![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Vlaams-nationalistisch forum Vlaams-nationalistische thema's kunnen hier besproken worden. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() waarom zitten er eigenlijk 2 lede, van het UF in ons vlaams Parlement die doen daar geen klop ik vindt dat die 2 zetels beter besteed worden aan BV N-VA CD&V of vlaams Blok
Franstalingen in Vlaanderen aanpassen of terugkeren. Laatst gewijzigd door Piet Hein : 9 september 2004 om 18:34. |
![]() |
![]() |
#2 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
#3 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() 1) Er is maar 1 zetel voor het UF
2) Waarom: omdat ze verkozen werden 3) Wat valt er aan te doen: bitter weinig (tenzij punt 4) 4) Zie de zaak "Van overstraeten". Een Vlaming die in het Waalse parlement verkozen werd, maar met militaire macht de toegang tot het parlementsgebouw werd ontzegd. Noot: In Uw sign lees ik dat U als DVD-tip "De Leeuw Van Vlaanderen" aanraad. U beseft toch dat dit bij de slechtste Vlaamse films aller tijden behoord en dat zelfs regiseur Hugo Claus er niet meer aan herinderd wil worden.
#4 |
Partijlid
|
![]() Wie in Vlaanderen woont en EU-burger is kan in Vlaanderen aan verkiezingen deelnemen en er verkozen worden. Zo simpel is dat. Franstalige EU-burgers die in Vlaanderen wonen het recht ontzeggen deel te nemen aan verkiezingen in Vlaanderen is strijdig met het internationaal recht.
Het probleem van de ongesplitste kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde is niet dat Franstaligen die in Vlaanderen wonen, kunnen stemmen op Franstalige lijsten. Het probleem is dat Franstaligen die in Vlaanderen wonen, kunnen stemmen op Franstalige lijsten uit de Franse kieskring. Als de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde gesplitst wordt, dan kunnen de Franstaligen die in Vlaanderen wonen nog altijd met eigen lijsten in de Vlaamse kieskring deelnemen aan de verkiezingen in Vlaanderen. Het enige wat ze moeten doen, is bij federale en Europese verkiezingen als inwoners van Vlaanderen deelnemen aan het politieke leven in Vlaanderen. Zoals ze, met succes, als inwoners van Vlaanderen deelnemen aan de verkiezingen voor het Vlaams parlement. Met een verkozene als resultaat. Laatst gewijzigd door Clio : 10 september 2004 om 08:34. |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2. voor het Vlaams Parlement is dit arrondissement wel gesplitst en zie je dat de UF bijlange na de score niet haalt die de francofone lijsten voor de kamer halen. Met andere woorden: splits de boel en we zullen zien hoe sterk de weerstand nog is. Waarom begod moeten we schrik hebben om onze macht eens te laten zien? Het is van Leuven Vlaams geleden! |
|
![]() |
![]() |
#6 |
Partijlid
|
![]() Wie de Belgische nationaliteit heeft. Nu goed?
En inderdaad, splitsen die boel. Ze mogen hun ene zetel hebben. |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#8 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
#9 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Het probleem heet "België". DAAROM behaalt de UF stemmen, en dus mandaten in Vlaanderen.
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
#12 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Bwah, het waren maar "Vlaamse provocaties".
Het UF is een "Franse provocatie", en dat mag ![]()