Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 5 september 2012, 20:27   #1
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard De levensbedreigendheid van immigratie

Immigratie kan op velen manieren je leven bedreigen.
Daarbij denken we allen aan het feit dat men zich onveilig voelt in bepaalde buurten, vooral als daar zich precedenten hebben afgespeeld die uitgingen van allochtoon geweld jegens een autochtoon, al dan niet in een openbare ambtsfunctie.

Ook op de spoedafdeling kan het een probleem zijn, doordat bepaalde etnische groepen niet begrijpen dat patiënten die in een ernstigere toestand dan hun verkeren, voorrang moeten krijgen op hulp. Ze beschuldigen de medici dan van racisme.

Maar het kan ook anders. En ik moet zeggen dat ik toch even geschokt was en meer dan kippenvel kreeg bij het lezen van dit artikel, dat dateert uit 2008.
Nog voor de effecten van de "eenmalige regulariseringen" en de snel-Belg wet goed en wel vervuld waren.

Citaat:
07/05/'08 Binnenland Eén op de acht patiënten op de wachtlijsten voor orgaandonatie is van allochtone oorsprong. Anderzijds schenkt minder dan één percent van de allochtonen organen weg na overlijden. Het medische weekblad de Huisarts wijt dit aan religieuze redenen en een gebrek aan integratie.
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...andonatie.aspx

Noteer daarbij dat het hier om artsen gaat die spreken van religieuze belemmeringen. Op dit moment zou het nog kunnen gaan om de invasie van conservatief- protestantse Nederlanders op onze organen en ons sperma.
Maar het nadien genoemde "gebrek aan integratie" doet ook die denkpiste onmiddellijk teniet...

Enkele jaren later is er sprake van een tekort aan Belgische donoren ...
Niet moeilijk ...

De aanleiding van de google-zoektocht die me naar dit artikel bracht was trouwens dat ik net vernam dat (oa) Noord-Afrikaanse jongeren geld verdienen door een legale bezigheid: spermadonatie, aan Belgische spermabanken....
Oud 8 september 2012, 23:58   #2
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Daarbij denken we allen aan het feit dat men zich onveilig voelt in bepaalde buurten, vooral als daar zich precedenten hebben afgespeeld die uitgingen van allochtoon geweld jegens een autochtoon, al dan niet in een openbare ambtsfunctie.

Ook op de spoedafdeling kan het een probleem zijn, doordat bepaalde etnische groepen niet begrijpen dat patiënten die in een ernstigere toestand dan hun verkeren, voorrang moeten krijgen op hulp. Ze beschuldigen de medici dan van racisme.

Maar het kan ook anders. En ik moet zeggen dat ik toch even geschokt was en meer dan kippenvel kreeg bij het lezen van dit artikel, dat dateert uit 2008.
Nog voor de effecten van de "eenmalige regulariseringen" en de snel-Belg wet goed en wel vervuld waren.

Noteer daarbij dat het hier om artsen gaat die spreken van religieuze belemmeringen. Op dit moment zou het nog kunnen gaan om de invasie van conservatief- protestantse Nederlanders op onze organen en ons sperma.
Maar het nadien genoemde "gebrek aan integratie" doet ook die denkpiste onmiddellijk teniet...

Niet moeilijk ...

De aanleiding van de google-zoektocht die me naar dit artikel bracht was trouwens dat ik net vernam dat (oa) Noord-Afrikaanse jongeren geld verdienen door een legale bezigheid: spermadonatie, aan Belgische spermabanken....
Veel verdien je er niet mee. http://financieel.infonu.nl/geld/435...erdienste.html
Citaat:
In België is er dan weer een beperking, omdat je over het algemeen maar voor tien kinderen mag doneren. Van sperma- of eiceldonatie kan je dus geen volwaardig inkomen overhouden
Wat drinkgeld kan je er toch aan verdienen :
Citaat:
Als Spermadonor kan je bij wijze van spreken op enkele minuten tijd en op een uitermate plezante manier extra geld verdienen. In België liggen de vergoedingen tussen de 50 en de 80 euro per keer
Allee wankers, trek er maar op los, t'is mooi meegepakt.

Laatst gewijzigd door Aligator : 9 september 2012 om 00:09.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2012, 02:58   #3
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
07/05/'08 Binnenland Eén op de acht patiënten op de wachtlijsten voor orgaandonatie is van allochtone oorsprong. Anderzijds schenkt minder dan één percent van de allochtonen organen weg na overlijden. Het medische weekblad de Huisarts wijt dit aan religieuze redenen en een gebrek aan integratie.
Ik heb dat ook al gelezen bij "vraag het aan de imam": ze mogen wel ontvangen maar niet geven.... voor allerlei religieuze redenen.

Ik vind dat de wet daarover zou moeten worden aangepast en enkel mensen die zèlf orgaandonor willen zijn het recht geven op een transplantatie. Degenen die wel willen krijgen maar niets geven moeten dan maar onderaan de lijst in de wachtrij staan.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2012, 22:48   #4
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik heb dat ook al gelezen bij "vraag het aan de imam": ze mogen wel ontvangen maar niet geven.... voor allerlei religieuze redenen.

Ik vind dat de wet daarover zou moeten worden aangepast en enkel mensen die zèlf orgaandonor willen zijn het recht geven op een transplantatie. Degenen die wel willen krijgen maar niets geven moeten dan maar onderaan de lijst in de wachtrij staan.
zeer juist.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2012, 23:28   #5
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ocharme!

Je enige hoop om ooit moeder te worden, de spermabank, blijkt vol Noord-Afrikaans sperma te zitten!

de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2012, 02:01   #6
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
mensen die zèlf orgaandonor willen zijn het recht geven op een transplantatie.
Ok , op 1 ding na ....

rrrring rrrring

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2013, 01:41   #7
Groentje-18

Standaard

Primitieve gewoonten en volksgezondheid gaan niet samen.

Op de Belgische en Europese spoeddiensten kennen we de problemen met migranten: ze vormen daar een bedreiging daar ze met totaal luttele probleemjpes de spoeddiensten bezetten en iedereen en alles opjutten als ze niet snel genoeg hun dafalgans voorgeschreven krijgen.

De dreiging is er door het feit dat ongevaccineerden en mensen met allerlei infectieziektes die zich daar zeer hevig konden ontwikkelen door de verzwakking als gevolg van aids en de primitieve levensomstandigheden die wij hier reeds decennia geleden weg hielden.

Maar nu krijgt hij nieuwe dimensies: in het midden oosten is blijkbaar een nieuw type corona-virus ontstaan, verwant aan SARS, maar makkelijk overdraagbaar van mens-op-mens. Enkele migranten met heimwee (die dus terugreisden naar eigen land) brachten het al de E.U. binnen ...
http://www.standaard.be/artikel/deta...30217_00472297
Oud 18 februari 2013, 02:37   #8
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Ocharme!

Je enige hoop om ooit moeder te worden, de spermabank, blijkt vol Noord-Afrikaans sperma te zitten!

Ik geloof
1) Dat Groentje-18 in de huidige situatie niet zo sadistisch is alleenstaande moeder te willen worden

2) Aflevering in persoon beter geselecteerd kan worden, volgens de wensen van de toekomstige moeder.

3) kunstmatige inseminatie gewoon idioot is en een bedreiging voor de soort.
Oud 18 februari 2013, 10:17   #9
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat zal het voornaamste kenmerk zijn van vele verrijkers die hier op onze kosten komen aanspoelen en er dan een paar generaties bij kweken...

Ze zijn hier om te krijgen, niet om te geven. Tenzij last, achterlijkheid en arrogantie...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2013, 14:45   #10
Illusie 3.0
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
De dreiging is er door het feit dat ongevaccineerden en mensen met allerlei infectieziektes die zich daar zeer hevig konden ontwikkelen door de verzwakking als gevolg van aids en de primitieve levensomstandigheden die wij hier reeds decennia geleden weg hielden.
Misschien moet je eens Nederlands leren, want je moedertaal lijkt het toch wel niet te zijn.
Illusie 3.0 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2013, 22:51   #11
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Bacteriën waartegen geen antibiotica meer opgewassen zijn: tot voor kort liep je die alleen op in het ziekenhuis. Maar tegenwoordig brengen de patiënten ze daar steeds meer zelf binnen. Ze worden onder meer meegebracht vanop reizen naar Noord-Afrika. Screeningsystemen om resistente bacteriën op te pikken schieten tekort.
Bacterieën waartegen geen enkele antibiotica werken, worden meegepakt vanuit Noord-Afrika, zo regelrecht onze ziekenhuizen in! Je zal er maar naast liggen of in de buurt van komen, als zieke of zwakkere patiënt!

Iets later wordt zelfs de oorzaak (ongelofelijk dat dit kan in de standaard!) bij naam genoemd:

Citaat:
Door reizen naar landen waar er veel van die bacteriën zijn. In Noord-Afrika bijvoorbeeld, vooral in Marokko, komt OXA-48 veel voor. Migranten die op vakantie naar hun land van herkomst gaan, zouden die daar kunnen oppikken en mee terug naar België nemen.'
Citaat:
Die overdracht binnen de gewone bevolking gaat heel makkelijk, zeker bij slechte lichaamshygiëne of voedselhygiëne. En dat je zie vaker voorkomen bij ouderen.'
http://www.standaard.be/artikel/deta...30226_00484773
Oud 3 maart 2013, 10:40   #12
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Bacterieën waartegen geen enkele antibiotica werken, worden meegepakt vanuit Noord-Afrika, zo regelrecht onze ziekenhuizen in! Je zal er maar naast liggen of in de buurt van komen, als zieke of zwakkere patiënt!

