![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Wat zou men ervan vinden om Koran en Bijbel voortaan in één band uit te
geven? Dan zouden lezers van beide religies eindelijk kunnen ontdekken (in tegenstelling tot wat velen beweren) dat het eigenlijk om één en hetzelfde geloof gaat met twee Profeten van dezelfde God, en dat Mohammed gewoon de Opvolger was (is) van Jezus,die in de Koran erkend wordt. Het zou de vrede zeer ten goede komen! Laatst gewijzigd door Wolfgang Meister : 13 augustus 2004 om 02:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Waarom niet onmiddellijk chrislajodisme? Ge moet meer ambitie hebben!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Onzin! De joden erkennen Jezus noch Mohammed,dat is juist hun tragedie... de hoofd-
reden waarom ze al zowat tweeduizend jaar in het verdomhoekje worden geplaatst. Maar waarom die joden er weer bij betrekken? Laten we het bij het oorspronkelijke idee houden aub! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enkele verschillen: In de bijbel openbaart Jezus zich als Zoon Gods, als de Heiland. In de koran is Jezus slechts een profeet en verder in de koran staat dat God geen zoon heeft. In de bijbel wordt Jezus gekruisigd. De koran zegt dat Jezus niet aan het kruis is gestorven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote=Jan van den Berghe].
Citaat:
Citaat:
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
weerlegt dingen die ik nooit beweerd heb. (lees maar eens goed). Als ik zeg dat het om één en hetzelfde geloof gaat bedoel ik dat beide in dezelfde God geloven,en dat beide Profeten zijn van dezelfde God: Mohammed kwam na Jezus en is dus ALS PROFEET diens Opvolger. Ik heb dus niet gezegd dat ook Hij beschouwd zou worden als Zoon van God en eigenlijk is dat niet relevant voor de hele discussie. Zulke details komt van muggenzifters als u die steeds maar willen dwarsliggen om de vrede in de wereld te dwarsbomen. Ik heb ook nooit gezegd dat ik beide boeken samen in één kookpot wil gooien en daar dan een nieuw brouwsel uit wil distilleren: mijn voorstel was zo simpel als "bonjour": geef beide gewoon uit in één omslag (chronologisch: bijbel als eerste deel en Koran als tweede) zodat lezers van beide geloven kunnen concluderen dat de laatste godsdienst eigenlijk in het verlengde ligt van de eerste en dan zouden de onruststokers in de wereld geen redenen meer kunnen vinden om beide kampen van gelovigen tegen elkaar op te zetten (zoals het doen ontploffen van alle christelijke kerken in Bagdad wat in het kraam past van zowel Bush als Bin Laden). Het enige belangrijke verschil is dat de Islam de christelijke drie-eenheid niet erkent (het dogma als zouden God,Diens Zoon en de Heilige Geest één entiteit zijn) en is d�*t dan een reden om de gelovigen van beide geloven,die het in de rest haast in alles met elkaar eens zijn,tot doods- vijanden te maken? Als het van hardleerse "theologen" als u afhangt,wel ja. Trouwens,u zou veel beter eens uw licht laten schijnen op mijn onderwerp "Hitler: Jezus-imitator" waar uw deskundig oordeel,als de verdediger van het katholicisme die u schijnt te zijn,werd gevraagd maar niet werd bekomen omdat u bevreesd lijkt te zijn u daarover een mening te vormen... Laatst gewijzigd door Wolfgang Meister : 16 augustus 2004 om 19:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch misschien eerst beter je huiswerk maken hoor Meister.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Zolang ze hun godsdienst niet te letterlijk interpreteren, kunnen ze misschien in vrede samenleven. De fundi's langs beide kanten zien hun eigen geloof echter als de absolute waarheid & elk ander geloof dus als verwerpelijk & zelfs vijandig (de haat die sommige christen-fundamentalistische sektes in de VS preken tegen moslims, die volgens hen niet God, de schepper vh universum, maar 1 of andere maangod zouden vereren, hoeft niet onder te doen voor de meest extremistische islam) & zullen dan ook nooit echt op vriendschappelijke voet kunnen samenleven. Het zou misschien beter zijn om deze mensen tijdelijk op te nemen in de psychiatrie, want het is niet echt normaal als volwassen mensen denken dat je in de hemel komt als je braaf de regels van een bepaald boek volgt. Een goedkopere vorm van therapie zou bv gevonden kunnen worden in een variant van de gele mutsen sessies (naar inspiratie van Mao): het publiekelijk venederen van gelovigen zou wel eens een uitstekende vorm van social engineering kunnen zijn, waardoor ze definitief zouden kunnen genezen van hun godsdienst. Want eigenlijk zijn wij overdreven tolerant tegen al die religieuze waanzinnigen, wel wetende dat Christenen en moslims geen enkel respect hadden voor atheïsten (en in vele gevallen hebben ze dat nog steeds niet). ![]() Als we de Qu'ran en de Bijbel dan toch bundelen, zouden we ook een zwarte lijst kunnen toevoegen hieraan: een bondige samenvatting van de grootste atrocities die beiden begaan hebben doorheen de geschiedenis, zodat niemand vergeet dat beide godsdiensten een geschiedenis van onverdraagzaamheid, haat, moord, vernietiging, diefstal, machtsmisbruik, pedofilie, intimidatie, marteling, ... achter zich hebben. Never again, ook voor het Christendom & de Islam...
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
de kleuterklas afgemaakt,anders zou u weten dat de Bijbel het Oude+het Nieuwe Testament is. Tja,je kan niet alles weten hé... Zou het overigens geen goed idee zijn om als voorwaarde voor deelname aan dit forum een klein ingangsexamen te moeten afleggen?... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() Beide overtuigingen zijn trouwens veel te veel uit elkaar gegroeid, uw verhaaltje zou nooit lukken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Het zijn juist mensen met uw negatieve denktrant die dergelijke lovende initiatieven
willen verhinderen. Alles is het proberen waard en "wie niet waagt,niet wint..." Blijkbaar herbergen simpele volkswijsheden meer wijsheid dan de hoofden van debaters als u die zich verstandig willen voordoen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Met het tweede deel van uw quote heb ik mij strijk gelachen, vanwaar de vergelijking? Ik denk niet je het steunen van dergelijke initiatieven een voorwaarde van 'wijsheid' kunt noemen, als u dat niet kunt ontkennen zou ik zelfs gaan beweren dat u tijdens de zomervakantie echt niets beters te doen had dan met het op de proppen komen van zulke praktijken. Laatst gewijzigd door Cyperken : 16 augustus 2004 om 21:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Hebt u dan niks beter te doen dan kritiek te leveren op mensen die volgens u "niks
beters" te doen hebben dan voorstellen te lanceren waar de hele mensheid mee gebaat kan zijn? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() trouwens,de vlag waar u mee zwaait onderaan uw "handtekening" is een
vlag van een volk dat "zich verenigt voelt" tegen de rest van een Europa dat (gelukkig) steeds meer uitbreiding vindt... Van enggeestigheid gesproken... Nee,dan liever mijn (zelf uitgevonden) vlag (zie logo links): een kruis opgebouwd uit evenveel kleurvlakken als er huidskleuren zijn, om iedereen aan te tonen dat wij allemaal kinderen zijn van dezelfde God: Het middelste vlak symboliseert niet alleen het bloedende hart van Jezus,die aan het kruis gestorven is,maar poogt eveneens een hommage te zijn aan de indianen (roodhuiden) die zo goed als allemaal door de amerikanen (het zogenaamde "grote voorbeeld" in onze wereld dat iedereen na te volgen heeft...) uitgeroeid werden. En nu zullen er natuurlijk weer snuggeren reageren met op te merken dat "roodhuiden" niet bestaan, dat roodhuiden gewoon "blanken" waren die zich schminkten met rode verf als zij op oorlogspad gingen en dat indianen in feite "geelhuiden" zijn die afstammen van oosterse volkeren uit de contreien van Mongolie enzovoort (vandaar de treffende fysieke gelijkenis tussen mongolen en indianen),die via de landbrug (die nu niet meer bestaat) tussen rusland en Alaska ooit massaal geemigreerd waren... en dat geelhuiden ook niet bestaan want dat aziaten gewoon een bleke huid hebben en dat gewoon optisch bedrog is... Beste mensen: ik weet dit allemaal al,die vlag is gewoon SYMBOLISCH bedoeld,net zoals mijn voorstel om Koran en Bijbel in één boek uit te brengen symbolisch bedoeld is,om aan te tonen dat beide godsdiensten IN UITVOERING DER RITUELEN wel van elkaar verschillend zijn MAAR IN BEGINSEL OP DEZELFDE GOD ZIJN GEBASEERD en dat deze verschillen NIET ONOVERBRUGBAAR ZIJN om te besluiten dat beide gerust kunnen samengaan. De huidige Paus,die alle lof verdient en de grootste Paus is die de wereld ooit heeft gekend en ooit zal kennen (dat hij nog lang moge leven!) heeft dit goed begrepen,vandaar dat hij regelmatig erediensten organiseert samen met religieuze leiders van andere geloven (inclusief animisten!),en trouwens,ik persoonlijk denk dat het Vaticaan zal besluiten om,bij Zijn overlijden (al vind ik het ongepast om daarover te spreken) als volgende Paus een persoon aan te duiden uit Afrika of het Midden-Oosten (met een arabische achtergrond). D�*t zou een zéér slimme zet zijn van het Vaticaan en ik durf wedden dat dit ook zal geschieden! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
Over het onderwerp, dat beide religies dezelfde roots hebben gaat u mij niet horen ontkennen, over gebruiksgewoonten en rituelen evenmin hoewel ik daar geen verstand van heb. Wel wou ik aantonen dat de twee overtuigingen in zijn huidige vorm nogal verschillend zijn van elkaar bij deze dat de islamwereld niet altijd zo openstaat voor de christenen, uitgezondert op enkele muslim-gemeenschappen...dus de interesse in dit chrislamisme zou zich enkel beperken tot westerse gelovigen aangezien men hier nogal vrijdenkend is. Laatst gewijzigd door Cyperken : 17 augustus 2004 om 01:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
van oorlog of vrede... Los van het feit of u nu gelovig bent of niet,christen of moslim zal u moeten erkennen dat Bush zich achter de katholieke kerk schaart iedere keer als hij uitspraken doet en Bin Laden achter "de Islami- tische zaak",dus beiden misbruiken godsdienst voor hun doeleinden... Moest mijn initiatief morgen navolging vinden dan zouden moslims,die nu fanatiek tegen christenen optreden,daar plots geen zin meer in hebben moesten ze de Koran slechts kunnen kopen met de Bijbel erbij in één pakketje,om zo te ontdekken dat hun wereldse leiders hen in feite misLEIDEN door leugens te verkopen als zouden beide religies hemelsbreed van elkaar verschillen. En mensen als u,die mijn voorstel willen torpederen door als een domme papegaai hun woorden na te praten zonder zelf op onderzoek uit te gaan (omdat u die leugens nu eenmaal constant hoort verkondigen in de media en u geschikt lijkt om zo te worden "gebrainwashed") geven alleen maar meer volume aan dat legendarische misverstand,dat met een gezamenlijke uitgave van Bijbel+Koran voorgoed uit de wereld zou worden geholpen. Dus de héle wereld heeft er inderdaad belang bij, als u wilt vermijden dat de atoombommen morgen om onze oren fluiten door toedoen van die twee volksmenners die beide groepen gelovigen tegen elkaar willen uitspelen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Uw voorstel dat ik trouwens niet wil torpederen maar enkel bestempel als "onmogelijk!" Gaat van geen van beide kanten gevolg krijgen, nogmaals de geloofsovertuigingen zijn veel te veschillend van elkaar, de enige mensen die zulke nieuwe vormen zullen steunen zijn nieuwsgierige waaghalzen, anderen zullen het een goede éénaprilgrap vinden. Wat over uw wereldvrede betreft had ik al in het begin vernoemd, maar u brak de reply meteen af. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Trouwens, waarom liggen beide gemeenschappen - islam en christendom - met elkaar in de clinch denkt u? Laatst gewijzigd door Cyperken : 17 augustus 2004 om 01:27. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote=Cyperken]
[ Citaat:
Citaat:
Citaat:
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 17 augustus 2004 om 14:06. |
|||
![]() |
![]() |