![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Vlaams-nationalistisch forum Vlaams-nationalistische thema's kunnen hier besproken worden. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wallonië heeft voor het grootste deel bijgedragen aan de Belgische staatsschuld.
Maar zouden we toch niet als afscheidscadeau die hele staatsschuld overnemen? Al was het maar uit eigenbelang: we hebben niets aan een buurstaat die niet van de grond komt door een verstikkende staatsschuld. Vlaanderen is economisch sterk genoeg om die schuld in zijn eentje over te nemen.
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Daar zou ik niks op tegen hebben. Het zou ook goed zijn om het vooroordeel "flaminganten zijn egoïsten die enkel aan geld denken" te weerleggen.
|
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Och, als we ons eigen beleid kunnen voeren, hebben we dat zo terug gewonnen. Wallonië ook overigens, misschien nog meer dan Vlaanderen.
#4 |
Banneling
|
![]() ik vind dat best ok dat we de volledige staatsschuld op ons nemen. We kunnen die veel beter dragen dan wallonie. En zoals gezegd, ze hebben het nu al moeilijk geneog bij de walen, die staatsschuld erbij zou de boel nog maar verergeren
|
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() De walen zijn al genoeg beloont zeker :s
We moeten geen harteloze schuldeiser zijn, maar we mogen toch wel iets terueisen. Misschien zelf alle schulden afbetalen, maar ervoor zorgen dat ze die dan later aan hun eigen tempo kunnen terugbetalen.
#6 |
|
![]() De totale belgische staatsschuld is 11.000 miljard bef;
Stel dat de helft ervan door Wal veroorzaakt werd; dat is 5.500 miljard bef; dat is wel een aardig cadeau; waarom geven we niet gelijk, buiten de jaarlijkse transfer van 400 miljard bef, ook nog niet de Vlaamse faciliteiten gemeenten en niet te vergeten Brussel er als toetje bovenop? Uiteraard kan de boedelscheiding op een voor Wal voordelige manier gebeuren. Maar VOORAF moeten de onderhandelingen op een normale - dit is politiek-volwassen - manier geschieden. Met een 11.11.11 mentaliteit tegenover de Franstaligen krijgen we zelfs nog niet datgene wat eigenlijk van ons is. We zullen zien hoe BHV geregeld wordt.
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 1 september 2004 om 07:37. |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laten we het eens omkeren: alle staatsschuld naar Wallonië en als compromis voorstellen dat we het eens allemaal gaan bekijken, factuur per factuur. |
|
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Ze hebben al genoeg geschenken gekregen. Weg met dat gespuis en moest het kunnen zou ik nog eens ferm natrappen.
|
![]() |
![]() |
#9 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Hoe men de zaak ook oplost, de Vlaamse onafhankelijkheid zal nooit niks voorstellen als die onafhankelijk niet door het buitenland wordt erkend. En één van die buitenlandse overwegingen zal zeker de Waalse toekomst betreffen. Bereid je dus toch al maar voor om op één of de andere manier toegevingen te doen, natrapper. |
|
![]() |
![]() |
#10 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Over het onderwerp zou ik willen zeggen dat een deel (maximaal 70%, vergeet niet dat we Brussel ook meenemen, alsook de ontstolen gemeenten als Komen en Moeskroen) overnemen een optie is, desnoods om zo bepaalde dingen te verkrijgen, maar zeker om in vrede te splitsen. Laatst gewijzigd door N.J.S.V. Antwerpen : 2 september 2004 om 16:55. |
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Het is een illusie te denken dat je eenzijdig een erkende staat kan uitroepen, tenzij je een economische en militaire supermacht bent. Vlaanderen is geen van beiden. |
|
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Hmm, Dies in het Vl-Nat forum?...Nu ja, hij is objectief. Dan weten we tenminste dat we logische tegenargumenten krijgen in plaats van het hyper-nationalistische BUB-gezever.
|
![]() |
![]() |
#16 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Laten we het voorbeeld veranderen. Hypothese: Antwerpen bestaat uit 49%autochtonen en 51% allochtonen. Zij zeggen nee tegen het onafhankelijke Vlaanderen. Laat jij Antwerpen gaan? |
|
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() Dat is anarchisme, geen nationalisme ...
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
![]() |
![]() |
#19 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#20 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Mijn uitgangspunt in deze is heel simpel: wie woont, heeft inspraak. Wie in Vlaanderen woont heeft het recht om te beslissen wat er met Vlaanderen gebeurd. Wie in Brussel woont, beslist wat er met Brussel gebeurd. Het valt niet te rechtvaardigen dat wie niet in Brussel woont zou gaan bepalen wat er met Brussel dient te gebeuren.
|
![]() |