Iets later wordt zelfs de oorzaak (ongelofelijk dat dit kan in de standaard!) bij naam genoemd:

http://www.standaard.be/artikel/deta...30226_00484773
Dit komt door het slecht gebruik van antibiotica in die landen, bacteriën worden resistent en dan kunnen we er hier ook meer niets tegen doen en moeten we opnieuw op zoek naar sterkere antibiotica. Antibiotica gebruik zou op wereldniveau geregeld moeten worden of het wordt binnen korte tijd onbruikbaar, alleen jammer dat het zo makkelijk en goedkoop te maken is dus dat lukt nooit.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2013, 11:03   #13
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Oh, is het dat maar. Ik dacht hier iets te gaan lezen �* la Untergang des Abendlandes en hoe onze beschaving catastrofaal gaat ineenstorten.
Oud 3 maart 2013, 12:05   #14
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Oh, is het dat maar. Ik dacht hier iets te gaan lezen �* la Untergang des Abendlandes en hoe onze beschaving catastrofaal gaat ineenstorten.
De impact van pest-epidemieën op verschillende beschavingen van de "Oude Wereld" of die van geïmporteerde ziekten op de oorspronkelijke bevolking en beschavingen van de "Nieuwe Wereld" indachtig, zou ik toch niet te vroeg een zucht van opluchting slaken, "AnarchoChristophe".

Net als het geluk kan ook het ongeluk in een klein hoekje liggen (of zitten).

Overigens denk ik niet dat het veel zin heeft mij omwille van een mogelijke maar niet gegarandeerde toekomstige catastrofe levensvreugde in het hier en nu te ontzeggen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2013, 13:26   #15
R.Verhiest
Gouverneur

R.Verhiest's schermafbeelding

Standaard

In het diepste geheim werkt er een ploeg wetenschapslui aan een virus dat alle "andersdenkenden" en vroegtijdige dood zal bezorgen om zo de ware doctrine te doen zegevieren !
R.Verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2013, 16:27   #16
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R.Verhiest Bekijk bericht
In het diepste geheim werkt er een ploeg wetenschapslui aan een virus dat alle "andersdenkenden" en vroegtijdige dood zal bezorgen om zo de ware doctrine te doen zegevieren !
Hoeven ze niet. Ze veranderen gewoon de wet of ze voeren een nieuwe wet in om andersdenkenden monddood te maken of als criminelen te laten arresteren.

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...lamofobie.aspx
Oud 26 juli 2013, 18:51   #17
Groentje-18

Standaard

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/vi...ideo=1.1687772

Speciale afdeling geopend te Brussel met een meer huiselijke sfeer zodat patiënten (voornamelijk asielzoekers, immigranten en "drugspatiënten") in alle rust en comfort kunnen herstellen na een TBC-behandeling.

In de 19e eeuw voor het eerst geopend, in de 20e eeuw gesloten... In de 21e eeuw terug in voege in het centrum van Europa...

Er wordt ook overwogen om eentje te openen in Antwerpen...
Oud 26 juli 2013, 22:13   #18
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:

Niet moeilijk ...

Je begrijpt het niet, het is omdat moslims uitgesloten worden door de maatschappij dat ze wel willen krijgen maar zelf geen donor willen zijn. Dat zijn we toch van ze gewoon?

'Wie buiten wordt gesloten, doet niet aan orgaandonatie.'
http://zorgethiek.nu/wie-buiten-word...orgaandonatie/

Ik begrijp het religie standpunt ook niet echt, als je een lichaamsdeel mag krijgen dan mag je het toch ook afgeven? Zijn er dan zoveel religieuze extremisten onder de moslims? Blijkbaar wel, die gematigden zijn weeral niet te vinden.
Oud 27 juli 2013, 08:15   #19
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Het probleem met orgaandonatie kan zo worden opgelost als men gewoon standaard voorrang geeft aan patienten die zèlf al minstens drie jaar als donor werden geregistreerd. Ze zullen dan wel wat sneller hun organen aan die christenhonden willen afgeven.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2013, 09:25   #20
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Het probleem met orgaandonatie kan zo worden opgelost als men gewoon standaard voorrang geeft aan patienten die zèlf al minstens drie jaar als donor werden geregistreerd. Ze zullen dan wel wat sneller hun organen aan die christenhonden willen afgeven.
Je bent toch automatisch donor tegenwoordig? Tenzij de familie bezwaar maakt, wat bij moslims altijd wel het geval zal zijn. Weeral het moslim probleem, alleen willen krijgen, niets teruggeven aan de maatschappij.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be