![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mohammed wordt Jan
Wie door het leven moet met een bedenkelijke naam, kan daar tegenwoordig vrij snel en goedkoop een mouw aan passen. Zo werd de Oost-Vlaamse Kathy Van Lul na een administratieve ingreep -kostprijs 49 euro- Kathy Van Lil. Geef toe, het klinkt alvast minder lullig. De verandering van voor- of familienaam is een gunst die alleen Belgen wordt toegestaan. Na de invoering van de snel-Belg-wet ziet de dienst zich geconfronteerd met een opmerkelijke toename van aanvragen uit de hoek van de nieuwe Belgen. Zij kiezen er steeds vaker voor om hun Arabische of Noord-Afrikaanse te vervangen door een Vlaamse of Belgische naam en motiveren hun aanvraag met de wil tot integratie. En nu komt het. Hou u vast aan uw bretellen. Bevoegd minister Laurette Onkelinx noemt die evolutie 'onrustwekkend'. Want, "door hun naam Belgischer te maken, integreren ze eigenlijk niet. Ze assimileren. En dat is niet de bedoeling" ... "Onkelinx overweegt nu het Belgisch maken van vreemde namen te bemoeilijken", schrijft Het Laatste Nieuws. We hebben ons de ogen uitgewreven en het artikel wel tien keer herlezen. Maar, echt waar, zo staat het er. Je houdt het toch niet voor mogelijk. In België is de realiteit wel vaker straffer dan de fictie, maar dit slaat werkelijk alles. Welkom in Absurdistan! bron vb |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik hoorde net een interview met iemand die zijn onuitspreekbare pools achternaam had laten vereenvoudigen. Zelf sprak hij geen woord Pools en hij kon dus zijn eigen naam zelfs niet correct uitspreken.
En nu zal Loretje vinden dat die mens wiens voorvader ooit uit polen kwam en die nu zelf niks meer met polen te maken heeft, moet INTEGREREN? Ocharme, de mens heeft waarschijnlijk al vijf vlaamse moeders en grootmoeders gehad, en nu is die arme jongen tegen zijn wil geassimileerd! (misschien moet hij van loretje nu wel UITtegreren?) Welkom in absurdistan, inderdaad!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Oké, een gekheidje, moet kunnen.
De verzorgingsstaat is een ongewenste bezoeker die met jouw eigen geld je een cadeau geeft dat je niet wenst en dat gekocht is in een veel te dure winkel. Politicus: bergen beloven en ravijnen maken. Laten we ze een budget geven voor een molshoop om slechts een kuiltje te krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dit is inderdaad Absurdistan en een voorbeeld van slechte integratie. Ja dus voor Laurette!
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Liever Abul-Qasim al-Harawi dan Abdon Harams! moet kunnen!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Wat een omgekeerde wereld; Zodadelijk zegt men nog dat integratie zelfs niet meer mag. Multiculturele samenleving, weet je wel. Persoonlijk kan ik alleen maar toejuichen dat ze hun naam veranderden. Vermits de werkloosheid torenhoog is onder allochtonen, moeten ze kunnen roeien met elke spaander die ze kunnen krijgen. Ik kan mij inbeelden dat een naam als "Jan Noradin" veel beter aanvaard wordt dan bijvoorbeeld "Yussef Noradin".
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() vind dat Filip De Winter zijn naam MOET veranderen in: Abul-Zinad al-Harbi
en Lauretje in: Muhammad al-Ushnanai zie deze site: http://www.messengerweb.nl/nicknamearabisch.php
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Ik laat me omdopen tot Sjeik El Salami.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Ik ga nog beginnen te geloven dat links onze samenleving wil doen ontbinden
![]()
![]() |
#14 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
De verzorgingsstaat is een ongewenste bezoeker die met jouw eigen geld je een cadeau geeft dat je niet wenst en dat gekocht is in een veel te dure winkel. Politicus: bergen beloven en ravijnen maken. Laten we ze een budget geven voor een molshoop om slechts een kuiltje te krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als allochtonen hun oorspronkelijke naam niet behouden, kun je ze minder gemakkelijk als groep behandelen. Bijvoorbeeld als je hen verkiezingspropaganda door de strot wil rammen, om bestanden ivm dienstbetoon bij te houden, e.d..
Goed ideetje dus van Laurette, lang leve de Partij der Onderdrukte Machthebbers!
![]() |
#18 |
|
![]() Ik vind het erg normaal dat nieuwe Belgen hun naam veranderen. Als ik hier al die Oost-europese namen zie en de moeilijkheden die dat geeft voor de Belgen om die namen correct uit te spreken snap ik best waarom ze die willen veranderen. Bovendien, en dat is een heel stuk belangrijker (!), heel wat adminstratieve problemen worden veroorzaakt doordat de namen verkeerd worden geschreven. Dat gebeurt ook met Belgische namen maar veel frekwenter met namen van vreemde origine.
Ook mijn echtgenote overweegt om haar familienaam te laten wijzigen want geen Belg kan die correct uitspreken. Haar familienaam is TSKHOMARIA, en wordt constant verkeerd uitgesproken en verkeerd geschreven doordat de Belgen hem niet kunnen uitspreken.
![]() |
#19 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik denk dat Laurette bedoelt dat wij, autochtonen, eigenlijk onze naam zouden moeten veranderen en een Arabische of Noord-Afrikaanse naam aannemen. Kwestie van die mannen zich hier wat thuis te laten voelen, hé.
En daarbij, als Mohammed ineens Jefke wordt en hij schrijft zich in bij het ocmw, zouden die dan direct weten dat hij voordien al onder drie arabische namen stond ingeschreven? |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |