Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 19 oktober 2013, 19:57   #1
Bezeke
Schepen

Bezeke's schermafbeelding

Standaard Beeldvorming van moslims in Vlaamse kranten

De beeldvorming over moslims in de media draagt bij aan het vertrokken beeld dat in België heerst over de islam. De rol van de media kan niet onderschat worden, aangezien zij in sterke mate mee vorm geven aan de publieke opinie.

Donderdag slaagde De Standaard erin om, in navolging van de kranten De Morgen en Het Laatste Nieuws, een gruwelijke foto te plaatsen bij de berichtgeving over het islamitische offerfeest. We zien dit fenomeen elk jaar terugkeren. Het artikel van Het Laatste Nieuws werd begeleid door een gruwelijke foto van een schaap met een overgesneden keel, liggend in een plas bloed. De Standaard wilde hier blijkbaar niet voor onder doen. Dus publiceerde deze krant een artikel met een foto van een man die trots met het afgehakte hoofd van een schaap zwaait. Bij de collega’s van De Morgen zien we dan weer een foto van een kind dat zijn in bloed doordrenkte handen toont. Een foto waarvan de redactie later toegaf dat hij genomen was in Caïro.

Van de eerste twee foto’s is de herkomst onbekend, maar we kunnen alvast enkele parallellen trekken. Deze kranten publiceren elk jaar weer afschuwelijke foto’s wanneer ze berichten over het offerfeest. Vaak worden artikels over Belgische moslims voorzien van foto’s die weinig aan de verbeelding over laten. Het betreft vaak beelden die zijn getrokken in de meest conservatieve moslimlanden. Denk aan foto’s van vrouwen in afschuwelijke burka's en mannen met een duivelse blik, wilde baard, getooid in Pakistaanse klederdracht. Foto's die op een of andere manier representatief moeten zijn voor de modale Vlaamse moslim. Wat alvast niet bevorderlijk werkt voor de lezers en hun begrip voor landgenoten die dit geloof aanhangen.

Nu valt er wel iets te zeggen voor het feit dat de kranten slechts beelden tonen van wat er gebeurt tijdens het offerfeest: de slachting van schapen. Maar dan rijzen weer de vragen waarom dit enkel gedaan wordt bij het offerfeest en niet bij andere traditionele feestdagen zoals bijvoorbeeld het kerstfeest. En waarom het per se zo’n gruwelijke beelden moeten zijn?

Bij berichtgeving over het kerstfeest zien we duidelijk dat er enkel vreugdige taferelen aan bod komen. Nochtans wordt er bij het kerstfeest ook vlees geconsumeerd. Desondanks zien de Vlaamse kranten zich niet genoodzaakt om er foto’s bij te plaatsen die de dwangvoeding die ganzen ondergaan tonen, de varkens die vergast worden of de kalkoenen die levend aan een haak gerijgd worden en machinaal de keel worden overgesneden nadat ze net zijn geëlektrocuteerd of de abominabele leefomstandigheden van pluimvee in overbevolkte legbatterijen.

Ook als het de internationale actualiteit betreft zien we dezelfde scheeftrekking. Bij verslaggeving over islamitische landen komen steeds dezelfde karikaturen aan bod. Een gekend voorbeeld zijn de aanvallen van Israël eerder dit jaar op Gaza. Die haalden het nieuws omdat Israël voor het eerst het wapenbestand tussen beide partijen brak. Hoewel de aanvallen internationaal veroordeeld werden en Israël erkend werd als de initiële agressor, toch voorzagen zowel Het Nieuwsblad, De Standaard, De Morgen als Het Laatste Nieuws de berichten van beelden van tot hand en tand bewapende Palestijnen. Geen foto’s van Israëlische F16’s die het Palestijnse luchtruim schonden, geen foto’s van de slachtoffers of schade aan de infrastructuur. Neen, enkel beelden van gewapende Palestijnse strijders die veel weg hadden van terroristen.

Het is net dergelijke beeldvorming die bijdraagt aan het vertrokken beeld dat in België heerst over de islam. De rol van de media kan in deze niet onderschat worden, aangezien zij in sterke mate mee vorm geven aan de publieke opinie. Het is dan ook dringend tijd dat onze Vlaamse kranten werk maken van de diversifiëring van hun redacties en een meer genuanceerd en evenwichtig beeld trachten te brengen over de islam in België die de werkelijkheid dichter benadert.

http://www.dewereldmorgen.be/artikel...laamse-kranten
Bezeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2013, 20:43   #2
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

1/ De beelden liegen niet. Moslims ZIJN een barbaars volkske.

2/ De wereldmorgen is een exclusieve krant voor moslims.

3/Bezeke heeft haar/zijn naam niet gestolen.

4/ Bezeke zondigt tegen het forumreglement.
Oud 19 oktober 2013, 20:47   #3
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
1/ De beelden liegen niet. Moslims ZIJN een barbaars volkske.

2/ De wereldmorgen is een exclusieve krant voor moslims.

3/Bezeke heeft haar/zijn naam niet gestolen.

4/ Bezeke zondigt tegen het forumreglement.
En euuuhmm... 2
Oud 19 oktober 2013, 21:12   #4
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het klopt dat de media in ongezonde mate vorm geven aan de publieke opinie. Haar rol kan niet onderschat worden. Hen echter de schuld geven dat er een onjuist beeld over de islam heerst is dikke bulshit. De media deden immers j�*renlang niets anders dan de moslims ontzien en de anti-westerse geest van de islam negeren. Dat terwijl het niet alleen hier, maar overal ter wereld de spuigaten uitloopt met moslims. De mensen zijn de leugenachtige berichtgeving van de media niet alleen allang spuugzat, de media beseffen dat ze hun geloofwaardigheid op dat vlak compleet hebben kwijtgespeeld. Het werd de hoogste tijd dat ze stopten met een "vertrokken beeld" over de Mohamedanen en hun godsdienstfanatisme op te hangen.
Oud 19 oktober 2013, 22:20   #5
Mr. Orange
Parlementslid

Mr. Orange's schermafbeelding

Standaard

De media stuurt inderdaad bepaalde opinies in een bepaalde richting... maar onverdoofd slachten van dieren is en blijft nu eenmaal barbaars en een moderne democratie onwaardig.

Deal with it moslims. Als je uw (onbestaande) God wil eren, verdoof dan eerst uw slachtvee. Of wenst uzelf geopereerd te worden zonder verdoving om eens hetzelfde mee te maken?
Oud 19 oktober 2013, 22:31   #6
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bezeke Bekijk bericht
Het is net dergelijke beeldvorming die bijdraagt aan het vertrokken beeld dat in België heerst over de islam.
Ik heb gedurende 25jaar in vier Brusselse gemeenten gewoond (tot het niet meer leefbaar werd). En eerlijk gezegd, ik vind dat de meeste "media-kanalen" (kranten, TV...........) zich nog serieus "inhouden", qua beeldvorming over de islam en zijn "volgers".

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 19 oktober 2013 om 22:33.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2013, 23:02   #7
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Links zien we beelden van een feest waarbij pakjes en snoep aan kinderen worden gegeven, rechts zien we beelden van een offerfeest waarbij dieren geslacht worden in familiale sfeer.

Ik begrijp niet hoe je dat anders zou contextualiseren.

