![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat een angstkreet van vld'er Fientje Moerman in De Standaard !
Ze waarschuwt dat we straks alleen nog maar kleurloze, geurloze en smaakloze politici zullen hebben, als we hen blijven opjagen zoals we nu doen. (Ze gebruikt die termen die we allen kennen uit onze lessen scheikunde wel in het Frans natuurlijk.) Heeft ze het alleen maar tegen journalisten die via prutsnieuws de goed burger op het verkeerde been zetten ? Of heeft ze het ook tegen ons, de burger, die dit prutsnieuws maar al te graag slikt ? En heeft ze gelijk ? Ja en neen. Ja, als ge vele zaken bekijkt: - hoe is het mogelijk dat men zo'n staatsschuld laat uitdiepen zoals nu? - hoe lang zijn ze aan het zeveren over de vergrijzing, en wat heeft men 'echt' er al aan gedaan? - hoe lang zijn er communautaire twisten, maar heeft men nu al eens één heldere duidelijke, simpele en niet voor interpretatie vatbare oplossing gezorgd ? - hoe lang weet men al dat men arbeid aan het kapot belasten is, maar ... - werkt justitie ?? - geven ze zelf het goede voorbeeld? (de 'bazen' doet dit en dat; de vlaams nationalisten zijn verstandelijk gehandicapt of bruine ratten; ... Neen, als ge vele zaken bekijkt: - respecteert men het privé leven van de politici? - verwachten wij op elke gebeurtenis die opduikt, binnen de seconde een diepste analyse, van elke politieker, en sabelen we hen ongenadig neer bij elk foutje daarbij ? - schelden we elders ook, zoals we hier op dit forum vaak schelden? Afijn beste medeforummers, vult u die lijstjes ja en neen mee aan ? En is het zo erg gesteld met het povere leven van onze politici? Als ge zonder omwegen gewoon uw best doet, en af en toe durft zeggen "et alors?", zijt ge dan inderdaad opgejaagd wild voor de pers ? Laat jullie gaan. Titel: Ontluisd, verguisd en angstig Link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20131210_00880967 Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 11 december 2013 om 07:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er staat Fientje niets in de weg, behalve misschien haar collega's, om de politieke stallen eens duchtig, met grove borstel en nadien dweil en aftrekker, uit te mesten en zodanig weer enige geloofwaardigheid aan het beroep te geven. Respect moet je verdienen.
Laatst gewijzigd door Skobelev : 11 december 2013 om 07:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hopelijk kan ik mijn huur of mijn lening afbetalen. Hopelijk word een notaris niet nog duurder. Hoelang en hoeveel moet ik sparen voor me een bouwplaats/woning aan te schaffen? Hopelijk krijg ik geen stukken aan mijn auto. Hopelijk gaat mijn wasmachine/droogkast/TV/laptop niet kapot. Hopelijk dankt mijn baas me niet af. Hopelijk krijg ik eindelijk een vast contract na jaren als uitzendkracht overal, flexibel gewerkt te hebben. Hopelijk word de stroom/water/brandstof niet duurder. Hopelijk krijgen we geen strenge winter. Hopelijk word ik niet ziek. Hopelijk kan ik mijn kinderen hun hogere studies betalen. Hopelijk zie ik mijn spaargeld nog volledig terug. Hopelijk krijg ik nog ooit mijn pensioen. Hopelijk moet ik niet tot mijn 70ste gaan werken en krijg ik een pensioen op dezelfde leeftijd en evenveel als een politicus. Hopelijk gaan politici als Fientje Moermans, in plaats van aan hun eigen zakken en zaken te denken, eens denken aan de zakken en zaken van de doorsnee burgers, die hen verkiezen. Hopelijk gaat men niet integere mensen als Fientje Moerman verbieden in de politiek. (onbehoorlijk bestuur in de zaak van het expertencontract met PBS). Maar er is en blijft altijd hoop. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar er is en blijft altijd hoop. ![]() Zo erg is het dus niet. ![]()
![]() |
![]() |
#5 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() En heeft ze ook nagedacht over het waarom waardoor veel mensen zo over politiekers/politiek denken ?????
![]()
Proud to be a koljo, sorry, klojo. Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175 Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 11 december 2013 om 11:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ben je nu in door ons betaalde tijd op deze site? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() De zotte blaar meent het kennelijk nog ook. Fientje Moerlos ...
VLD-wijven horen niet thuis in de politiek, maar in een gesticht op de afdeling "obsessief-compulsieve mytho-kleptomanie" |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar voor een aantal andere zaken, heb ik de indruk dat jij denkt dat de overheid alles kan regelen voor de hele maatschappij en voor iedere individuele burger. Bijvoorbeeld: je moet niet hopen dat de politiek een vast contract versiert voor jou, maar wel hopen dat je werkgever vertrouwen krijgt in de economische ontwikkeling zodat .... hij je komt smeken om een vast contract te komen tekenen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() Sinds de flaminganten aan de macht zijn, hebben we nog nooit zo'n slechte politici gehad.
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() sinds wanneer zijn die dan aan de macht?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() Sinds zo'n 40 jaar. Hun eerste illegale staatshervorming was in 1970.
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wie was dan de laatste niet-flamingante premier?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Graag gedaan.
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu wel ja, maar wees gerust, mijn huidige tijd wordt niet door u betaald.
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
niet te rap, niet te rap, zorg eerst maar dat je door het ingangsexamen geraakt. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je noemt het illegaal, je noemt het flamingant, maar je zult je wel herinneren dat het goedgekeurd is met een tweederde meerderheid in kamer en senaat. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Liever kleurloze, smaakloze enz, politiekers dan de huidige flamboyante kaste die zich vetmest op onze kosten zonder zich iets aan te trekken van hetgeen waarvoor ze uiteindelijk benoemd en gestemd zijn.
Het land waardig en in eer en geweten te besturen. Als ze daarvoor al bekwaam zijn zijn uiteraard? Fientje kan dan al uit haar nek praten maar ook haar passage in de politiek was niet van dien aard van haar iets te moeten leren, zij het poen pakken.