![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Vlaams Belang Enkel sympathisanten van Vlaams Belang, die bovendien lid zijn van de gebruikersgroep 'Vlaams Belang' kunnen in dit onderdeel reageren. Je kan jezelf als groepslid voordragen via je control panel. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() In het voorwoord van het recentste nummer van 'Revolte', het blad van Voorpost, schrijft hoofdredacteur Roeland Raes, dat het nationalisme in Vlaanderen de toekomst voor zich heeft als de Vlaams Blok-mandatarissen niet toegeven aan vernieuwen-tot-elke-prijs. Voorts schrijft hij dat er géén behoefte is aan een "Vlaams Blok light" en er nu géén "scherpe kantjes aan het programma" moeten worden afgevijld. Hij besluit met de woorden: "Dan en alleen dan blijft de partij onze partijpolitieke vertegenwoordiger".
Wat vindt u van deze stelling? Ik ga er alvast voor 200% mee akkoord. |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() zeer zeker. Wanneer het Blok een onderhandelingspartij wordt, en niet langer meer een directe splitsing van belgië eist bij machtsovername, is het té ver gegaan en zou ik er niet meer op stemmen. Idem voor de vreemdelingen standpunten (die met het afvoeren van het 70PP al serieus zijn afgezwakt, zelfs al te veel). Ik hoop dat de evolutie richting centrum rechts zal gestopt worden, anders is er nood aan een radicaler initiatief. Maar momenteel moet ik toegeven dat ik al mijn hoop stel op die 1 miljoen kiezers.
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het blok moet aanpassen als het begint te verliezen, niet na de grootste overwinning van haar bestaan.
De roep om verandering (door de tegenstand) wijst op het grote succes van de gevolgde weg. Nu nog even doorbijten.
#4 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
will be made not by individual human wisdom but by the disappearance of the groups that have adhered to the "wrong" beliefs. (F.a. Hayek) Laatst gewijzigd door Rock Against Communism : 30 augustus 2004 om 19:35. |
||
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Het Vlaams Blok moet inderdaad het Vlaams Blok blijven. Zeker op het vlak van de vreemdelingen mag het Vlaams Blok absoluut geen water in de wijn doen. Meer en meer kiezers beseffen dat alleen het Vlaams Blok een alternatief kan bieden voor het huidige, falende, linkse vreemdelingenbeleid. Naarmate het vreemdelingenprobleem erger wordt, zullen nog meer kiezers de weg naar het Vlaams Blok vinden. Over het cordon sanitaire hoeft het Vlaams Blok zich helemaal geen zorgen te maken. Vroeg of laat zal dat springen, en dan zullen de andere partijen in de rij staan om met het Vlaams Blok te mógen regeren. Elke traditionele partij wil immers aan de macht blijven. Op de dag dat een of andere traditionele partij beseft dat het doorbreken van het cordon de beste kansen biedt om aan de macht te blijven, zal die trationele partij niet aarzelen om met het Vlaams Blok in zee te gaan. En dat geldt voor alle traditionele partijen. Politiek is nu eenmaal een cynisch machtspel.
|
![]() |
![]() |
#6 |
Gouverneur
|
![]() welja, maar als het Blok haar programma zodanig afzwakt, wie zegt dat het dan nog de problemen kan oplossen die ze beweert de baas te kunnen met radicale en drastische maatregelen? Wat ze moeten doen is hun programma van vijf jaar terug behouden, maar het zo verpakken dat het wat 'softer' lijkt voor de centrumrechtse kiezer.
(sorry verkeerd knopke gebruikt phrealk)
#7 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Dat is wat zo jammer is aan democratie.
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Programmapunten moeten aangepast worden aan de maatschappelijke evolutie, maar de principes moeten blijven: "Vlaanderen onafhankelijk" en "eigen volk eerst"!
|
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementslid
|
![]() Zoals zo dikwijls; volledig akkoord met Roeland!
ps: koenraad: kijk eens op de cover van Revolte ![]()
Laatst gewijzigd door Betweter : 31 augustus 2004 om 12:29. |
![]() |
![]() |
#10 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
Wat is er mis met een gevoel van medeleven met het eigen volk, en daarop ingaan (bijvoorbeeld in steun voor arme Vlamingen, de zogenaamde "4de wereld"), en als er pas over is, ditzelfde te bieden aan hen die niet tot het eigen volk behoren?
![]() |
#13 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
... maar dit is een Vlaams Blok forum8) (ik hoop dat je dan toch tenminste een Blok-sympathisant bent??)
![]() |
#14 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Nu goed, liever zo. Het Vlaams Blok (en de gehele Vlaams-nationalistische beweging) kan een tweede Vlaams-nationalistische partij missen als kiespijn. Gelukkig voor Vlaanderen is de N-VA maar een flutpartij met typische CVP'ers die hunkeren naar macht. Nu moeten de weinige N-VA'ers dat alleen nog inzien... |
|
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#16 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() "eigen volk eerst!" is een principiële uitspraak, ik vond het altijd logisch om het eigen volk op de eerste plaats te laten komen , bij elke goed rechtsgezind partij zou zulke slogan moeten passen.
|
![]() |
![]() |
#17 |
Minister
|
![]() Mijn beste ik ga ook niet akkoord met de linkse slogan eigen volk laatst men moet tussen de slogan eigen volk eerst en eigen volk laatst de gulde middenweg zoeken dat vindt ik de meest rechtvaardige oplossing.
|
![]() |
![]() |
#18 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Voor mij heeft het Vlaams Blok momenteel een goed programma, maar het kan wel enkele bijschavingen gebruiken. En dan bedoel ik niet zozeer op de inhoud (op enkele dingen na mischien) maar vooral op het overbrengen van de standpunten.
Daar enkele aanpassingen en dan wordt de kloof met de N-VA nog minder, een (N-VA) vriend van me zei zopas nog dat de beide programma's gelijk zijn op het taalgebruik en enkele punten en komma's na. Wie weet in de toekomst één Vlaams Nationale partij met 35 % of beter; 51%
kempenland, parel aan de Dietse Kroon! Streven naar Vlaamse eenheid. weg partijbelang! Allen voor 't algemeen Vlaams belang! ![]() ![]() Laatst gewijzigd door kempenaar : 1 september 2004 om 23:37. |
![]() |
![]() |
#19 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#20 | |
|