikkeld in het Spaans bovendien en riskant zonder rechtstreeks contact grote sommen geld overhevelen me dunkt.
Laatst gewijzigd door eno2 : 1 oktober 2013 om 23:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het feit dat U een kapitalistische instelling wil die uw geld goed beheert, is veelzeggend over uw instelling in deze maatschappij.
Die krijgen uw geld, en gebruiken het voor wat zij denken dat het meeste opbrengt. En dat ze er over moeten liegen, is maar een kleine prijs om te betalen, want ten slotte, wat gaat die paar €10 000 doen als U het terug afbolt? De enige persoon die ethisch om kan gaan met uw geld is uwzelf. Ik stel voor dat u een sok onder uw matras gebruikt en spaart voor alles wat U wil kopen. En de aankopen ethisch bepaald. En met ethisch , daar komen we weer op hetzelfde punt, da's alleen maar de leugens die stroken met uw wensbeeld.
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Maddox is een ethisch antikapitalist
![]() Triodos doet uitsluitend duurzame en groene beleggingen Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 1 oktober 2013 om 23:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ikzelf heb geen enkel probleem met het feit dat mijn "spaarbank" het geld investeerd in kerncentrales, wapenfabrieken en dergelijke. Als een Sovjet goelag goeie dividenten zou opleveren, dan had dat ook geen probleem geweest. Ik kan ethiek niet eten, noch omzetten in gereedschap. Geld wel.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 1 oktober 2013 om 23:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Staatssecretaris
|
![]() Ethisch bankieren... is dat geen contradictie?
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het beantwoord de basisvraag niet. Hoe kan U controleren dat een bank "ethisch belegd"? Kwestie, beleggen in "erts" , is dat ethisch? Ijzer, koper, zink, tin , dat zijn ertsen die sinds de oudheid ongelofelijk belangrijk zijn voor de wapenindustrie. Aluminium, van't zelfde, maar da's een pak jonger. Beleggen in energie. Kan U bepalen waar de kilowatt/uur naar toe gaat vanuit de windmolens, zonnepanelen , bio of geothermische energie? Is dat uw ijskast, of de volgende 7.62mm kogel voor een M60 machinegeweer?
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 2 oktober 2013 om 00:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jawel mijn beste taalnazi, nu begreep u mijn posting helemaal niet.
Citaat:
![]() |
![]() |
#17 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Inderdaad. als je niet geinteresseerd bent in interest, steek dan je geld in een sok, of koop er goud mee.
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() ja vroeger moest je daarvoor bij de deelorganisaties van het ACW voor zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Triodos is de meest doorzichtige bank die bestaat. Echt iets voor jou. Laatst gewijzigd door eno2 : 2 oktober 2013 om 10:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dat maakt het allemaal goed.
Citaat:
Citaat:
![]() |