![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en dat gaat hen een flink aantal kiezers kosten. Want die oudjes ...
Let op, ik ben er ook voorstander van, om dat af te schaffen. Maar ik zou dat anders formuleren: gratis abonnement zal 20 euro per jaar kosten of zoiets. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Dit mocht nooit bestaan hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is in deze tijd niet meer te verkopen en mocht inderdaad nooit bestaan hebben.
Het wordt tijd dat men ook aan het holle De Lijn subsidie-vat raakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Mooi. De bejaarden palmen al alle bussen en trams in. Ook bejaardenvrije uren, bijvoorbeeld tijdens de spits, zijn wenselijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom kwamen er gratis bussen voor 65 plussers?
Waarom werden de bussen in Hasselt gratis voor iedereen? Wie bedacht zo iets? Wie had zo ne kronkel onder zijn hersenpan? Veel vragen waarop we de antwoorden eigenlijk weten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gebruik van de wagen eveneens verbieden aan de niet-actieve bevolking op de uren dat de werkende bevolking zich naar de job begeeft en ervan terugkeert.
07.00-10.00 17.00-19.00 Is dat voldoende of een halfuurtje erbij?
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Het enige wat die bejaarden ermee doen is met de bus naar de Lunch Garden reizen om daar gebakjes met koffie te eten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Laten wij er nog een lap bij doen: in plaats van een horloge bij pensionering laten wij ze een euthanasiesetje schenken met het verzoek hier zeker gebruik van te maken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De jongere die vandaag moet beginnen moet dus aan deze mensen; 1;Huishuur betalen 2;Pensioen betalen 3;Gratis openbaar vervoer betalen 4;De staatsschuld afbetalen. Misschien moeten de 65 plussers eens nadenken over hoe sociaal dat wel is? En of dat ze de kleinkinderen niet in een onmogelijke positie hebben geplaatst?Ik ken miljonairs die 20 km bus doen om aan een gratis koffie te geraken.Ondertussen verhuren ze appartementen aan 880 euro per maand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vooral het landelijke belbussensysteem is een groot succes. De gemiddelde bezetting is 1 passagier per rit. De retour is gewoonlijk zonder passagier. Per belbus heeft men op jaarbasis zo'n 3 man personeel nodig.
Ik denk dat het goedkoper zou zijn de betrokken behoeftigen een aantal vrije taxiritten te schenken d.w.z. men betaalt de taxi en brengt de nota binnen op het een daartoe bevoegd kantoor, dat dan de reiziger hetzelfde terugbetaalt eventueel minus een klein remgeldbedrag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Elke generatie zorgt voornamelijk voor zichzelf, dan voor de volgende generatie en vervolgens voor de oudere voor zover nodig. Dat is nu niet anders dan vroeger. Als je wil dat de huidige werkende generatie kan zorgen voor zichzelf en de anderen, dan moet je dat ook faciliteren, en hun mobiliteit garanderen. Laat de ouderen die enkel het handje ophouden, van het openbaar vervoer en van de baan blijven op de momenten dat diegenen die hen de mond openhouden de infrastructuur nodig hebben. Dat zou een echte vorm van solidariteit zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
taxicheques voor minder mobiele 65+
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Openbaar vervoer moet voor iedere staatsburger gratis zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Dan op mijn GPS... En ja hoor, wij zitten duidelijk niet meer in hetzelfde melkwegstelsel. Ik ken, ik ken, ik ken... De gepensioneerden die ik ken zien de winter met lede ogen aankomen omdat ze weten dat ze weer een truitje bij moeten aantrekken omdat ze amper hun verwarmingsfactuur kunnen betalen en het dus zuinig moeten doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gemiddeld 30 km/h te traag rijden. Eerder onfris ruiken.
![]() |
![]() |