Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 28 augustus 2004, 10:42   #1
flash-on
Vreemdeling

Standaard wat kan het onderwijs doen tegen racisme?

POLL: Wat kan het onderwijs doen tegen racisme?
drukhier
Ik kies voor een totale hervorming van het onderwijssysteem. Kies zelf maar.

Kris T.
http://groups.msn.com/creactive1/filosofi.msnw
flash-on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2004, 23:14   #2
Eagle of Silver
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flash-on

drukhier

Kris T.
Ik kies ook voor een nieuw onderwijssysteem waar duidelijk aan kinderen wordt uitgelegd hoe allochtonen zich gedragen binnen de maatschappij en dat ze afbreuk doen aan een veilig aangenaam leven maar eerder criminaliteit en geweld veroorzaken.
Waarin het gevaar van de Islam wordt aangetoond.
Waarin aan de kinderen wordt medegedeeld dat we beter in een onafhankelijk Vlaanderen leven opdat Walen ons geld niet meer onrechtmatig afpakken.
Een onderwijssysteem waar het gevaar van het lakse Linkse beleid uit te doeken wordt gedaan en het gevaar dat democratie en vrije meningsuiting door politiek correct Links volledig tot het verleden zal toebehoren.
Ook een nieuwe scoutsbeleid voor kinderen en jongeren zou welkom zijn.
Een soort van nieuwe Hitlerjugend misschien ?
Eagle of Silver is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2004, 15:14   #3
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

drukhier

Kris T.
Ik kies voor "niets"; de volwassenen slagen er nog niet eens in de echte en vermeende problemen uit elkaar te halen, laat staan er een oplossing voor te bedenken EN uit te voeren, wat kan men dan van de reactie's van kinderen verwachten??? Het zou waarschijnlijk op één of andere indoctrinatie in één of andere richting uitdraaien. Wie zal bepalen wat er mag/moet gezegd worden tenzij dooddoeners in de aard van "heb uw evenaaste lief" enz. Ze zullen hun eigen opinie wel vormen eens ze ermee geconfonteerd worden.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2004, 15:17   #4
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Je kunt hier ook "polls" starten hoor, daarvoor hoef je ons niet door te linken naar een andere site

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 19:55   #5
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

drukhier

Kris T.
Onze openbare financiën staan er slecht voor. Er zal moeten worden bespaard. Er is dan ook geen geld voor zogenaamde 'antiracistische' projecten in de scholen. En ook al zou er geld genoeg zijn, dan nog zijn er belangrijkere beleidsprioriteiten, zoals bv. een belastingvermindering.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 20:59   #6
Koenraad Maesschalck
Banneling

Koenraad Maesschalck's schermafbeelding

Standaard

Indien men geen racisme wil, lijkt me het beste om geen vreemdelingen meer toe te laten in onze scholen, en hen apart onderwijs te laten volgen in afwachting van hun terugkeer naar land van oorsprong.
Koenraad Maesschalck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2004, 00:34   #7
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
Indien men geen racisme wil, lijkt me het beste om geen vreemdelingen meer toe te laten in onze scholen, en hen apart onderwijs te laten volgen in afwachting van hun terugkeer naar land van oorsprong.
en in andere topics hebt u uiteraard nergens anderen verweten "oude koeien uit de gracht halen" wanneer zij over het 70-puntenplan begonnen?? In de topic over Staf de Clerq sloeg u er zelfs in te zeggen dat "het zielig is dat men altijd terughaalt naar het verleden voor politieke argumenten", dat met de Ijzerwake en uw Staf de Clerq-memorial advertentie komt nogal belachelijk over...
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2004, 17:39   #8
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

de wrevel wegnemen bij de bevolking... dan verdwijnt het racisme vanzelf !!!!!!

gedraag u, wees beleefd en vriendelijk, zorg niet voor overlast, respecteer uw medemens en gebuur en je zal respect krijgen zoals de Vlamingen onder mekaar.

het heeft niets met racisme te maken maar met menselijk (wan)gedrag !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2004, 17:44   #9
*M@g!C*
Burger

*M@g!C*'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar *M@g!C*
Standaard

Wat kan het onderwijs doen tegen racisme? Wel, dit is een eigenaardige vraag, aangezien de school volens mij een bron van racisme is.

Vooral de technische scholen (waar zowel autochtonen als allochtonen tieners school lopen ) zijn op dit moment volgens mij een tikkende tijdbom.

De vraag is dus niet wat doen we in het onderwijs tegen racisme, de vraag is wat doen we in de volledige maatschappei tegen racisme.

Dan denk ik dat er maar 1 oplossing is, zorg ervoor dat racisme geen kans krijgt, hoe? Dat laat ik aan jullie politieke gedachten over
Oud 4 september 2004, 18:41   #10
Nowan
Vreemdeling

Nowan's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Nowan
Standaard

Als VB sympathisant moet ik zeggen dat ik verbaasd sta over de reactie van koenraad maesschalck. Mensen zoals hem bewijzen dat er onder de VB aanhang een hoop nut-brains zitten die van de verkeerde gedachten uitgaan.

Racisme is een probleem dat moet worden aangepakt naar de toekomst toe, je kan niet verwachten dat volwassen mensen zich zomaar van gedachten laten veranderen.
We moeten kinderen vormen zodat racisme zelfs niet bestaat.
Als dit zou kunnen, zou vlaandere geen nood hebben aan het blok.
Moslimscouts, moslimscholen, ...
zijn geen oplossingen voor multicultuur, integendeel, ze creëren verschillen.

Zelf schoolgaande kan ik enkel zeggen dat er tevens DRINGEND iets moet veranderen aan de mentaliteit van de allochtoonse gemeenschappen.
Daar zit al een groot, zoniet het grootste deel, van racisme, want racisme gaat niet om blanken die anderen haten, maar gaat even goed in de omgekeerde richting!!!!

En waar beter om dit aan te pakken dan de scholen?

En zolng er niets gedaan wordt, zolang ik me niet veilig voel, zolang ik mijn geliefde Vlaanderenland zie teloorgaan, weet ik waarom ik VB sympatisant ben.

VB, u weet wel waarom!!

Citaat:
To know Life, you must know death, to know life, you must die - uit The Quest
:: Student 5de jaar secundair onderwijs

:: Vlaams blok, u weet wel waarom
Nowan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2004, 21:00   #11
Sunshine
Banneling

Sunshine's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
de wrevel wegnemen bij de bevolking... dan verdwijnt het racisme vanzelf !!!!!!

gedraag u, wees beleefd en vriendelijk, zorg niet voor overlast, respecteer uw medemens en gebuur en je zal respect krijgen zoals de Vlamingen onder mekaar.

het heeft niets met racisme te maken maar met menselijk (wan)gedrag !
Klopt als een bus. Het heeft allemaal te maken met menselijk wangedrag, aan dit laatste, daar stellen vreemdelingen zich overvloedig aan bloot, en de gewone beschaafde burger heeft hier genoeg van. Wat zich niet aanpassen wil moet weggesmeten worden uit onze samenleving. En daarmee uit. En een beleid die dergelijk wangedrag deels aanmoedigd, deels in de doofpot stopt, is een beleid die niet waardig is enig politieke macht uit te oefenen in onze samenleving.
Het Stalinistisch vererend Links 'poltiek correct' beleid moet dus daarom ook volledig opstappen en z'n valiezen pakken.
Sunshine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2004, 21:11   #12
Sunshine
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
Dat een homo bestialis oftewel vreemdeling niet toegelaten wordt in onze scholen zou niet meer dan normaal zijn. Ze zijn binnen het onderwijs probleemkinderen die geen goede voorbeeld zijn voor onze geliefde kinderen.
Op de eerste dag dat m'n kind terug naar school ging werd z'n vriend reeds gepest door een zwarte vreemdeling die trachten een koekje af te pakken. Gelukkig weet m'n kind dat een homo bestialis niet te vertrouwen is en heeft hij z'n vriend verdedigd door deze vreemdeling op de grond te duwen waardoor deze laatste het afgetrapt is.
Je ziet maar, zelfs m'n eigen kind weet dat zelfs in het onderwijs vreemdelingen zich niet beschaafd kunnen gedragen. De moeder van z'n vriend heeft dit zien gebeuren en m'n kind hiervoor hartelijk bedankt voor z'n voortreffelijk optreden tegen de onbeschofte homo bestialiskind.
Wat betreft vreemdelingen in aparte scholen te stoppen in afwachting dat ze gedwongen worden terug te keren naar land van origine, dat is pure geldverspilling.
Gewoon achter slot in een asielcentrum houden op water en brood en ervoor zorgen dat de terugkeer niet lang op zich laat wachten.
Immers zelfs het brood en water kost geld dat door ons via belastingen betaald werd.
Oud 4 september 2004, 21:51   #13
Nowan
Vreemdeling

Nowan's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Nowan
Standaard

Ding 1: als de moeder het zag gebeuren, waarom trad zi dan zelf niet op?
Ding 2: dan gaat het over zij die we <asielzoekers> noemen
Ding 3: wat ga je doen aan de 'belgen' van marokaanse e.d. origine die hier dus wel het recht hebben om naar school te gaan. Hen apparte scholen laten bezoeken? zodat je nog meer getto en racismetoestanden krijgt? Ik zit ook niet graag op school met hen, en ben tevens vlaams blok sympatisant, maar ze llemaal buitesmijten is ONMOGELIJK en we moeten dit groeiende probleem aanpakken waar ht zich vormt, en dat is nu bij de jongeren, de komende generaties... mensen als aboujahjah werken slechts onder de mantel van multicultuur om hun moslimgroepen uit te bouwen, en zelfs proberen macht te krijgen...

Citaat:
To know Life, you must know death, to know life, you must die - uit The Quest
:: Student 5de jaar secundair onderwijs

:: Vlaams blok, u weet wel waarom
Nowan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2004, 22:22   #14
Sunshine
Banneling

Standaard

Een oplossing daarvoor is belgen van vreemde origine zoals een 'ingeburgde' marokaan hun pas af te nemen en verplichten het land te verlaten met hun hele gezin en rest van familie, vrienden, etc ...
Immers zelfs een ingeburgerde vreemdeling blijft een buitenstaander binnen de maatschappij die verder de mulitkul blijft bewerkstellingen, en wie weet wat allemaal bestokstooft achter de schermen.
Waarom de moeder niet ingreep ? Het is gepaster wanneer een kind een andere (vreemdeling) kind tegen de grond keilt dan dat een volwassene dat doet, vind je ook niet ? Zoniet wordt die moeder nog aanschouwt als "racist", hetgeen bij kinderen niet zo het geval is. Die krijgen die stempel niet snel toegewezen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be