![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Nederlandse regering wil onze reisgegevens gaan vastleggen. Als u Nederland verlaat of binnenkomt, wordt dat in toekomst geregistreerd en bewaard. Dat zegt de Nationaal Coordinator Terrorismebestrijding en Veiligheid tegen RTL Nieuws.
Op deze manier hopen inlichtingen- en veiligheidsdiensten meer zicht te krijgen op bijvoorbeeld potentiële jihadstrijders. "Nu worden uw reisgegevens niet opgeslagen. We willen dat alle reisgegevens worden opgeslagen en ter beschikking komen van inlichitngen- en veiligheidsdiensten. Natuurlijk onder strigente voorwaarden", aldus Dick Schoof, de Nationaal Coordinator Terrorismebestrijding en Veiligheid. Terroristen "Zodat we zicht kunnen krijgen op die kleine groep van potientele terroristen en verdachte personen of ze Nederland verlaten en de diensten een risico-inschatting kunnen maken." Het gaat dan vooral om de jihadstrijders. Naar schatting zijn op dit moment honderd Nederlandse jongeren aan het vechten in Syrie. Europees niveau Hoe het plan om de reisgegevens op te slaan er precies uitziet, moet nog worden uitgewerkt. In veertien andere Europese landen zijn soortgelijke plannen, om per land de reisgegevens te verzamelen. Eerder is gekeken om een dergelijk systeem op Europees niveau te organiseren, maar dat was niet mogelijk. Nu moeten de reisgegevens door ieder land zelf bewaard worden. Eind deze maand wil Minister Opstelten van Veiligheid en Justitie zijn definitieve voorstel bekend maken. http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binne...gevens-opslaan Niet alleen de VS maar ook Nederland is nu helemaal in de ban van het zogenaamde grote internationale terrorisme. Gaat heel onze vrijheid/privacy weg onder het mom van terrorisme bestrijding? Komen deze ideeën allemaal indirect vanuit de VS? Ik ben geen complotdenker maar ik krijg soms wel neigingen om ergens een complot in te zien, vooral door dit soort zaken. Ik vind dit eng, echt eng. Daarbij, hoe gaan ze dit doen? Permanente camerabewaking bij de grens mag niet volgens het Verdrag van Schengen dacht ik. Laatst gewijzigd door Nietzsche : 7 november 2013 om 19:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Prachtige post, Nietzsche, het zegt perfect en eenvoudig waarop het staat !
Big Brother wordt weer wat sterker, als die gegevens in de verkeerde handen vallen dan is het hek helemaal van de dam. Of als ze misgeïnterpreteerd worden. Vroeger ging ik af en toe (zij het sporadisch) eens een toertje met de wagen maken in Nederland om te genieten van de rust en de natuur (hoe raar het ook klinkt, NL heeft nog bossen én een platteland én zee én strand, hier is alles één grote verkaveling geworden). Ik zou al meteen verdacht zijn als ik enkele uurtjes alleen NL zou binnen- en buitenrijden. Zouden ze dan al direct terroristische activiteiten vermoeden ? En neen, moest een flauwe plezante op het idee komen, ik deed geen tripjes naar Holland voor bepaald 'groen gras'. Daar had ik andere vervoersmiddelen voor ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoezo permanente camerabewaking aan de grens? in welk straatje?
en wie gaat de camerabeelden nakijken of en hoe en wanneer nummerplaat ABC978 is voorbijgezoefd?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En de smokkelroute?
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() En dat allemaal omwille van een paar fucking extremistische moslims...Heel die religie zou uitgeroied moeten worden, tot aan het laatste kopvoddeke toe! Sorry, maar ik kan mij hier ZO kwaad in maken, vooral na alle racistische shit te hebben gelezen in de Standaard de afgelopen dagen...allemaal de schuld van de racistische blanke Vlaming, nietwaar... *zucht*
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben naar de DPRK gereisd. Lijkt me een verdachte reis. Maar via Beijing, dus Schiphol heeft niets geregistreerd.
Wat bekom je nou? Dat de vluchten A'dam-Teheran en A'dam-Minsk extra gescreend worden? Belachelijk.
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wijlen vos aka krullenbol aka operliberaal stond ook in zijn dossiers dat hij meer achter het ijzeren gordijn dan er voor zat. Ben zijn naam nu toch wel kwijt zeker. ![]()
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
" In elk kwaad is iets goed " zegt de overheid zo tot zichzelf, en tegen ons " we zijn wel verplicht meer contrôle in te voeren, met al die terroristen. Het is voor jullie eigen goed." En de grote vraag voor ons is dan wie het gevaarlijkst is tegenwoordig, de terroristen of de overheid ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen in Nederland bestaat er ook nauwelijks meer echte bossen/natuur hoor. Het is vrijwel allemaal aangemaakt door de mens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nederland mag de tyfus krijgen. Zeker als ze op deze manier doorgaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() Speelt geen rol, groen is groen, 'oerbos' of niet. Ik bewonder Nederland om zijn ruimtelijke ordeningsbeleid, hier is het een koterij. Voor veel andere zaken bewonder ik de Hollanders dan weer niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
9/11 was zo'n geval: mohammedanen ingehuurd door de Amerikaanse regering om hun Reichstag in brand te steken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() Een grote mond en arrogantie is er nu eenmaal eigen aan, wij grossieren dan weer in valse bescheidenheid en gefakete nederigheid. Ik weet niet wat het beste of het slechtste is, ik heb het ook wel wat gehad met de 'Hollanders' die luidkeels kwaken dat ze goed zijn en over alles hun 'uitgesproken' mening moeten hebben, vaak niet gehinderd door enige kennis van zaken.
|
![]() |
![]() |