![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Schaf het kiesarrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde toch af! En schaf het arrondissement Leuven en Waals-Brabant ook maar af!
BUB vraagt een unitair kiesarrondissemt Brabant. Voordelen: - Geen discriminatie meer: Vlamingen in Nijvel kunnen op Vlaamse partijen stemmen, en Franstaligen in Halle kunnen op Franstalige partijen stemmen. - Dit bevordert de nationale eenheid: nationale partijen kunnen zo beter aarden, en dat zorgt voor een betere verstandhouding tussen Vlaamse en Waalse politici, zoals die er al is tussen Vlaamse en Waalse burgers. - Geen minorisering van Vlaamse Brusselaars , zoals dat bij een splitsing wél het geval zou zijn. Nadelen: Geen. Wij vragen dan ook een zo snel mogelijke invoering van de kieskring Brabant, de enige oplossing die aanvaardbaar en draaglijk is voor zowel Vlaamse en Waalse politici. Tip voor de politici: deze briljante oplossing werkt het best in een Unitair België. En nog een laatste advies voor de politici: denk ook eens aan de 10 miljoen Belgen. Jullie denken al 35 jaar enkel en alleen aan dat handjevol Vlamingen en Walen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Harder schreeuwen en grotere spandoeken gebruiken op de 'juiste' plaatsen of ze horen en zien jullie nooit!
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Hoeveel keer gaan we die BUB'ers nog op moeten wijzen dat volgens de grondwet de provincies Vlaams-Brabant en Waals-Brabant niet meer herenigd kunnen worden? Tenzij ze natuurlijk buiten het Belgische kader durven denken, wat ik niet waarschijnlijk acht ![]()
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is al zo vaak aan de grondwet gesleuteld dat er nog wel één keer bij kan. Eén om alles dat foutloopt in deze nep-federale staat definitief op te lossen en de Belgen te geven wat ze verdienen: een Unitair België.
Laatst gewijzigd door Patriot! : 12 september 2004 om 16:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#7 |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Gisteren ging ik wandelen in Londerzeel, zowat de meest noordelijke gemeente van Vlaams-Brabant, tegen provincie Antwerpen aan. Ik vroeg de weg aan een inwoner van daar. Hij verstond geen woord Nederlands. Enkel Frans, want dat is de taal van Belgie.
Wil BUB hier naartoe !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Schepen
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Coudenberggroep kloeg ook één en andere aan maar deed NIETS om de verfransing van Vlaanderen tegen te gaan.
![]() |
![]() |
#10 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik ga deze week wat fotootjes nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door jusbou : 13 september 2004 om 20:30. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() het zal u misschien verbazen, maar Vlamingen wonen ook in Brussel en in de rand en niet enkel in Vlaanderen, ze durven wel eens uit hun kot komen (blijkbaar tot uw groot ongenoegen). leer u vrij en onafhankelijk maken en stort u niet langer in de verderfelijkheid van Belgique.
![]() |
#13 | |||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De splitsing van B-H-V maakt het hem moeilijker om die politiek voort te zetten. Splitsing van het kiesarrondissement is voor deze onderneming irrelevant. Doch ook het gerechterlijk arrondissement B-H-V wordt gesplitst. Tot nutoe worden alle juridische geschillen van Opel Rene Vilvoorde (Handelsregister Brussel) beslecht door een Brusselse rechtbank (meestal Franse taalrol). Opel Rene Vilvoorde zal op vrij korte termijn onder een handelsrechtbank van Halle-Vilvoorde vallen. De zaak wordt dan vermoedelijk ingeschreven in het handelsregister Halle-Vilvoorde. De Brusselse dealer wordt er dan elke dag aan herinnerd dat Vilvoorde niet bij het Brussels gewest hoort. Laatst gewijzigd door John Stufflebeam : 13 september 2004 om 21:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#16 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Kleine tip: zadel die kleine niet met Vlaams-nationalistische ideeën op. Je zou zijn/haar leven daarmee vergallen. Laten we hopen dat het kindje gezond en wel is, en laat zeker iets weten als het zover is. ![]()
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij brengt geen kwantiteit maar wel kwaliteit op dit forum. Van harte een goed afloop gewenst en alle geluk van de wereld voor, tijdens en na maart 2005.
![]() |
![]() |
#20 |
Lokaal Raadslid
|
![]() En zo gaat er weer een zaak overkop als resultaat van al die pietluttigheden waar niemand van wakker ligt.
Misschien zijn ze in die garage wat slimmer en pakken ze hun koffers om een nieuwe zaak te openen down south. Waar de mensen nog mens kunnen zijn en de klant nog koning is. Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is, maar als het vogeltje alleen maar frans kan fluiten dan koopt het zijn autootje best niet in Vilvoorde. |
![]() |
![]() |