![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Humo, U weet wel; dat bloedrode vod, vult er in deze periode zijn pagina's mee. Maar onze meningen zijn vast interessanter dan die van onze BV's. Daarom:
1. Wat vindt u de belangrijkste gebeurtenis, evolutie of trend van het voorbije jaar? 2. Wat vindt u het beste en wat het slechtste radio- en/of tv-programma van 2010? 3. Wat is het beste boek dat u in 2010 gelezen hebt, wat is de beste film die u hebt gezien, wat het beste toneelstuk en/of concert, en wat is uw favoriete cd van dit jaar? 4. Wie wenst u wat toe voor 2011 (ten goede of ten kwade)? Laat U eens goed gaan! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() 1. (persoonlijk) De mooiste kinderoogjes ter wereld hebben voor barsten gezorgd in mijn misantropisch pantser.
(algemeen) L'enfer, c'est nous. Alsmaar meer. 2. TV Beste: Coast (BBC) TV Slechtste: de commentaar bij de Superprestige-veldritten op VT4. Radio Beste: BBC World Services, Truus Duyts, Interne Keuken Radio Slechtste: Alles wat 'fun' uitstraalt. 3. Boek: Congo Film: The Road Concert: The Australian Pink Floyd Band (Suikerrock) CD: niets 4. (update van vorig jaar): aan de moeder die ergens op de weg tussen Gore en Jimma haar baby achterliet: treur niet, het komt allemaal goed.
![]() |
#3 |
Staatssecretaris
|
![]() 1.
Oilspill. Wikileaks. Sneeuw. Overstromingen. Saai jaar voor de rest. 2. Goesting (één). Dubbelleven (één). 3. Film: Machete was vrij goed. Kickass wss de beste voor mijzelf. Concert: SHM op tomorrowland. Kicken! CD: Deadmau5. Alhoewel die CD uit 2009 kwam. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Interessant.
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. er is niet één goed tv- of radioprogramma geweest 3. boek: Reiziger, over Dirk Van Esbroeck concert: Leonard Cohen toneelstuk: de regeringsonderhandelingen favoriete cd: moet dat een cd zijn die uitgebracht is in 2010?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1. Wat vindt u de belangrijkste gebeurtenis, evolutie of trend van het voorbije jaar?
Ik heb me kostelijk vermaakt met die overstroming na die aardbeving. De mensen hadden hier zo iets van, een ramp per jaar is al genoeg hé. ![]() 2. Wat vindt u het beste en wat het slechtste radio- en/of tv-programma van 2010? MNM was tamelijk goed van het jaar, toch steek ik liefst een CDtje in met echte ouwe rock. 3. Wat is het beste boek dat u in 2010 gelezen hebt, wat is de beste film die u hebt gezien, wat het beste toneelstuk en/of concert, en wat is uw favoriete cd van dit jaar? Zoals txiki al zei, de regeringsonderhandelingen kunnen me dag na dag blijven vermaken. 4. Wie wenst u wat toe voor 2011 (ten goede of ten kwade)? Ne zaligen en ne gelukkigen.
![]() |
#7 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Film: niks gezien Toneel: ![]() Concert: Toch wel Channel Zero in den AB ![]() CD: Ticket To Hell - Man Made Paradise is toch het beste wat ik gekocht heb dit jaar Citaat:
Allez, op Etienne Schouppe na ![]()
Undefeated Army Bietan Jarrai Laatst gewijzigd door Dronkoers : 31 december 2010 om 00:19. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Tof om te lezen hoe iedereen met andere zaken bezig is. En andere dingen belangrijk vindt.
