![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() lol
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ach ach ach.
NieuwNamen en Kieldrecht waren in feite doorheen de eeuwen één en hetzelfde dorp, of in ieder geval één parochie tot begin 20ste eeuw. De gezinnen zijn gemengd (deels Kieldrechts, deels "kauters"), sommige huizen hebben hun voordeur in Belgie staan, hun achterdeur in Nederland. Hoe hij nog 12 personen gevonden heeft in het uitgestorven NieuwNamen is me een raadsel. Vele originele bewoners zijn overleden, het is een slaapdorp geworden. De karnavalsvereniging behoorde hoofdzakelijk bij Kieldrecht, niet bij Nieuw Namen. En de visboer had groot gelijk! Hij is een échte oeroude inwoner van de Kauter, zijn familie is van in het begin deel van die Kauter. Hij en zijn broer doen zaken zowel in Nederland als in België. Net zoals een deel van mijn familie van de Kauter komt, en een ander deel van Kieldrecht. De grens is trouwens een paar keer verlegd, of alvast mochten de mensen nog tot 1930 wisselen van nationaliteit. Zo werden halve gezinnen Nederlands en de andere helft Belgisch. Die madame met een bontjas spreekt misschien wel "Kieldrechts", maar heeft Rutger blijkbaar niet heel goed begrepen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom niet gewoon meedoen met het rijke sociaal leven van Nieuw-Namen ?
![]() |
#6 |
Parlementslid
|
![]() Belgen die hollanders irriteren,.. Het is eens wat anders. Het hoeft niet altijd andersom zijn.
Misschien kunnen we een deal sluiten. Holland pakt de hollanders terug, en wij de belgen.
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Lang geleden had ik zo eens een consessie genomen op het cafetaria, frituur en campingwinkel van een gekende camping (2000+ caravans en chalets) bleek dat ongeveer 60% van die camping bevolkt werd door Nederlanders. Wel een hele zomers lang stonden er van 's morgens tot 's avonds in mijn bureel Nederlanders te klagen, verbeteringen voor te stellen en zo voort, een Belg of Vlaming heb ik toen geen enkele keer weten klagen. Hollanders denken dat ze mondiger zijn en praten maar om te praten, Vlamingen praten alleen als er iets te zeggen valt. Denk nu niet dat ik iets heb tegen Nederlanders verre van hoor maar de verschillen in mentaliteit zijn echt frapant. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Dat is ook mijn punt, je zet een stapje over de grens en de mentaliteit plus het taalgebruik is al zo verschillend dat er wrijvingen ontstaan. Die mensen dragen dezelfde kleren, spreken plusminus dezelfde taal, hangen zowat hetzelfde geloof aan en toch cultureel zo verschillend dat samenleven moeilijk is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() leuk! zijt gij dan ook van 't Hollands (den hollandse kauter) of van die kanten?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Ach, ik denk dat ik weet waar de wrevel zit bij de Hollanders, nieuw-namen zit nog in de bible-belt van de gereformeerde kerk en Vlamingen zijn niet echt godsdienstig te noemen en zeker niet gereformeerd.
Op vakantie in Nederland merk je daar soms wel eens iets van, op een gewone markt staan ze daar bijbel taferelen na te spelen en bordjes van 'gij zult niet vloeken' ... Geschift. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
NieuwNamen is zuiver katholiek (en ondertussen is de kerk - net zoals in vele kleine dorpsgemeenten - gesloten wegens geen pastoor. Deze reportage is mijns inziens helemaal opgezet spel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() Alle reportages hebben een vooropgesteld doel, en als je aan dat beeld niet voldoet, word je doodsimpel geweigerd.
Heb ik zelf aan den lijve ondervonden! Ze willen een stelling bewijzen en zoeken enkel die mensen uit die hun stelling bevestigen, de anderen komen niet aan het woord; |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling