![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat VB'ers felle voorstanders zijn is geen geheim.
Maar velen uit andere partijen zijn dat ook. Nu word er wel veel kritiek op België gegeven, maar kritiek geven is te eenvoudig. Hoe zou België ooit op een realistische manier gesplits kunnen worden. Hierbij wil ik alle "utopische" verhaaltjes willen weren, wees realistisch, concreet. Is het realiseerbaar ? Laat maar komen ...
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() Scheidingspapieren aanvragen bij SENSOA
![]() en dus... ...JA
![]() |
#3 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Belgie zit al sinds j�*�*ren in een splitsingsproces. Belgie wordt namelijk langs 2 kanten uitgekleed, en dat is vrij uniek in de wereld. Uitkleding langs boven: de EU neemt steeds meer bevoegdheden over van het federale -belze- niveau. Uitkleding langs onder: de deelstaten nemen ook steeds meer bevoegdheden over. En deze evolutie zal zich in de komende jaren gewoon verderzetten. Belgie zal dus beetje bij beetje verdampen. Doordat er steeds minder "belgisch" zal zijn, en steeds meer "vlaams" en "europees" zal ook het Belgische gevoel stilaan verdwijnen. (Kijk vandaag maar eens naar de Standaard-poll: de grote meerderheid voelt zich nu al meer Vlaming dan Belg) Belgie zal op een mooie dag tot de constatatie komen dat het geen enkel nut meer heeft. (Waarom nog een extra bestuursniveau (=belgisch) als de 2 andere bestuursniveaus (VL+EU)het perfect samen kunnen verdelen en véééééééééééééééééééééééé� �ééééééééél beter werken?) Ik ben er vrij gerust in. Het zal nog wel een tijdje duren, maar dat Belgie z�*l verdwijnen staat vast. 8) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() als dat gebeurt zzou'k ook wel onafhankelijkheid voor Limburg willen, Limburg, net als Luxemburg binnen Europa, ik zie zo'n Vlaamse staat niet echt zitten... trouwens, de meeste flaminganten zijn veel te rechts ... en dat stoort me vooral der aan
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() How Krizis, daarin zou je je nog wel eens sterk in kunnen vergissen hoor. Ik ben zeker niet zo rechts als men denkt. Op bepaalde thema's denk ik rechts, andere centrum en op andere dan weer links. U ziet het dus: links en rechts zijn begrippen die je mag afschaffen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() Hoe los je "Brussel" op zonder het gewapenderhand van de Walen te veroveren ?
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
|
![]() Brussel zal terug in handen van de Vlamingen komen dankzij een economisch mechanisme dat nu al is ingezet
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo werkt dat niet hé manneke !! Ge moet dan een beweging oprichten, of misschien van de eerste keer een politieke partij, en voldoende mensen warm maken voor je idee .... ik wens je er veel sukses mee. (Ik zie het al: zoals de univ van Gent vernederlandst is op een zeker moment, zo ga jij de univ van Hasselt - in Diepenbeek - verlimburgen zeker ...) Maar terzake: De federalisering en de verdamping naar de EU toe, zijn inderdaad al lang bezig. Ik zie een ferme stap te zetten, op een ogenblik dat na de verkiezingen, het onmogelijk zal blijken om een regering samen te stellen die het vertrouwen krijgt van het parlement. Zoals Di Pupo en enkele andere Waaltjes bezig zijn met tegen de teelballen van welbepaalde Vlamingen te sjotten ... helpen zij goed mee in de goede richting. Die welbepaalde Vlamingen, dat zijn gasten zoals de twee ministers VDB (Broucke en Bossche), wiens goedbedoelde en degelijke beleidsinitiatieven afgeschoten worden door de andere zienswijze in het Zuiden van 't land. Of gasten die proberen de luchthaven van Zaventem draaiend te houden, maar met de neus in een Brusselse stront geduwd worden ... Hoe langer de klassieke partijen talmen met een aanvang van degelijke bestuur, hoe meer het Vlaams (on)Belang aan stemmen zal winnen. Op dat ogenblik, zal een serieuse stap voorwaarts gezet worden, met een grootscheepse staatshervorming.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||||
Minister
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Jampie : 21 juli 2005 om 12:24. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
zo zal het idd gebeuren. Er zal nooit een uitroeping zijn van de onafhankelijkheid in een of ander parlement. Het zal veel geleidelijker verlopen (en minder heroïsch heilaas heilaas), maar gebeuren zal het. Als het toch van de ene op de andere dag gedaan zal zijn, dan zal dat komen door de walen, en niet door de vlamingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
we moeten brussel niet van de walen veroveren gezien brussel niet waals is en dat ook nooit zal worden
![]() |
![]() |
#18 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik ben wel eens benieuwd waneer hij dat gezegd heeft en waar hij dat gezecht heeft? Dit is je reinste flauwe kul. Vlaanderen moet onafhankelijk, en is niet blank en zal het ook nooit zijn. Maar diegenen die naar hier toe komen moeten zich aanpassen, en zij die dat doen, daar heeft het Vlaams Belang niets op tegen. Het is het lakse beleid en de politieke domme om niet te zeggen onozele correctheid die een fantsoenlijk migranten beleid in de weg staat. Vlaanderen Blank wat een nonsens en kleutertjes praat. Kijk maar uit dat je geen proces aan je broek gesmeerd krijgt van het Centrum.
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |