Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 september 2004, 15:05   #1
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard Weg met Brussel-Halle-Vilvoorde!

Schaf het kiesarrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde toch af! En schaf het arrondissement Leuven en Waals-Brabant ook maar af!

BUB vraagt een unitair kiesarrondissemt Brabant.

Voordelen:

- Geen discriminatie meer: Vlamingen in Nijvel kunnen op Vlaamse partijen stemmen, en Franstaligen in Halle kunnen op Franstalige partijen stemmen.
- Dit bevordert de nationale eenheid: nationale partijen kunnen zo beter aarden, en dat zorgt voor een betere verstandhouding tussen Vlaamse en Waalse politici, zoals die er al is tussen Vlaamse en Waalse burgers.
- Geen minorisering van Vlaamse Brusselaars , zoals dat bij een splitsing wél het geval zou zijn.

Nadelen:

Geen.

Wij vragen dan ook een zo snel mogelijke invoering van de kieskring Brabant, de enige oplossing die aanvaardbaar en draaglijk is voor zowel Vlaamse en Waalse politici.
Tip voor de politici: deze briljante oplossing werkt het best in een Unitair België. En nog een laatste advies voor de politici: denk ook eens aan de 10 miljoen Belgen. Jullie denken al 35 jaar enkel en alleen aan dat handjevol Vlamingen en Walen.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2004, 15:08   #2
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Harder schreeuwen en grotere spandoeken gebruiken op de 'juiste' plaatsen of ze horen en zien jullie nooit!
Oud 12 september 2004, 15:38   #3
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Harder schreeuwen en grotere spandoeken gebruiken op de 'juiste' plaatsen of ze horen en zien jullie nooit!
Bwah, je vergeet hun met microsoft paint gemaakte affiches, die toch nooit op papier komen.

Hoeveel keer gaan we die BUB'ers nog op moeten wijzen dat volgens de grondwet de provincies Vlaams-Brabant en Waals-Brabant niet meer herenigd kunnen worden? Tenzij ze natuurlijk buiten het Belgische kader durven denken, wat ik niet waarschijnlijk acht
Oud 12 september 2004, 16:24   #4
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Er is al zo vaak aan de grondwet gesleuteld dat er nog wel één keer bij kan. Eén om alles dat foutloopt in deze nep-federale staat definitief op te lossen en de Belgen te geven wat ze verdienen: een Unitair België.

Laatst gewijzigd door Patriot! : 12 september 2004 om 16:50.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2004, 16:28   #5
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Er is al zo vaak aan de grondwet gesleuteld dat er nog wel één keer bij kan. Eén om alles dat foutloopt in deze nep-federale staat definitief op te lossen en de Belgen te vergeven wat ze verdienen: een Unitair België.
Hocus pocus, daar is die 2/3 meerderheid, hopsakee!!!
Oud 12 september 2004, 16:42   #6
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Er is al zo vaak aan de grondwet gesleuteld dat er nog wel één keer bij kan. Eén om alles dat foutloopt in deze nep-federale staat definitief op te lossen en de Belgen te vergeven
Oud 13 september 2004, 11:47   #7
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Gisteren ging ik wandelen in Londerzeel, zowat de meest noordelijke gemeente van Vlaams-Brabant, tegen provincie Antwerpen aan. Ik vroeg de weg aan een inwoner van daar. Hij verstond geen woord Nederlands. Enkel Frans, want dat is de taal van Belgie.

Wil BUB hier naartoe !!!
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2004, 12:16   #8
Tommy_
Schepen

Standaard

Ze gaan wel rekening moeten houden met die 'handjevol' Vlamingen en Walen als ze dit land nog wat samen willen houden.
Tommy_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2004, 13:20   #9
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Gisteren ging ik wandelen in Londerzeel, zowat de meest noordelijke gemeente van Vlaams-Brabant, tegen provincie Antwerpen aan. Ik vroeg de weg aan een inwoner van daar. Hij verstond geen woord Nederlands. Enkel Frans, want dat is de taal van Belgie.

Wil BUB hier naartoe !!!
Ja. Alleen weten enkel zijn kopstuk uit Bruxelles dat dit de ware bedoeling is.
De Coudenberggroep kloeg ook één en andere aan maar deed NIETS om de verfransing van Vlaanderen tegen te gaan.
Oud 13 september 2004, 20:05   #10
John Stufflebeam
Parlementslid

John Stufflebeam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wil BUB hier naartoe !!!
Opel Rene (noorden van Vilvoorde) heeft - zoals alle verkoopspunten - metershoge reclame op de ruiten van de etalage. In 't Frans en 't Nederlands. Frans op de eerste plaats.

Ik ga deze week wat fotootjes nemen.
John Stufflebeam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2004, 20:28   #11
jusbou
Lokaal Raadslid

jusbou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wil BUB hier naartoe !!!
u trekt de verkeerde conclusie, u heeft aan 1 iemand de weg gevraagd, en ik herhaal met klem: [size=4]1 iemand. [/size][size=2]één iemand maakt nog niet de taal van een land, ons land is tweetalig niet ééntalig vlaams zoals u blijkt te wensen. het zal u misschien verbazen, maar franstaligen wonen niet enkel in wallonië, ze durven wel eens uit hun kot komen (blijkbaar tot uw groot ongenoegen). leer samenleven en stort u niet in de verderfelijkheid van het flamingo-gedachtengoed.[/size]

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door John Stufflebeam
Opel Rene (noorden van Vilvoorde) heeft - zoals alle verkoopspunten - metershoge reclame op de ruiten van de etalage. In 't Frans en 't Nederlands. Frans op de eerste plaats.
het is u blijkbaar nog niet bekend dat de bedrijfswereld A-politiek is, op welke plaats het frans of nederlands staat doet er niet toe. het enige wat belangrijk is dat ze beide aanwezig zijn. oftewel is dit lay-out gebonden oftewel puur toeval. wel vind ik het typisch flamingantistisch om overal weeral eens provocatie in te zien.
Wat heeft het Vlaams Blok te maken met extreem-rechts? Ik zie geen verband hoor.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunshine
Het wordt tijd om de kanker in de maatschappij te verwijderen van het gezonde gedeelte. De allochtonen horen hier niet thuis tussen eigen Volk! Dankzij hun is er voor de Vlaming niet genoeg Lebensraum meer.
[/font]

Laatst gewijzigd door jusbou : 13 september 2004 om 20:30.
jusbou is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2004, 20:33   #12
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

het zal u misschien verbazen, maar Vlamingen wonen ook in Brussel en in de rand en niet enkel in Vlaanderen, ze durven wel eens uit hun kot komen (blijkbaar tot uw groot ongenoegen). leer u vrij en onafhankelijk maken en stort u niet langer in de verderfelijkheid van Belgique.
Oud 13 september 2004, 20:35   #13
jusbou
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
het zal u misschien verbazen, maar Vlamingen wonen ook in Brussel en in de rand en niet enkel in Vlaanderen, ze durven wel eens uit hun kot komen (blijkbaar tot uw groot ongenoegen). leer u vrij en onafhankelijk maken en stort u niet langer in de verderfelijkheid van Belgique.
uw originaliteit verbaast ons keer op keer
Wat heeft het Vlaams Blok te maken met extreem-rechts? Ik zie geen verband hoor.
Citaat:
Het wordt tijd om de kanker in de maatschappij te verwijderen van het gezonde gedeelte. De allochtonen horen hier niet thuis tussen eigen Volk! Dankzij hun is er voor de Vlaming niet genoeg Lebensraum meer.
[/font]
Oud 13 september 2004, 21:00   #14
John Stufflebeam
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door John Sufflebeam
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door josbou
het is u blijkbaar nog niet bekend dat de bedrijfswereld A-politiek is, op welke plaats het frans of nederlands staat doet er niet toe. het enige wat belangrijk is dat ze beide aanwezig zijn. oftewel is dit lay-out gebonden oftewel puur toeval. wel vind ik het typisch flamingantistisch om overal weeral eens provocatie in te zien.
Het doet er wel toe: de garage richt zich in de eerste plaats tot Franstalige klanten, en dit in het Nederlandse taalgebied. De reden? De garage ging enkele jaren geleden overkop, en werd samen met enkele andere verkooppunten bij een brusselse dealer ondergebracht. Blijkbaar vindt die het prettig dat zijn ganse groep tweetalig werkt, met voorrang voor het Frans.

De splitsing van B-H-V maakt het hem moeilijker om die politiek voort te zetten. Splitsing van het kiesarrondissement is voor deze onderneming irrelevant. Doch ook het gerechterlijk arrondissement B-H-V wordt gesplitst. Tot nutoe worden alle juridische geschillen van Opel Rene Vilvoorde (Handelsregister Brussel) beslecht door een Brusselse rechtbank (meestal Franse taalrol).

Opel Rene Vilvoorde zal op vrij korte termijn onder een handelsrechtbank van Halle-Vilvoorde vallen. De zaak wordt dan vermoedelijk ingeschreven in het handelsregister Halle-Vilvoorde.

De Brusselse dealer wordt er dan elke dag aan herinnerd dat Vilvoorde niet bij het Brussels gewest hoort.

Laatst gewijzigd door John Stufflebeam : 13 september 2004 om 21:12.
Oud 13 september 2004, 21:05   #15
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het doet er wel toe: de garage richt zich in de eerste plaats tot Franstalige klanten, en dit in het Nederlandse taalgebied. De reden? De garage ging enkele jaren geleden overkop, en werd samen met enkele andere verkooppunten bij een brusselse dealer ondergebracht. Blijkbaar vindt die het prettig dat zijn ganse groep tweetalig werkt, met voorrang voor het Frans.

De splitsing van B-H-V maakt het hem moeilijker om die politiek voort te zetten. Splitsing van het kiesarrondissement is voor deze onderneming irrelevant. Doch ook het gerechterlijk arrondissement B-H-V wordt gesplitst. Tot nutoe worden alle juridische geschillen van Opel Rene Vilvoorde (Handelsregister Brussel) beslecht door een Brusselse rechtbank (meestal Franse taalrol).

Opel Rene Vilvoorde zal op vrij korte termijn onder een handelsrechtbank van Halle-Vilvoorde vallen. De zaak wordt dan vermoedelijk ingeschreven in het handelsregister Halle-Vilvoorde.

De Brusselse dealer wordt er dan elke dag aan herinnerd dat Vilvoorde niet bij het Brussels gewest hoort.
Go go go Stufllebeam!
Oud 13 september 2004, 21:19   #16
John Stufflebeam
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Go go go Stufllebeam!
Ik ga steeds minder reageren: in maart komt Stufflebeam junior eraan. Dus madam Stufflebeam verzorgen, huis wat verbouwen, kinderkamer inrichten, en daarna luiers verversen en fleske geven.
Oud 13 september 2004, 21:24   #17
jusbou
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:

wat een complot theorie heeft u hier uiteen gezet. en dit allemaal om een paar auto's te verkopen? een mens zou toch denken dat zaakvoerder een zaak hebben te voeren i p v politieke statements te voeren, maar och, als u het zegt moet het wel waar zijn, getuigt deze citaat:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knuppel
Go go go Stufllebeam!
trouwens zou het niet beter zijn uw commentaar voor u te houden tot de reclame in vlaanderen ééntalig frans is, of voelt u zich bedreigt door tweetalige bordjes?
Citaat:
[/font]
Oud 13 september 2004, 21:25   #18
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ga steeds minder reageren: in maart komt Stufflebeam junior eraan. Dus madam Stufflebeam verzorgen, huis wat verbouwen, kinderkamer inrichten, en daarna luiers verversen en fleske geven.
Proficiat!

Kleine tip: zadel die kleine niet met Vlaams-nationalistische ideeën op. Je zou zijn/haar leven daarmee vergallen.

Laten we hopen dat het kindje gezond en wel is, en laat zeker iets weten als het zover is.
Oud 13 september 2004, 21:26   #19
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We zullen je missen, John.
Jij brengt geen kwantiteit maar wel kwaliteit op dit forum.

Van harte een goed afloop gewenst en alle geluk van de wereld voor, tijdens en na maart 2005.
Oud 13 september 2004, 21:28   #20
janPieter
Lokaal Raadslid

Standaard

En zo gaat er weer een zaak overkop als resultaat van al die pietluttigheden waar niemand van wakker ligt.
Misschien zijn ze in die garage wat slimmer en pakken ze hun koffers om een nieuwe zaak te openen down south.
Waar de mensen nog mens kunnen zijn en de klant nog koning is.
Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is, maar als het vogeltje alleen maar frans kan fluiten dan koopt het zijn autootje best niet in Vilvoorde.
janPieter is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be