![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Plantaardige vleesvervangers in verband gebracht met verhoogd risico op depressie bij vegetariërs
Uit een recent onderzoek blijkt dat vegetariërs die plantaardige vleesalternatieven (PBMA) consumeren 42 procent meer kans hebben op depressie dan mensen die deze producten vermijden. PBMA consumenten hadden een hogere bloeddruk en C-reactief proteïne niveau, terwijl ze lagere niveaus van apolipoproteïne A vertoonden. PBMA consumptie werd in verband gebracht met een 40 procent lager risico op prikkelbare darm syndroom. Een recente studie, gepubliceerd in Food Frontiers door onderzoekers van de Universiteit van Surrey, onderzocht de mogelijke gezondheidseffecten van plantaardige vleesalternatieven (Plant-based meat alternatives, PBMA) op vegetariërs. De studie, die gegevens analyseerde van de UK Biobank, onthulde een verontrustende correlatie tussen PBMA-consumptie en een verhoogd risico op depressie onder vegetariërs – een toename van 42 procent vergeleken met degenen die deze producten vermeden. Tja, als ik zie welke supplementen vegetariërs en veganisten moeten innemen, dan denk ik bij me zelf dat dit toch niet gezond kan zijn. Ik ben akkoord dat we het kunnen stellen met minder vlees, maar het helemaal laten, dat zou ik toch niet doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Treft dat vooral mannelijke vegetariërs? Ik kan me zo voorstellen dat die hun testosteronproductie ondermaats is en dat kan tot depressie leiden. Of die depressies hangen op één of andere manier samen met het feit, dat die PBMA eigenlijk hyperprocessed foods zijn.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. Laatst gewijzigd door Libro : 7 januari 2025 om 00:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit kan ik toch niet laten vallen ze. Te lekker.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien helpt kerstbomen opeten wel ?
Het nieuwe bestuur van de stad Gent verspreidt 'ludieke' filmpjes waarin gevraagd wordt aan de inwoners om hun kerstbomen op te eten. Die bomen zijn daar niet voor gekweekt, er staan geen maximumwaarden op de giftige beschermingsmiddelen die gebruikt werden en er zijn geen controles op de waarden. Het federaal voedselagentschap raadt het eten van de kerstboom dan ook af. Bron.
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hasseltse kerstbomen worden speelgoed en eten voor olifanten en elanden in Pairi Daiza
Hasselt - De grote kerstboom op de Hasseltse Grote Markt en een aantal kleinere exemplaren vertrekken donderdag naar dierenpark Pairi Daiza in Henegouwen. Daar zijn ze eerst speelgoed voor de olifanten en de leeuwen, daarna mogen de herbivoren alles opeten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Essentiele aminozuren he, ... die zitten niet in vleesvervangers, alleen in vlees. maar laat die zotten maar voortdoen op die manier schakelen ze zichzelf uiteindelijk uit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ge kunt die naalddingen hooguit als decoratie gebruiken bij een verse maagdenragout.
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja; geen vlees eten is mss dan wel gezond maar ik stel me toch steeds weer vragen bij al die supplementen die vegetariers voorgeschreven krijgen na een bloedonderzoek. B12 te kort, ijzer te kort, zink te kort, omega3 te kort,... Op den duur eten ze evenveel pillen dan slaatjes... Lekker gezond!!
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een stadsbestuur dat daadwerkelijk aanraadt om je kerstboom op te eten zou gewoon onmiddellijk afgezet moeten worden.
Ik heb er tot nu toe niets over gehoord maar ik veronderstel dat het eerder om een grap dan om welgemeend advies ging.
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vegetariërs en veganisten eten geen vlees, maar... hun vleesvervangers moeten er wel uitzien al vlees.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dan kunnen ze een stuk bio-papier nemen, en er een stuk vlees op tekenen, en dat papier dan opeten.
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men moet zich informeren van waar die spar komt. Ja, ik ga 200 km rijden om te kijken van waar die spar komt en of die boer er geen smeerlapperij heeft opgespoten en dan ga ik hem geloven en er een schotelje dennenaalden van maken die mijn reet gaan openscheuren, als ze zover geraken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() als ge de dooie mus die erin hangt vergeet te verwijderen kunt ge sjans hebben.
nee wat voor een groot licht heeft dit weer verzonnen ? Al die boomekes worden al vanaf dat ze net uit nen dennenapppel komen al bespoten dat het een plezier is, en dan gaat die groene eikels zeggen dat ge die naalden gerust in uw boter kunt draaien... Ze beginnen al met het terrein rijp te maken, giet er maar E605 of Roundup over in de hoogste dosis, ze eten het toch niet op ze zetten het alleen maar in hune living. en dan elke zomer als het onkruid opkomt, spuiten maar, tot die sparren iets van redelijke grootte hebben, maar dan dunnen ze uit of oogsten ze een deel en dan gaan ze nog eens spuiten, want anders terug onkruid, alleen ja. ik wens u smakelijk eten met de dennnaalden boter. (Ge kunt dwaas en lomp zijn maar dit is toch wel de overtreffende trap daarvan). en dat is dan goed bedoeld verkondigd vanaf hun bakfiets of vanuit de commune. De debielen, echt ik wil eens ene groenen, echt ene maar eens iets verstandig horen vertellen. Waar wel grondig over is nagedacht. Ik heb er ooit wel eens ene gekend, maar dat is ondertussen meer dan 25 jaar geleden. Dus ik weet dat ze bestaan, maar ze zijn zeldzaam. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |