![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Uit een eindverhandeling van Annelies Mommeyer en Annemie van Uytven , beiden studenten politieke wetenschappen aan de KUL is gebleken dat jongens uit de 3de graad, en hoger onderwijs meer weten dan meisjes van hun eigen leeftijdcategorie.
Ook is gebleken, dat er een pijnlijke achterstand is van leerlingen uit het TSO tov ASO leerlingen. Wat opvalt, is dat jongeren die stemmen op N-VA het best scoren op hun politieke kennis. Ook is gebleken dat jongeren die op het Vlaams Blok en Spirit stemmen gemiddeld het minst weten van politiek. Eerder is al een rapport verschenen, dat het gemiddelde scholingsniveau van N-VA kiezers het hoogste was van alle partijen. Hierbij wordt dit nog eens bevestigt. Professor Stefan Fiers, die de onderzoeken begeleidde bevestigde de vastellingen van de 2 studentes licentiaat politieke wetenschappen. het gaat wel over een steek proef van 300 studenten, verspreid over de verschillende studie en sociale lagen, maar het bevestigd wel de trend. Laatst gewijzigd door giserke : 22 augustus 2004 om 21:38. |
![]() |
![]() |
#2 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Pijnlijke achterstand in ASO en TSO? Is het beroeps dan per uitstek beter scorend op vlak van politieke kennis of is dat niet vermeld in de studie?
|
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
let wel ze hebben het over het TSO tov het ASO. Die achterstand is niet in het ASO hé wel te verstaan. Wel in het TSO Laatst gewijzigd door giserke : 22 augustus 2004 om 21:42. |
|
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wanneer ben je 'op de hoogte'?
Lijkt me een uiterst subjectief gegeven. Trouwens, al de metingen hebben geen enkel nut. Ze hadden beter iets anders gedaan.
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die metingen hebben zeer veel nut! Want uit die metingen is gebleken dat er veel werk aan de winkel is aan de politieke vorming in het TSO en BSO!! natuurlijk kan ik begrijpen dat dit voor het Blok zeer ongelegen uitkomt wanneer jongern een betere politieke kennis zouden hebben. Laatst gewijzigd door giserke : 22 augustus 2004 om 21:51. |
|
![]() |
![]() |
#6 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk dat de interesse hoger is dan je zou denken. Maar je moet de lessen interessant maken, met debatten enzo Laatst gewijzigd door giserke : 22 augustus 2004 om 21:55. |
|
![]() |
![]() |
#8 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hier kunnen we de eindtermen voor aanpassen. Ik hoop hier ook Jan vanden Berge in de discutie te betrekken als (ex?) leerkracht. Laatst gewijzigd door giserke : 22 augustus 2004 om 22:12. |
|
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#12 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
De profeet Mohamed was 54 toen hij huwde met de 9-jarige Aisha.In mijn ogen maakt dat een pedofiel van hem.Maar ja ik ben dan ook geen moslim. Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen ![]() |
|
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Ik kan wel aannemen dat de n-va kiezers op zijn minst 'principieel' stemmen. Reden te meer voor het n-va om 'Vlaams' door te wegen op het toekomstig beleid. Zoniet zullen de meeste n-va kiezers overstappen naar het VB, zeker weten.
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar blijf ons maar verder beledigen. Zo wint u geen enkele stem terug. Mensen redeneren immers: "Aha, ze nemen ons niet serieus. Goed, volgende weer het Vlaams Blok." |
|
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#18 | |