Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 oktober 2013, 14:31   #1
cvke
Vreemdeling

Standaard deurwaarder

kan iemand mij iets informeren over wat er kan gedaan worden tegen een deurwaarder die 10 dagen na een betekening bevel ( die niet aangetekend in de bus gestopt was) al aan de deur staat met een getuige ( vermoedelijk zijn vriendin die bij hem inwoont) met de vermelding dat hij komt om de meubelen en andere inboedel komt noteren omtrent de betekening bevel.
toen mijn vriendin mij onlangs ,totaal over haar toeren, en terecht, belde op mijn werk dat er daar( thuis) iemand stond van een gerechtsdeurwaarderskantoor die de inboedel wou komen optekenen.
toen ik het deurwaarderskantoor belde zeiden ze me aan de telefoon dat het niet kwam van hun kantoor, ( wat later op de avond wel zo bleek)
de volgende dag wisten ze me aan de telefoon te zeggen dat het een vergissing was, dat ze eigenlijk maar aan de deur mogen komen om dat te doen na een vonnis, de deurwaarder die hier aan de deur stond ene zekere Werner Hellemans ging mij terugbellen, maar tot op heden heeft die persoon zijn telefoon nog niet gevonden.
mijn vriendin is totaal over haar toeren en heeft redelijke schrik dat haar meubelen in beslag zouden genomen worden.
enige excuses van die persoon zouden wel op zijn plaats zijn, maar vermits dit teveel gevraagd is, vraag ik me af of er iets wettelijks kan tegen gedaan worden
.
cvke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2013, 14:37   #2
giserke
Banneling

Standaard

Als die deurwater zonder vonnis zich toegang heeft verschaft op jou eigendom: klacht neerleggen voor inbraak.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2013, 14:48   #3
KoLoS
Banneling

Standaard

stuur hem een mail
KoLoS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2013, 15:17   #4
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

http://www.eerstehulpbijschulden.be/...rende-goederen
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2013, 15:22   #5
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

- elektrische poort aan straat.
- geen bel maar automatisch detectiesysteem met een meedraaiende camera.
- 2 meter rondom omheind met spanningsdraad boven op.
- camerabewaking rondom met opname.
- buitenalarm.
- twee bijtgrage Duitse herders op het terrein.
- tweede elektrische poort voor toegang tot het echte privégedeelte.
- binnenalarm en camerabewaking met opname.
- de nodige wettelijke wapens met vergunning.

Waar staat de deurwaarder?
Buiten op de oprit voor de poort.
Waar mag de politie blijven staan?

Een deurwaarder heeft ooit eens gepoogd om binnen te geraken. Toen dat niet lukte wist hij na enkele dagen op het bedrijf voorbij de receptie te geraken. Daarna werd hij met de 10 seconden regel geconfronteerd. Was hij niet weg geweest dan was hij 's avonds op VTM geweest. Maar hij had het zelf niet meer kunnen zien. Het laagste beroep dat er bestaat na advocaten is deurwaarder worden. deurwaarders hebben geen woord te zeggen en als je eenmaal er tegen blaft lopen ze met hun staart tussen hun benen weg.

Gewoon niet binnen laten, is toch simpel. Komt hij met politie dan moeten ze een huiszoekingsbevel bij hebben. En dan mogen ze nog niet bellen. Eerst uw advocaat bellen en wachten tot die toe komt. En dan begint de procedure.

(wat dat nu weer stoerdoenerij )
Ondernemerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2013, 15:23   #6
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke Bekijk bericht
- elektrische poort aan straat.
- geen bel maar automatisch detectiesysteem met een meedraaiende camera.
- 2 meter rondom omheind met spanningsdraad boven op.
- camerabewaking rondom met opname.
- buitenalarm.
- twee bijtgrage Duitse herders op het terrein.
- tweede elektrische poort voor toegang tot het echte privégedeelte.
- binnenalarm en camerabewaking met opname.
- de nodige wettelijke wapens met vergunning.

Waar staat de deurwaarder?
Waar mag de politie blijven staan?

Een deurwaarder heeft ooit eens gepoogd om binnen te geraken. Toen dat niet lukte wist hij na enkele dagen op het bedrijf voorbij de receptie te geraken. Daarna werd hij met de 10 seconden regel geconfronteerd. Was hij niet weg geweest dan was hij 's avonds op VTM geweest. Maar hij had het zelf niet meer kunnen zien. Het laagste beroep dat er bestaat na advocaten is deurwaarder worden. Deurwaarders hebben geen woord te zeggen en als je eenmaal er tegen blaft lopen ze met hun staart tussen hun benen weg.

Gewoon niet binnen laten, is toch simpel. Komt hij met politie dan moeten ze een huiszoekingsbevel bij hebben. En dan mogen ze nog niet binnen. Eerst uw advocaat bellen en wachten tot die toe komt. En dan begint de procedure.

(wat dat nu weer stoerdoenerij )
Ondernemerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2013, 15:47   #7
KoLoS
Banneling

Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=yR5g-ifCEKY
deurwaarder vangt bot bij politie
Oud 2 oktober 2013, 15:48   #8
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Deurwaarderperikelen. Altijd een klotesituatie.

