Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Bekijk resultaten enquête: Moet de ontvanger of bank het geld volledig terugstorten ??
de ontvanger: ja 3 60,00%
de ontvanger: nee 1 20,00%
wanneer de bank in fout ja 3 60,00%
stort het op mijn rekening 2 40,00%
nou en .... 0 0%
mooi zo !!!! 0 0%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 5. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 24 oktober 2013, 03:13   #1
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard Vrouw stort fortuin op verkeerde rekening

http://yahoo.skynet.be/nieuws/showbi...eerde-rekening

Holy shit ....
Moet de ontvanger het geld volledig terugstorten , ookal is het geld uitgegeven ??
Of moet de bank het geld terugbezorgen , wanneer zij de fout gemaakt hebben ??

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

Laatst gewijzigd door cookie monster : 24 oktober 2013 om 03:20.
cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2013, 03:18   #2
six
Banneling

Standaard

Een bank doet wat die wil.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2013, 03:25   #3
six
Banneling

Standaard

Het zit zo: de vrouw kan in haar recht zijn en een rollback eisen, die de bank eventueel moet doorvoeren als er genoeg aanwijzingen voor zijn. Zelfs als dat zo is zal een bank dit niet doen, daar het een bank is. Als de bank juridisch in fout zit is het aan de vrouw om het aan te tonen (wij zitten immers met een klassejustitie hier, anders bestonden private advocatenkantoren niet), en als dat niet lukt dan zal de bank alsof doen dat er geen klacht binnengekomen is.

Dit niet noodzakelijk indien:

-de vrouw zeer veel geld heeft bij de bank.

-de vrouw een langdurige winstgevende klant bij de bank is (ondernemer, ...).

-de vrouw een ambt bekleedt die het leven van de bank makkelijker maakt (hier uitgesloten daar ze er erg machteloos over doet)

In bovenstaande gevallen gaat de bank wel een rollback trachten door te voeren.
Oud 24 oktober 2013, 03:32   #4
six
Banneling

Standaard

Gebruik Bitcoin met bitescrow voor een dienst waarbij de rollover enkel gebeurt als beide betrokken partijen groen licht geven.

Gebruik Bitcoin voor transacties naar het buitenland wanneer je weet dat de exchange tussen Bitcoin en dat munt bestaat. De enige "commissie" bij een Bitcointransactie gaat naar de miners die het netwerk rechthouden en bedraagt minder dan een procent. Western Union kan 21% vragen in sommige gevallen.

Gebruik Bitcoin voor ALLE private transacties naar de VS, bij voorkeur met een TOR of ander encryptiemodel. Amerikaanse banken aanvaarden geen transacties van en naar het buitenland, Bitcoin is de ENIGE manier om te handelen met de VS als particulier.

Laatst gewijzigd door six : 24 oktober 2013 om 03:37.
Oud 24 oktober 2013, 06:14   #5
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht

Holy shit ....
Moet de ontvanger het geld volledig terugstorten , ookal is het geld uitgegeven ??
Als de fout duidelijk bij de bank ligt, dan moet de bank het geld maar teruggeven en de geld bij de verkeerdelijke ontvanger terugeisen. Als de ontvanger moeilijk doet kan de bank ervoor kiezen justitie in te schakelen. Wat justitie dan doet tussen met de geluksvogel en de bank in kwestie is een ander verhaal.

Iets of wat afvokaat maakt slechte pudding van de ontvanger die het geld heeft uitgegeven. Die kan aanhalen dat het onder het stramien van eerlijke vinder valt. Wat bepaalde geplogenheden behelst.

In alle geval, als ik €15 000 uit onbekende bron op mijn rekening zie verschijnen, hou ik mijn bek, maar ga ik het ook niet uitgeven. Na een dik jaar gaat het misschien wel verplaatst worden van lokatie, maar dan nog.
Is de bron bekend, wat me niet zou verbazen want op een overschrijving staat de herkomst, dan neem ik kontakt op, en regel ik het zo snel mogelijk af. Kwestie, ik wil dat ook niet met mijn centjes zien gebeuren.
Oud 24 oktober 2013, 06:18   #6
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Gebruik Bitcoin met bitescrow voor een dienst waarbij de rollover enkel gebeurt als beide betrokken partijen groen licht geven.

Gebruik Bitcoin voor transacties naar het buitenland wanneer je weet dat de exchange tussen Bitcoin en dat munt bestaat. De enige "commissie" bij een Bitcointransactie gaat naar de miners die het netwerk rechthouden en bedraagt minder dan een procent. Western Union kan 21% vragen in sommige gevallen.

Gebruik Bitcoin voor ALLE private transacties naar de VS, bij voorkeur met een TOR of ander encryptiemodel. Amerikaanse banken aanvaarden geen transacties van en naar het buitenland, Bitcoin is de ENIGE manier om te handelen met de VS als particulier.
Raar, particuliere transacties met de VS via Visa of Paypal lukken ook prima. Western Union gaat ook prima, maar is duuuuuur in verhouding.
Oud 24 oktober 2013, 07:15   #7
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Ach, de kans is zeer groot dat de fout bij mevrouw zelf ligt. Zij heeft wellicht het verkeerde rekeningnummer gekozen. Niet vergeten dat er voldoende controlemechanismen in zo'n rekeningnummer zitten: men kan niet toevallig een paar cijfers verkeerd typen die toevallig overeenkomen. De kans dat iemand daarin toevallig slaagt, is verwaarloosbaar. Het gebeurt vaak dat mensen het verkeerde nummer selecteren.

Ze geeft dat trouwens zelf aan in het artikel:

Citaat:
De vrouw is nu erg boos op haar bank omdat die het geld overmaakte terwijl de ingevulde gegevens niet klopten. Ze startte een actie op Facebook om te voorkomen dat anderen dezelfde fout maken.
De bank gaat niet aan u komen vragen bij elke overschrijving of ge wel zeker bent dat het geld naar het rekeningnummer moet dat gij hebt ingegeven. Dikke pech.

Daarvoor een facebook-pagina opstarten, is behoorlijk marginaal en een typische uiting dat het anderen hun schuld is, terwijl ge zelf de fout hebt gemaakt. En dan maar voor kleuterjuf willen spelen op Facebook, "opdat anderen niet dezelfde fout maken".

Het gaat uiteraard over een smak geld. Begrijpelijk dat ze dat terug wil en razend is omdat ze dat kwijt is. Razend: op zichzelf moet ze dat zijn en op niks of niemand anders, tenzij een beetje op de ontvanger.

Die is wel in z'n recht, juridisch gezien, maar moreel is het fout wat die gedaan heeft.

Moest ik zo'n smak geld op mijn rekening krijgen, ik zou het niet vertrouwen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2013, 07:16   #8
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
In alle geval, als ik €15 000 uit onbekende bron op mijn rekening zie verschijnen, hou ik mijn bek, maar ga ik het ook niet uitgeven. Na een dik jaar gaat het misschien wel verplaatst worden van lokatie, maar dan nog.
Is de bron bekend, wat me niet zou verbazen want op een overschrijving staat de herkomst, dan neem ik kontakt op, en regel ik het zo snel mogelijk af. Kwestie, ik wil dat ook niet met mijn centjes zien gebeuren.
2
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2013, 08:15   #9
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
2
³ Het is niet meer dan fatsoenlijk om verkeerd gestort geld terug te storten én dat kortstondige gemak weegt niet op tegen de mogelijkheid van een jarenlang proces waarna je het geld misschien met veel intrest moet terugstorten.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2013, 08:39   #10
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb even met mijn vrouwke gepraat hierover.
Er is een wetgeving rond, en de "ontvanger" die zulke sommen ontvangt zonder aanwijsbare reden is zowiezo in de fout als die zonder gecontrole uitgegeven worden.
Oud 24 oktober 2013, 09:28   #11
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht

Holy shit ....
1: 15.000 euro is niet direkt een fortuin.
2: Wie maakte de fout?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2013, 09:30   #12
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ach, de kans is zeer groot dat de fout bij mevrouw zelf ligt. Zij heeft wellicht het verkeerde rekeningnummer gekozen. Niet vergeten dat er voldoende controlemechanismen in zo'n rekeningnummer zitten: men kan niet toevallig een paar cijfers verkeerd typen die toevallig overeenkomen. De kans dat iemand daarin toevallig slaagt, is verwaarloosbaar. Het gebeurt vaak dat mensen het verkeerde nummer selecteren.

Ze geeft dat trouwens zelf aan in het artikel:

De bank gaat niet aan u komen vragen bij elke overschrijving of ge wel zeker bent dat het geld naar het rekeningnummer moet dat gij hebt ingegeven. Dikke pech.

Daarvoor een facebook-pagina opstarten, is behoorlijk marginaal en een typische uiting dat het anderen hun schuld is, terwijl ge zelf de fout hebt gemaakt. En dan maar voor kleuterjuf willen spelen op Facebook, "opdat anderen niet dezelfde fout maken".

Het gaat uiteraard over een smak geld. Begrijpelijk dat ze dat terug wil en razend is omdat ze dat kwijt is. Razend: op zichzelf moet ze dat zijn en op niks of niemand anders, tenzij een beetje op de ontvanger.

Die is wel in z'n recht, juridisch gezien, maar moreel is het fout wat die gedaan heeft.

Moest ik zo'n smak geld op mijn rekening krijgen, ik zou het niet vertrouwen.
En het zeker niet uitgeven.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2013, 01:33   #13
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Inderdaad !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2013, 07:30   #14
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

procedurefoutje ==> ....
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2013, 07:56   #15
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Ik heb me het nut van bijvoorbeeld adresgegevens invullen ook al afgevraagd. Als deze niet overeenstemmen met de ontvanger, wat dan?
Oud 1 november 2013, 11:38   #16
Rio
Burger

Rio's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Ik heb me het nut van bijvoorbeeld adresgegevens invullen ook al afgevraagd. Als deze niet overeenstemmen met de ontvanger, wat dan?
Als het rekeningnummer geldig is wordt de overschrijving uitgevoerd. De rest is louter informatief.
Rio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2013, 12:41   #17
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Yep, een bank is niet verplicht om te kijken of adresgegevens overeenstemmen met een rekeningnummer, in veel gevallen kunnen en mogen ze dat zelfs niet doen.

Je moet nogal een grote uil zijn om zodanig te missen van rekeningnummer want er zijn echt wel mechanismen ingebouwd dat je maar moeilijk een foutief rekeningnummer kan invoeren bij een overschrijving. Als dat geld dan nog eens terecht komt bij een type die er direct een nieuwe scooter mee gaat kopen dan mag je fluiten naar je geld, je zal het vrijwel zeker niet terugkrijgen van de bank als die dat niet willen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2013, 13:10   #18
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Mijn grootvaderzaliger had zo eens een overschrijving voor de aankoop van een onroerend goed naar de verkeerde persoon overgeschreven.
De bank heeft dit destijds gerectificeerd.

Bij ING was er met het IT systeem eens een fout gebeurd met de omrekening van Belgische Frank naar Euro namelijk *40.3399 ipv /40.3399.
Die omzetting gebeurde 's nachts, maar blijkbaar was er een persoon wel serieus bij de pinken en was mijn zijn pas verworven centjes weg.

Allez het kan evengoed een urban legend zijn die softwarevedeloppers aan leken vertellen.
Oud 1 november 2013, 13:11   #19
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Inderdaad, zelf overschrijven is het beste dat je kan doen!
Oud 1 november 2013, 13:14   #20
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zeker als ik met -voor mij- een redelijk bedrag bezig ben, dan kijk ik dat altijd een paar keer na, met mijn vingers op het scherm cijfer voor cijfer.

Soms neem ik zelf een screenshot van die grapjes. Ik vertrouw die technologie voor geen meter.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be