Laatst gewijzigd door pixelpower : 31 december 2010 om 13:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Straf he! Ik had verwacht dat iedereen hier op z'n minst z'n kerktoren zou vernoemd hebben. En de plaatselijke toneelgroep.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Hier mijn eigen bijdrage;
1.Wat vindt u de belangrijkste gebeurtenis, evolutie of trend van het voorbije jaar? Dat we de kaap van 7 miljard mensen op deze kleine aardkl00t dichtbij is, en dat de meeste mensen zelfs nog de overbevolking in vraag durven stellen, maar voor de rest wel klagen over gestegen prijzen, lange files, geen werk vinden, en noem maar op. 2. Wat vindt u het beste en wat het slechtste radio- en/of tv-programma van 2010? Beste radio; stuBru, met uitzondering van de laat-ons-eens-de-vette-weddes-van-de-grote-NGO's-sponsoren-en-denken-dat-we-op-het-andere-halfrond-iets-veranderd-hebben week. Naar slechte radio luister ik niet. TV; ik keek enkel nog naar natuurprogrammas, maar dat is de laatste jaren zo'n ontgoocheling dat ik dit jaar amper gekeken heb en nu overweeg om TV Vlaanderen buiten te gooien. Ik krijg namelijk fameus het zuur van die over-dramatisatie en zucht naar sensatie. Zo heb ik een kerel in een jeep horen vertellen dat nachtelijke gamedrives gevaarlijk zijn, omdat er wel eens een leeuw in je auto kan springen. In één ruk vertelde hij erbij dat ze dan "allemaal op je vliegen, en dat de gemiddelde (!) leeuwentroep 19 leden telt". ![]() Ik merk trouwens ook dat de zenders die me vroeger dierbaar waren zich intussen niet meer interesseren in de natuur. Neen, ze tonen liever spectaculaire beelden van vissers (je weet wel; boeren die niet zaaien) en van ontbossers. Of ze volgen zo een survival kerel met een ganse cameraploeg door de natuur. Die moet dan natuurlijk een dier doden om niet te sterven van de honger, en als het donker wordt moet hij zijn eigen pis drinken om te overleven. Of zoiets. Whatever. 3. Wat is het beste boek dat u in 2010 gelezen hebt, wat is de beste film die u hebt gezien, wat het beste toneelstuk en/of concert, en wat is uw favoriete cd van dit jaar? Boek; "In Bushveld And Desert, a game ranger's life" door Christiaan Bakkes. Geschreven met veel humor, het equivalent van een stofborstel die langs de binnenkant van je borstkas wordt gehaald. En helaas ook tranen van verdriet en woede. "The South African Bushveld: a field guide from the Waterberg" door Lee Gutteridge. Lee is één van de weinige redenen waarom het in Zuid-Afrika de goede kant op gaat met ecotoerisme. Ik kan niet wachten hem terug te zien. "The White Man's Burden: why The West's efforts to aid the Rest have done so much ill and so little good" door William Easterly. Het boek dat iedereen zou moeten lezen vooraleer iets aan "Music For Life" of andere zever te geven. Want het enige wat de mensen kopen met hun donatie is een goed gevoel. Film: Helaas wordt er niks meer gemaakt behalve pulp voor Amerikaanse leeghoofden. Dan maar "De Helaasheid Der Dingen". Da's tenminste écht. Concert: Eindelijk nog eens U2 gezien in Holland. Bangelijke show, maar Bono moet zijn wereldverbeterende toot houden. Op een tweede plaats; Rock Ternat, omdat ik er meehelp en mijn jaarlijks team event (van mijn firma) op poten zet, en omdat dat altijd dik in orde is. CD's: Signe Tollefsen: Signe Tollefsen Rachael Yamagata: Elephants... Teeth Sinking Into Heart (de titel heeft niks met mijn favoriet continent te maken) Admiral Freebee: The Honey And The Knife. Merci Tom, merci! 4. Wie wenst u wat toe voor 2011 (ten goede of ten kwade)? Di Rupo een strikske dat teveel spant rond zijn zelfingenomen dikke nek. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() bump, moederneukers
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Boek (non-fictie): Met alle geweld - Hans Achterhuis
Boek (fictie): Waiting for the barbarians - J.M. Coetzee Film: Zabriskie Point - Michelangelo Antonioni Cd: XX - The XX Strip: Herinneringen - Jirô Taniguchi |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Beste film: geen idee wat ik allemaal in 2010 gezien heb. Death Tube was in ieder geval de laatste film die ik in 2010 gezien heb, en zéér sterk. Beste concert: Channel Zero in de AB. Beste CD: geen cd's gekocht dit jaar ![]() Citaat:
![]() Mezelf wens ik een goed lief toe, daar mankeerde het de vorige jaren precies nogal sterk aan ![]()
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 2 januari 2011 om 20:30. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() 2013 : een reeks nieuwe belastingen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De pot op.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Willy en de Marjetten. 3. Mein Kampf. 4. Iedereen zonder uitzondering een goede gezondheid. |
|
![]() |
![]() |