Maar vooraleer er een deurwaarder bijkomt is een situatie al een tijd aan de gang.
Een schuldeiser kan wel een heel parkoer afleggen waarbij de graad van irritatie steeds stijgt. Het in de arm nemen van een gerechtsdeurwaarder, incassobureau, advocaat of notaris is een voortvloeisel van herhaalde "herinneringen". Nu, deze personen/instellingen die de taak om de schulden te innen aangewezen krijgen van de schuldeiser zijn gebonden aan regels.
Om geen magistratuur erbij te betrekken is er een minnelijke schikking mogelijk. Dit geeft de "aanmanende persoon" zoals een deurwaarder geen enkel recht om beslag te laten leggen op iets. Noch een beschrijf te maken van de privé eigendommen van een schuldenaar. Ze hebben een puur bemiddelende rol en kunnen alleen in samenspraak met de schuldenaar een oplossing uitwerken.
Dreigementen en dergelijke zijn uit den boze, en enige actie waarbij de privacy van de schuldenaar aangetast wordt is onwettelijk en kan aangeklaagd worden.

Let wel, als er in de desbetreffende contracten voorwaardes, boetes en interesten vermeld worden, reken er maar op dat ze ten volle opgeëist gaan worden.

Nu, als er geen oplossing uit de bus komt, is er de volgende stap. Via de rechtbank. En dan wordt het een ander verhaal.

In het ergste geval kan een gerechtsdeurwaarder in bijzijn van een politieagent en een huiszoekingsbevel zonder toestemming van de bewoners de privé eigendom of woning betreden.
Oud 2 oktober 2013, 21:47   #9
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

als er een vonnis is betekent dit dat uw vriendin veroordeeld is om te betalen (en dus ook dat zij ergens een schuld heeft staan, dewelke betaald moet worden). Als jij geld van iemand moet heb je dit ook graag terug!

Een deurwaarder kan wettelijk een mandaat hebben om beslag te leggen op goederen, deze te verkopen en met de opbrengst de schuldeiser te betalen. Hier zijn natuurlijk regels aan verbonden en wanneer je denkt dat die geschonden zijn moet je dit via de juiste weg melden/regelen.
Meuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2013, 00:51   #10
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cvke Bekijk bericht
kan iemand mij iets informeren over wat er kan gedaan worden tegen een deurwaarder die 10 dagen na een betekening bevel ( die niet aangetekend in de bus gestopt was) al aan de deur staat met een getuige ( vermoedelijk zijn vriendin die bij hem inwoont) met de vermelding dat hij komt om de meubelen en andere inboedel komt noteren omtrent de betekening bevel.
toen mijn vriendin mij onlangs ,totaal over haar toeren, en terecht, belde op mijn werk dat er daar( thuis) iemand stond van een gerechtsdeurwaarderskantoor die de inboedel wou komen optekenen.
toen ik het deurwaarderskantoor belde zeiden ze me aan de telefoon dat het niet kwam van hun kantoor, ( wat later op de avond wel zo bleek)
de volgende dag wisten ze me aan de telefoon te zeggen dat het een vergissing was, dat ze eigenlijk maar aan de deur mogen komen om dat te doen na een vonnis, de deurwaarder die hier aan de deur stond ene zekere Werner Hellemans ging mij terugbellen, maar tot op heden heeft die persoon zijn telefoon nog niet gevonden.
mijn vriendin is totaal over haar toeren en heeft redelijke schrik dat haar meubelen in beslag zouden genomen worden.
enige excuses van die persoon zouden wel op zijn plaats zijn, maar vermits dit teveel gevraagd is, vraag ik me af of er iets wettelijks kan tegen gedaan worden
.
Ik ken uw situatie niet, maar als je geld schuldig bent, begin al direct met een kleine som te betalen, zelfs 10 of 20 euros, dat legt de procedure stil. Daarna kan je een kalender uitwerken om af te betalen. Dat kan allemaal heel lang duren. Maar je moet nooit botaf weigeren gelijk wat af te betalen. Want d�*n komt die deurwaarder uiteindelijk langs.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2013, 07:00   #11
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Ik ken uw situatie niet, maar als je geld schuldig bent, begin al direct met een kleine som te betalen, zelfs 10 of 20 euros, dat legt de procedure stil. Daarna kan je een kalender uitwerken om af te betalen. Dat kan allemaal heel lang duren. Maar je moet nooit botaf weigeren gelijk wat af te betalen. Want d�*n komt die deurwaarder uiteindelijk langs.
Eindelijk iemand met een juiste oplossing.
Laat zien dat je van goeie wil bent.
Dan gaat de rest al een pak makkelijker.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2013, 21:03   #12
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
alles hangt af van de situatie: als ze een aantal waardevolle beslagbare goederen heeft zal men sneller geneigd zijn over te gaan tot oplading en verkoop. Stelt de inboedel niet veel voor, geen wagen, onroerend goed zonder hoge hypotheek,... zal men altijd proberen vermijden beslag te leggen omdat het een hoop kosten met zich meebrengt en kosten/baten in acht genomen zal men dan idd gaan voor kleine afkortingen.
Meuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2013, 22:00   #13
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke Bekijk bericht
Maar hij had het zelf niet meer kunnen zien. Het laagste beroep dat er bestaat na advocaten is deurwaarder worden. deurwaarders hebben geen woord te zeggen en als je eenmaal er tegen blaft lopen ze met hun staart tussen hun benen weg.
Stoere kerel jij, hé.
Oud 3 oktober 2013, 22:44   #14
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Stoere kerel jij, hé.
Ondernemers hebben het steeds moeilijker.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2013, 22:52   #15
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

We hadden vorig jaar een redelijke lijst van niet betalende klanten, allemaal met een smoes van "dat is wel betaald en zo".
We hebben gans de lijst aan een advocaat gegeven.
Allen hebben inmiddels betaald.
Maar het heeft zo zijn tijd nodig gehad.
Tja?
Oud 3 oktober 2013, 23:19   #16
KoLoS
Banneling

Standaard

sinds meneer ambtenaar is heeft hij geen gevoelens meer
Oud 3 oktober 2013, 23:34   #17
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KoLoS Bekijk bericht
Wélke meneer ?
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2013, 23:37   #18
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KoLoS Bekijk bericht
Hmm, hangt van het type ambtenaar af.
Maar de loketzombies hebben hun gevoel voor humor chirurgisch laten verwijderen lijkt het wel. Hoe het met de andere gevoelens zit is een vraag.
Oud 5 oktober 2013, 10:53   #19
Fiscoman
Provinciaal Statenlid

Fiscoman's schermafbeelding

Standaard

Lieve vrienden,

een deurwaarder heeft geen huiszoekingsbevel nodig.
Ondernemerke is weer veel platte kak aan het verkopen over zaken waar hij, naar goede gewoonte, niet veel van begrijpt.

1ste vraag is; wat voor soort schuld is het (tav wie?)
Soms kan een directe uitvoering wel, duus geen nood aan vonnis.
Fiscoman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2013, 15:16   #20
Self-Absorbed
Vreemdeling

Standaard

Het probleem met zulke onderwerpen is dat ze vaak zeer onduidelijk neergepend worden, vaak ook nog doorspekt met wat tegenstrijdigheden.

Dus de threadstarter beweert eigenlijk dat een gerechtsdeurwaarder zich toegang zou verschaft hebben tot een privaat pand zonder vonnis? Ik zal niet zeggen dat dat onmogelijk is, maar toch zeer ongeloofwaardig, want de gerechtsdeurwaarder heeft hier geen enkel belang bij. Hoe ongeliefd ze ook zijn, ze hebben zich aan regels te houden en wees maar zeker dat ze dat ook doen. Het is niet omdat er verbaal en schriftelijk wat gedreigd en gebluft wordt dat u daarvoor onmiddellijk moet panikeren. Dat is de grootste sterkte van de gerechtsdeurwaarder, inspelen op de kleinmenselijke angst en onwetendheid. Maar inbraak plegen (want dat zou het zijn zonder vonnis), neem van mij aan dat hij dat niet zal doen, tenzij er een zware vergissing in het spel is.

Ik wens ene of gene partij te verdedigen in deze maar een gerechtsdeurwaarder zal nooit ageren zonder vonnis. Behalve misschien eens een dreigende brief schrijven. Maar om zich toegang te verschaffen heeft hij een vonnis of dwangbevel (gaat dan meestal over schuld aan de overheid) nodig. En in tegenstelling tot wat hier geschreven wordt heeft een gerechtsdeurwaarder zeker en vast géén huiszoekingsbevel nodig.

Als een gerechtsdeurwaarder langskomt is er al veel tijd voorbijgegaan. Waren er schulden, een hoop aanmaningen, gewone brieven, aangetekende brieven, vervolgens een uitnodiging voor het vredegerecht (aangenomen dat het een gewone schuld en simpele burgerlijke zaak is) en daarna komt de gerechtsdeurwaarder er aan te pas. En dan nog is er mogelijkheid voor een afbetalingsplan.

En pas dan, als je als schuldenaar niks ondernomen hebt of geen afbetalingsplan voorstelt, of er een weigert of niet naleeft, dan pas zal de gerechtsdeurwaarder langskomen om op te schrijven indien blijkt dat er iets op te schrijven valt met enige waarde. Of hij zal gewoon opschrijven om te bluffen en druk te zetten, wat ook vaak gedaan wordt (en op de datum van ophaling gewoon zijn kat sturen als de goederen het sop van de kolen niet waard zijn).

Dat je met tralies en geweren een gerechtsdeurwaarder met een vonnis kan tegenhouden is larie, desnoods komt hij met zware versterking terug en zit je nog met veel meer serieuze problemen aan je been wegens weerspannigheid daar je iemand met een ministrieel ambt (want dat is een gerechtsdeurwaarder) die op stap is met recht en titel verhindert van zijn job uit te voeren. In plaats van op te schrijven zou het dan wel eens kunnen dat de politie je eerst afvoert om vervolgens de gerechtsdeurwaarder zijn werk te laten doen.
Self-Absorbed is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be