Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 december 2013, 07:02   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Kleurloos, geurloos en smaakloos. Politiekers straks ? Een angstkreet van FientjeMoer

Wat een angstkreet van vld'er Fientje Moerman in De Standaard !
Ze waarschuwt dat we straks alleen nog maar kleurloze, geurloze en smaakloze politici zullen hebben, als we hen blijven opjagen zoals we nu doen. (Ze gebruikt die termen die we allen kennen uit onze lessen scheikunde wel in het Frans natuurlijk.)

Heeft ze het alleen maar tegen journalisten die via prutsnieuws de goed burger op het verkeerde been zetten ?
Of heeft ze het ook tegen ons, de burger, die dit prutsnieuws maar al te graag slikt ?

En heeft ze gelijk ?
Ja en neen.

Ja, als ge vele zaken bekijkt:
- hoe is het mogelijk dat men zo'n staatsschuld laat uitdiepen zoals nu?
- hoe lang zijn ze aan het zeveren over de vergrijzing, en wat heeft men 'echt' er al aan gedaan?
- hoe lang zijn er communautaire twisten, maar heeft men nu al eens één heldere duidelijke, simpele en niet voor interpretatie vatbare oplossing gezorgd ?
- hoe lang weet men al dat men arbeid aan het kapot belasten is, maar ...
- werkt justitie ??
- geven ze zelf het goede voorbeeld? (de 'bazen' doet dit en dat; de vlaams nationalisten zijn verstandelijk gehandicapt of bruine ratten; ...

Neen, als ge vele zaken bekijkt:
- respecteert men het privé leven van de politici?
- verwachten wij op elke gebeurtenis die opduikt, binnen de seconde een diepste analyse, van elke politieker, en sabelen we hen ongenadig neer bij elk foutje daarbij ?
- schelden we elders ook, zoals we hier op dit forum vaak schelden?

Afijn beste medeforummers, vult u die lijstjes ja en neen mee aan ?

En is het zo erg gesteld met het povere leven van onze politici? Als ge zonder omwegen gewoon uw best doet, en af en toe durft zeggen "et alors?", zijt ge dan inderdaad opgejaagd wild voor de pers ?

Laat jullie gaan.

Titel: Ontluisd, verguisd en angstig
Link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20131210_00880967

Citaat:
Zakkenvullers zijn het. Postjespakkers. Profiteurs ook. En gelijk wat erover geschreven wordt: waar rook is, is vuur.Fientje Moerman is het beu, die beschuldigingen en de vele angsten die ze met zich meebrengen. Neen, politici zijn niet perfect, maar dat bent u toch ook niet?

Elk land heeft zijn onreinen. Paria’s in India, politici in Vlaanderen. In India zijn er regels om de paria-status de wereld uit te helpen, bij ons om hem in te voeren.

Ik aarzel om u mijn naam te zeggen.

Angst, elke morgen opnieuw, angst voor wat er nu weer in de kranten staat, waar je reputatie elke dag zonder recht op verweer door het slijk kan worden gehaald. Waar rook is, is immers vuur. Elke nacht om 3 uur wakker worden, om erop te anticiperen, dan staan immers de internetkranten online.

Angst om je politieke score, het product van ongrijpbare en steeds veranderende normen die eenzijdig worden gedecreteerd door blanke mannen van 30 tot 50 jaar oud, zijnde de robotfoto van de gemiddelde Vlaamse journalist.

Angst voor de toekomst, die elke vier of vijf jaar of vaker op het spel staat. Je zal maar te jong, te oud, verkeerd getrouwd of geboren zijn, het verkeerde adres hebben, of gewoon niet in het plaatje passen. Bonux. Nu in nieuwe verpakking. Daarna op het stort.

Angst op straat, voor gekken die gemotiveerd zouden kunnen worden door publiciteitsspots, zoals die van een kledingketen hier in Vlaanderen een paar jaar geleden, waar werd gevraagd eens op een politicus te slaan. In memoriam Anna Lindh.

Angst, als je op campagne bent, en te maken krijgt met mensen die het verschil niet kunnen maken tussen vrouw met een publieke functie en publieke vrouw. Leuk hoor, in deur-aan-deurkiescampagnes.

Angst, en ergernis, als je in de winkel te maken krijgt met iemand die de wachtrij niet respecteert. Zwijgen moet je, anders wordt een lading verbale modder over je uitgestort. Wie denk je wel dat je bent?

Angst, als je met je auto rijdt, die op naam van je partner geregistreerd is, want voor je het weet twittert iemand dat zo-en-zo te snel, te traag, in het midden, te agressief, en vul zelf maar in, reed.

En zonder P-plaat, die je allang niet meer hebt, want dat levert alleen maar agressie op.

Angst, omdat je niet cumuleert en dus een brooddoospoliticus bent.

Angst, omdat je wel cumuleert en dus een postjespakker annex zakkenvuller bent.

Angst om een poepsimpele belastingbrief zelf in te vullen, omdat je weet dat de speciale, voor politici only opgerichte gestapo-eenheid van de fiscus de beestjes zoekt, zelfs waar er geen zijn.

Angst, als er weer eens een gewelddadige inbraak geweest is in de buurt, omdat je nooit weet of het bij jou niet weleens wat langer zou kunnen duren voor de politie ter plaatse is, en je daarom slaapt in je huis als in een belegerde vesting.

Angst, als je weer eens je salaris in de krant leest, te hoog en onjuist, maar je niets durft te zeggen, en je daarna zonder dat je durft te protesteren de te hoge rekening van loodgieter, schilder, elektricien betaalt. Dedie kunnen der wel tegen hé!

Angst, als je je mening zegt, want in de meerderheid moet je zwijgen en in de oppositie moet je in de partijstrategie passen. En buiten het parlement riskeer je rechtszaken.

Angst, als je ergens op buitenlandse missie moet, dat men je als een profiteur zal beschouwen, en je daarom meedraait in een agenda die zelfs Stachanov overwerkt doet raken.

Angst, als je ontdekt dat je in je vermogensaangiftes een gedeelde bankrekening met een paar tientallen euro’s vergeten bent aan te geven, aangelegd bij het overlijden van een grootouder een kwarteeuw geleden om de nalatenschap af te handelen. Gelukkig heeft niemand het gezien.

Angst dat men je kinderen zal benadelen omdat je van de verkeerde partij bent, of meer en meer gewoon omdat je politicus bent.

Angst dat men je privéleven te grabbel zal gooien, want o wee als je ooit eens met je vrouw/man/kind/vriend op de foto gestaan hebt. Ze hebben het zelf gezocht, meneer, moeten ze maar niet doen, de aandachtszoekers!

Angst dat iemand je op een fout zal betrappen, en je prompt gereduceerd zal worden tot debiel-van-dienst.

Angst beheerst je leven. Een onbestemde, nooit wegebbende angst.

En weet u beste mediaman, politicoloog, publiciteitsman of kiezer, uw politici zijn het zat. Natuurlijk zijn wij geen heiligen, maar dat zijn jullie ook niet. Natuurlijk maken we fouten, maar dat doet u ook. Natuurlijk zijn we meestal geen genieën, maar u ook niet. En we zijn ook geen schoonheidskoninginnen of Mister Worlds, maar, beste mediaman, prof, journalist, kiezer, zo ziet u er ook niet uit. We zijn net zoals u, anders zou u voor ons niet kiezen. Volksvertegenwoordigers. We belichamen wat jullie denken, en we proberen de problemen op te lossen die jullie (denken) te hebben.

We verwachten van jullie niets, tenzij een klein beetje respect voor ons werk. Het is verre van perfect, maar dat is het uwe ook niet.

En we blijven proberen, elke dag opnieuw, net zoals u.

Denk er eens over, anders hebt u binnenkort geen politici meer, maar uitgelote discount-producten.

Inodore. Incolore. Et insipide.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 11 december 2013 om 07:09.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2013, 07:36   #2
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Er staat Fientje niets in de weg, behalve misschien haar collega's, om de politieke stallen eens duchtig, met grove borstel en nadien dweil en aftrekker, uit te mesten en zodanig weer enige geloofwaardigheid aan het beroep te geven. Respect moet je verdienen.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 11 december 2013 om 07:37.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2013, 07:56   #3
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat een angstkreet van vld'er Fientje Moerman in De Standaard !
Ze waarschuwt dat we straks alleen nog maar kleurloze, geurloze en smaakloze politici zullen hebben, als we hen blijven opjagen zoals we nu doen. (Ze gebruikt die termen die we allen kennen uit onze lessen scheikunde wel in het Frans natuurlijk.)

Heeft ze het alleen maar tegen journalisten die via prutsnieuws de goed burger op het verkeerde been zetten ?
Of heeft ze het ook tegen ons, de burger, die dit prutsnieuws maar al te graag slikt ?

En heeft ze gelijk ?
Ja en neen.

Ja, als ge vele zaken bekijkt:
- hoe is het mogelijk dat men zo'n staatsschuld laat uitdiepen zoals nu?
- hoe lang zijn ze aan het zeveren over de vergrijzing, en wat heeft men 'echt' er al aan gedaan?
- hoe lang zijn er communautaire twisten, maar heeft men nu al eens één heldere duidelijke, simpele en niet voor interpretatie vatbare oplossing gezorgd ?
- hoe lang weet men al dat men arbeid aan het kapot belasten is, maar ...
- werkt justitie ??
- geven ze zelf het goede voorbeeld? (de 'bazen' doet dit en dat; de vlaams nationalisten zijn verstandelijk gehandicapt of bruine ratten; ...

Neen, als ge vele zaken bekijkt:
- respecteert men het privé leven van de politici?
- verwachten wij op elke gebeurtenis die opduikt, binnen de seconde een diepste analyse, van elke politieker, en sabelen we hen ongenadig neer bij elk foutje daarbij ?
- schelden we elders ook, zoals we hier op dit forum vaak schelden?

Afijn beste medeforummers, vult u die lijstjes ja en neen mee aan ?

En is het zo erg gesteld met het povere leven van onze politici? Als ge zonder omwegen gewoon uw best doet, en af en toe durft zeggen "et alors?", zijt ge dan inderdaad opgejaagd wild voor de pers ?

Laat jullie gaan.

Titel: Ontluisd, verguisd en angstig
Link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20131210_00880967
Zullen we de angsten van de gewone doorsnee burger eens vergelijken met die van een politicus?

Hopelijk kan ik mijn huur of mijn lening afbetalen.
Hopelijk word een notaris niet nog duurder.
Hoelang en hoeveel moet ik sparen voor me een bouwplaats/woning aan te schaffen?
Hopelijk krijg ik geen stukken aan mijn auto.
Hopelijk gaat mijn wasmachine/droogkast/TV/laptop niet kapot.
Hopelijk dankt mijn baas me niet af.
Hopelijk krijg ik eindelijk een vast contract na jaren als uitzendkracht overal, flexibel gewerkt te hebben.
Hopelijk word de stroom/water/brandstof niet duurder.
Hopelijk krijgen we geen strenge winter.
Hopelijk word ik niet ziek.
Hopelijk kan ik mijn kinderen hun hogere studies betalen.
Hopelijk zie ik mijn spaargeld nog volledig terug.
Hopelijk krijg ik nog ooit mijn pensioen.
Hopelijk moet ik niet tot mijn 70ste gaan werken en krijg ik een pensioen op dezelfde leeftijd en evenveel als een politicus.
Hopelijk gaan politici als Fientje Moermans, in plaats van aan hun eigen zakken en zaken te denken, eens denken aan de zakken en zaken van de doorsnee burgers, die hen verkiezen.

Hopelijk gaat men niet integere mensen als Fientje Moerman verbieden in de politiek. (onbehoorlijk bestuur in de zaak van het expertencontract met PBS).

Maar er is en blijft altijd hoop.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2013, 08:07   #4
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Zullen we de angsten van de gewone doorsnee burger eens vergelijken met die van een politicus?

Dat zal wel lukken.

Citaat:
Kan mij eigenlijk weinig schelen, ik ben ooit maar één keer naar de notaris moeten gaan.

Citaat:
Hoelang en hoeveel moet ik sparen voor me een bouwplaats/woning aan te schaffen?
Zo'n tien jaar.

Citaat:
Ik heb geen auto.

Citaat:
Ik heb noch wasmachine, noch droogkast. Ik heb een pc, geen laptop, en ik heb een reserveTV.

Citaat:
Bon, hier is het gemakkelijk: ik ben ambtenaar.

Citaat:
Hopelijk krijg ik eindelijk een vast contract na jaren als uitzendkracht overal, flexibel gewerkt te hebben.
Ik heb onmiddellijk een contract gehad van één jaar, naar drie jaar een contract van onbepaalde duur.

Citaat:
Heb je weinig in de hand.

Citaat:
Dat heb je al helemaal niet in de hand.

Citaat:
Kan gebeuren.

Citaat:
Ik heb geen kinderen.

Citaat:
Is nooit weggeweest.

Citaat:
Zal wel lukken.

Citaat:
Hopelijk moet ik niet tot mijn 70ste gaan werken en krijg ik een pensioen op dezelfde leeftijd en evenveel als een politicus.
Ik zal waarschijnlijk tot 66 of 67 jaar moeten werken.

Maar er is en blijft altijd hoop.[/quote]

Zo erg is het dus niet.
Oud 11 december 2013, 10:06   #5
warpozio
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Zo erg is het dus niet.
Als ambtenaar valt dat precies wel mee... waar teken ik?
warpozio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2013, 11:22   #6
DewareJakob

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kleurloos, geurloos en smaakloos. Politiekers straks ?
Beke? Little De Croo? Little Toback? Klein-little De Clerck? Little De Gught...
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2013, 11:59   #7
Klojo eerste klas

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

En heeft ze ook nagedacht over het waarom waardoor veel mensen zo over politiekers/politiek denken ?????

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 11 december 2013 om 11:59.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2013, 12:18   #8
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
En heeft ze ook nagedacht over het waarom waardoor veel mensen zo over politiekers/politiek denken ?????
Ja, uit angst dat de vetpotten wegvallen en ze maar 2 jaar mag gaan doppen.
Oud 11 december 2013, 12:20   #9
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Dat zal wel lukken.

Kan mij eigenlijk weinig schelen, ik ben ooit maar één keer naar de notaris moeten gaan.

Zo'n tien jaar.

Ik heb geen auto.

Ik heb noch wasmachine, noch droogkast. Ik heb een pc, geen laptop, en ik heb een reserveTV.

Bon, hier is het gemakkelijk: ik ben ambtenaar.

Ik heb onmiddellijk een contract gehad van één jaar, naar drie jaar een contract van onbepaalde duur.

Heb je weinig in de hand.

Dat heb je al helemaal niet in de hand.

Kan gebeuren.

Ik heb geen kinderen.

Is nooit weggeweest.

Zal wel lukken.

Ik zal waarschijnlijk tot 66 of 67 jaar moeten werken.

Zo erg is het dus niet. [/quote]

Ben je nu in door ons betaalde tijd op deze site?
Oud 11 december 2013, 12:41   #10
Stormram
Banneling

Standaard

De zotte blaar meent het kennelijk nog ook. Fientje Moerlos ...

VLD-wijven horen niet thuis in de politiek, maar in een gesticht op de afdeling "obsessief-compulsieve mytho-kleptomanie"
Stormram is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2013, 13:12   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Hopelijk gaan politici als Fientje Moermans, in plaats van aan hun eigen zakken en zaken te denken, eens denken aan de zakken en zaken van de doorsnee burgers, die hen verkiezen.

Hopelijk gaat men niet integere mensen als Fientje Moerman verbieden in de politiek. (onbehoorlijk bestuur in de zaak van het expertencontract met PBS).

Voor een flink aantal zaken, kan ik akkoord gaan.
Maar voor een aantal andere zaken, heb ik de indruk dat jij denkt dat de overheid alles kan regelen voor de hele maatschappij en voor iedere individuele burger.

Bijvoorbeeld: je moet niet hopen dat de politiek een vast contract versiert voor jou, maar wel hopen dat je werkgever vertrouwen krijgt in de economische ontwikkeling zodat .... hij je komt smeken om een vast contract te komen tekenen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 11 december 2013, 13:17   #12
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Sinds de flaminganten aan de macht zijn, hebben we nog nooit zo'n slechte politici gehad.
Oud 11 december 2013, 13:19   #13
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Sinds de flaminganten aan de macht zijn, hebben we nog nooit zo'n slechte politici gehad.
sinds wanneer zijn die dan aan de macht?
Oud 11 december 2013, 13:20   #14
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Sinds zo'n 40 jaar. Hun eerste illegale staatshervorming was in 1970.
Oud 11 december 2013, 13:30   #15
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wie was dan de laatste niet-flamingante premier?
Oud 11 december 2013, 14:12   #16
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door warpozio Bekijk bericht
http://www.selor.be/nl
Graag gedaan.
Oud 11 december 2013, 14:13   #17
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ben je nu in door ons betaalde tijd op deze site?
Nu wel ja, maar wees gerust, mijn huidige tijd wordt niet door u betaald.
Oud 11 december 2013, 15:14   #18
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door warpozio Bekijk bericht
How how,
niet te rap, niet te rap,
zorg eerst maar dat je door het ingangsexamen geraakt.

.

Oud 11 december 2013, 15:16   #19
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat was geen staatshervorming, maar een staatsmisvorming, zelfs al was het een goede stap in de juiste richting.

Je noemt het illegaal, je noemt het flamingant,
maar je zult je wel herinneren dat het goedgekeurd is met een tweederde meerderheid in kamer en senaat.

.

Oud 11 december 2013, 15:21   #20
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Liever kleurloze, smaakloze enz, politiekers dan de huidige flamboyante kaste die zich vetmest op onze kosten zonder zich iets aan te trekken van hetgeen waarvoor ze uiteindelijk benoemd en gestemd zijn.
Het land waardig en in eer en geweten te besturen. Als ze daarvoor al bekwaam zijn zijn uiteraard?
Fientje kan dan al uit haar nek praten maar ook haar passage in de politiek was niet van dien aard van haar iets te moeten leren, zij het poen pakken.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be