Laatst gewijzigd door lombas : 19 oktober 2013 om 23:02.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2013, 23:49   #8
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ik heb gedurende 25jaar in vier Brusselse gemeenten gewoond (tot het niet meer leefbaar werd). En eerlijk gezegd, ik vind dat de meeste "media-kanalen" (kranten, TV...........) zich nog serieus "inhouden", qua beeldvorming over de islam en zijn "volgers".

http://www.politicsinfo.be/moedig-op...el-t52554.html
Oud 20 oktober 2013, 02:00   #9
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khalid Bin Waleed Bekijk bericht
2
jij bent een van de ergsten om het zogezegde overtrokken beeld van de moslims aan te wakkeren,met kerels zoals jij hebben we daar de media niet voor nodig

Laatst gewijzigd door ouwe knar : 20 oktober 2013 om 02:01.
ouwe knar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2013, 02:26   #10
viaSanctus
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
En euuuhmm... 2
wat denk je dat er met dat varkentje in je foto is gebeurd? Vraag het je nog eens af bij je volgende kotelet.

google eens "onverdoofde castraties varkens belgie" en vergelijk

1) de duur van de pijn dat zo'n varken lijdt in vergelijking met de enkele seconden tot het licht uitgaat na afsnijding van de bloedtoever naar de hersenen van zo'n schaap
2) het aantal varkens dat hieronder lijdt in vergelijking met het aantal onverdoofde slachtingen (hint: het is een fenomenaal verschil)
3) een procentuele vergelijking van het aantal varkens waarvan ze het hoofd niet van de romp verwijderen en samen met de kotelet op de pan gooien en de procentuele vergelijking van "wit" bloed met het verschrikkelijke "rode bloed" van een schaap. Dit leek bij te dragen aan uw graad van barbaarsheid van moslims als ik me goed herinner. Waaruit ik concludeer dat uw varken zijn hoofd blijft doorleven na slachting en dat het bloed wit moet zijn of iets dergelijks (minder barbaars)

Vraag jezelf dan af wat "verdoofd" slachten precies betekent en google eens welke pijnen hier vaak mee gepaard gaan.

en ga jezelf dan eens rustig afvragen of je niet een beetje bevooroordeeld en vervuld met haat je reactie hebt geplaatst.

Laatst gewijzigd door viaSanctus : 20 oktober 2013 om 02:28.
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2013, 03:15   #11
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Komende van een Vlaamse pederast in zoa, is dat niet iets om van wakker te liggen.
vind je het normaal om forumleden van strafbare feiten te beschuldigen zandneger?schelden ok ,kan ik tegen ,maar hier ga je te ver ,en zeker omdat het komt van een aanhanger van een pedofiel
Oud 20 oktober 2013, 03:31   #12
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus Bekijk bericht
wat denk je dat er met dat varkentje in je foto is gebeurd? Vraag het je nog eens af bij je volgende kotelet.

google eens "onverdoofde castraties varkens belgie" en vergelijk

1) de duur van de pijn dat zo'n varken lijdt in vergelijking met de enkele seconden tot het licht uitgaat na afsnijding van de bloedtoever naar de hersenen van zo'n schaap
2) het aantal varkens dat hieronder lijdt in vergelijking met het aantal onverdoofde slachtingen (hint: het is een fenomenaal verschil)
3) een procentuele vergelijking van het aantal varkens waarvan ze het hoofd niet van de romp verwijderen en samen met de kotelet op de pan gooien en de procentuele vergelijking van "wit" bloed met het verschrikkelijke "rode bloed" van een schaap. Dit leek bij te dragen aan uw graad van barbaarsheid van moslims als ik me goed herinner. Waaruit ik concludeer dat uw varken zijn hoofd blijft doorleven na slachting en dat het bloed wit moet zijn of iets dergelijks (minder barbaars)

Vraag jezelf dan af wat "verdoofd" slachten precies betekent en google eens welke pijnen hier vaak mee gepaard gaan.

en ga jezelf dan eens rustig afvragen of je niet een beetje bevooroordeeld en vervuld met haat je reactie hebt geplaatst.
Een halve eeuw geleden werd hier en daar een varken gekeeld zoals de moslims nog altijd vinden dat het hoort bij een schaap. Die varkens kregen wel een klop van de hamer voor hen de keel werd overgesneden, maar ze schreeuwden evengoed minutenlang voor ze de geest gaven.
Als ik daar aan denk voel ik nog altijd dezelfde verschrikking die ik als kind voelde. Ik ben w�*t blij dat de wetgever dit verboden heeft.

Er is allang protest tegen het onverdoofd castreren van varkens. Ook d�*t kan ik alleen maar toejuichen, en hopen dat het onverdoofd castreren van biggetjes zo snel mogelijk verboden wordt.

Ik sta dus achter Gaya dat zich vandaag, eindelijk verzet tegen het onverdoofd kelen van dieren. Niet alleen van schapen maar ook van koeien. De Joden hebben ook al lang genoeg van een uitzondering op de slachtwet geprofiteerd. Wie de barbaar wil uithangen moet dat maar in een barbaars land gaan doen.

Dat Gaya in deze meer steun dan gemiddeld geniet is geen toeval. Beschaafde mensen pikken geen dierenmishandeling die vermeden kan worden. Beschaafde mensen werken aan diervriendelijke(r) slachtmethodes. Niet aan de herinvoering van barbaarse gebruiken die gestoeld zijn op louter religieuze gronden. En evenmin aan uitzonderingswetten voor ingeweken barbaren.

Het klopt dat er in slachthuizen ook verschrikkelijke dingen gebeuren, maar dat neemt niet weg dat de politieke wil bestaat om zoveel mogelijk dierenleed, dat bijna onvermijdelijk gepaard gaat met de slacht, te voorkomen. Het is en blijft barbaars om een dier puur uit religieuze motieven méér te laten lijden dan nodig is.

Voor mij, die het kelen van varkens als kind een viertal keer "live" meemaakte, is het een onverdraaglijke gedachte dat deze barbarij anno 2013 weliger tiert dan meer dan een halve eeuw geleden. En dat er mensen zijn die dat verdedigen. Dat heeft niets met haat te maken, maar met beschaving.
Oud 20 oktober 2013, 03:57   #13
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar horen we nooit wat van. Barbaren.
Dat JIJ daar nooit wat van hoorde betekent niet dat IK uit mijn duim zuig wat ik schrijf.

Er is allang protest tegen het onverdoofd castreren van varkens.

Citaat:
Europa staakt castreren varkens
16/12/10

AMSTERDAM - Europa stopt met het castreren van varkens. Per 1 januari 2012 stopt het onverdoofd castreren in alle 27 landen van de EU, en uiterlijk 2018 stopt het castreren helemaal.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2680/...-varkens.dhtml
Citaat:
Onverdoofde castratie varken mag niet meer vanaf 1 januari

25/12/11 -

Vanaf 1 januari worden in ons land in principe geen varkens meer onverdoofd gecastreerd. De Belgische federatie van slachthuizen Febev vroeg de boeren eerder dit jaar om hun varkens niet langer onverdoofd te castreren, en de praktijk tegen 2012 volledig te bannen.

Het gaat niet om een wet, maar volgens Febev kunnen de boeren niet anders dan ophouden met het onverdoofd castreren van hun varkens. De klanten van de slachthuizen zien de praktijk immers liever verdwijnen ten voordele van alternatieven. (belga/ep)

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-januari.dhtml
Citaat:
04/10/2013

Minister van Volksgezondheid Laurette Onkelinx (PS) heeft een Koninklijk Besluit klaar om de onverdoofde castratie van biggen vanaf 1 januari 2018 definitief te verbieden. De Vlaamse biologische varkenssector kiest al langer resoluut voor het intact houden van de beren. En met succes!

De Vlaamse bioboeren en slachthuizen zijn in dit verhaal duidelijke koplopers. Sinds 2010 worden uitsluitend intacte beren gehouden. Eventuele berengeur wordt aan de slachtlijn gedetecteerd. Biovarkenshouders als Raf Francken van De Groene Boerderij en René Verachtert vegen met jaren goede praktijk de oude mythe ‘dat het houden van intacte beren niet haalbaar is’ van tafel.

http://www.bioforumvlaanderen.be/nie...castreren_2018
Gaya startte vijf jaar geleden haar strijd tegen "de pijn van het zwijn".

http://www.gaia.be/nl/campagnes/tege...gen-met-ballen

Als Gaya er over vijf jaar niet in is geslaagd om haar doel te bereiken met haar huidige actie mogen voor mijn part alle moslimmannen niet alleen besneden worden, maar ook onverdoofd gecastreerd.
Oud 20 oktober 2013, 05:10   #14
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ouwe knar Bekijk bericht
vind je het normaal om forumleden van strafbare feiten te beschuldigen zandneger?schelden ok ,kan ik tegen ,maar hier ga je te ver ,en zeker omdat het komt van een aanhanger van een pedofiel
Groot gelijk!

Degene die zich voor de keuze van zijn nick liet inspireren door Walid Khaled, de gevolmachtigde onderhandelaar van de Palestijnse terreurgroep Aboe Nidal, beseft zo te zien dat hij een hele straat te ver ging.

Hij zou beter ook beseffen dat, terwijl de leegloop van de kerken hier versnelt bij elke pedofiele geestelijke die in het vizier komt, de moskees voller lopen voor een pedofiele profeet.
Oud 20 oktober 2013, 05:16   #15
hikikomori85
Schepen

hikikomori85's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Links zien we beelden van een feest waarbij pakjes en snoep aan kinderen worden gegeven, rechts zien we beelden van een offerfeest waarbij dieren geslacht worden in familiale sfeer.

Ik begrijp niet hoe je dat anders zou contextualiseren.
Links een beeld van een kalkoenenslachterij, rechts een beeld van een tafel vol vort suikergoed en blije kindergezichtjes
Oud 20 oktober 2013, 05:55   #16
ZION
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Groot gelijk!

Degene die zich voor de keuze van zijn nick liet inspireren door Walid Khaled, de gevolmachtigde onderhandelaar van de Palestijnse terreurgroep Aboe Nidal, beseft zo te zien dat hij een hele straat te ver ging.

Hij zou beter ook beseffen dat, terwijl de leegloop van de kerken hier versnelt bij elke pedofiele geestelijke die in het vizier komt, de moskees voller lopen voor een pedofiele profeet.
Waarom steeds met de kont omhoog? Waarschijnlijk in de hoop dat Mo......
ZION is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2013, 07:41   #17
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik heb bijgaande link reeds gepost in dit forum, maar in deze draad past het nog wel eens.

https://www.youtube.com/watch?v=b2nlIfn8tNA .

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2013, 07:42   #18
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ouwe knar Bekijk bericht
ik ga dit zorgvuldig bewaren en zodra ik in belgie kom ga ik uitzoeken of dit strafbaar is ,mensen uitmaken voor pedofiel ,dit pik ik niet van zon zandneger
Oud 20 oktober 2013, 09:05   #19
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus Bekijk bericht

Mmmm, kotelet...
En welke reactie vervuld met haat heb ik geplaatst?
Oud 20 oktober 2013, 09:41   #20
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De beeldvorming over moslims in de media draagt bij aan het vertrokken beeld dat in België heerst over de islam. De rol van de media kan niet onderschat worden, aangezien zij in sterke mate mee vorm geven aan de publieke opinie.

Donderdag slaagde De Standaard erin om, in navolging van de kranten De Morgen en Het Laatste Nieuws, een gruwelijke foto te plaatsen bij de berichtgeving over het islamitische offerfeest. We zien dit fenomeen elk jaar terugkeren. Het artikel van Het Laatste Nieuws werd begeleid door een gruwelijke foto van een schaap met een overgesneden keel, liggend in een plas bloed. De Standaard wilde hier blijkbaar niet voor onder doen. Dus publiceerde deze krant een artikel met een foto van een man die trots met het afgehakte hoofd van een schaap zwaait. Bij de collega’s van De Morgen zien we dan weer een foto van een kind dat zijn in bloed doordrenkte handen toont. Een foto waarvan de redactie later toegaf dat hij genomen was in Caïro.

Van de eerste twee foto’s is de herkomst onbekend, maar we kunnen alvast enkele parallellen trekken. Deze kranten publiceren elk jaar weer afschuwelijke foto’s wanneer ze berichten over het offerfeest. Vaak worden artikels over Belgische moslims voorzien van foto’s die weinig aan de verbeelding over laten. Het betreft vaak beelden die zijn getrokken in de meest conservatieve moslimlanden. Denk aan foto’s van vrouwen in afschuwelijke burka's en mannen met een duivelse blik, wilde baard, getooid in Pakistaanse klederdracht. Foto's die op een of andere manier representatief moeten zijn voor de modale Vlaamse moslim. Wat alvast niet bevorderlijk werkt voor de lezers en hun begrip voor landgenoten die dit geloof aanhangen.

Nu valt er wel iets te zeggen voor het feit dat de kranten slechts beelden tonen van wat er gebeurt tijdens het offerfeest: de slachting van schapen. Maar dan rijzen weer de vragen waarom dit enkel gedaan wordt bij het offerfeest en niet bij andere traditionele feestdagen zoals bijvoorbeeld het kerstfeest. En waarom het per se zo’n gruwelijke beelden moeten zijn?

Bij berichtgeving over het kerstfeest zien we duidelijk dat er enkel vreugdige taferelen aan bod komen. Nochtans wordt er bij het kerstfeest ook vlees geconsumeerd. Desondanks zien de Vlaamse kranten zich niet genoodzaakt om er foto’s bij te plaatsen die de dwangvoeding die ganzen ondergaan tonen, de varkens die vergast worden of de kalkoenen die levend aan een haak gerijgd worden en machinaal de keel worden overgesneden nadat ze net zijn geëlektrocuteerd of de abominabele leefomstandigheden van pluimvee in overbevolkte legbatterijen.

Ook als het de internationale actualiteit betreft zien we dezelfde scheeftrekking. Bij verslaggeving over islamitische landen komen steeds dezelfde karikaturen aan bod. Een gekend voorbeeld zijn de aanvallen van Israël eerder dit jaar op Gaza. Die haalden het nieuws omdat Israël voor het eerst het wapenbestand tussen beide partijen brak. Hoewel de aanvallen internationaal veroordeeld werden en Israël erkend werd als de initiële agressor, toch voorzagen zowel Het Nieuwsblad, De Standaard, De Morgen als Het Laatste Nieuws de berichten van beelden van tot hand en tand bewapende Palestijnen. Geen foto’s van Israëlische F16’s die het Palestijnse luchtruim schonden, geen foto’s van de slachtoffers of schade aan de infrastructuur. Neen, enkel beelden van gewapende Palestijnse strijders die veel weg hadden van terroristen.

Het is net dergelijke beeldvorming die bijdraagt aan het vertrokken beeld dat in België heerst over de islam. De rol van de media kan in deze niet onderschat worden, aangezien zij in sterke mate mee vorm geven aan de publieke opinie. Het is dan ook dringend tijd dat onze Vlaamse kranten werk maken van de diversifiëring van hun redacties en een meer genuanceerd en evenwichtig beeld trachten te brengen over de islam in België die de werkelijkheid dichter benadert.

http://www.dewereldmorgen.be/artikel...laamse-kranten
Doe geen moeite, de islam heeft een wereldwijde reputatie waarvan niets, maar dan ook niets positief is! Zelfs in hun eigen landen is het vooral ellende en gevaar.
De ganse wereld is verkeerd en de islam heeft het bij het rechte eind...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be