![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...kering-af.aspx
Citaat:
Door het feit dat de Belgische ziekenfondsen hun gelden verkeerd, frauduleus of niet efficient beheren, komt er in feite ontzettend weinig geld van die bijdragen nog ten goede van de mensen die zich verplicht verzekerden; Dus moeten de verzekerden nog eens extra gaan bijdragen zodat ze toch maar iets meer zouden krijgen. Inderdaad: de gezondheidskosten vliegen de pan uit en alvast voor niet-asielzoekers en legaal verblijvende verplichte bijdragers is de opleg onbetaalbaar geworden; Maar mag ik eens weten waarom IK dan meer moet betalen voor de tanden van de Roemen of Bulgaren, de hartoperaties van de Saudi's of Libiers etc... Zouden we misschien niet beter eerst stoppen met het opvangcentrum van de wereld te worden en wat efficienter te werken in plaats van nog maar eens de bijdragen te verhogen? kijk maar even mee: Citaat:
Komaan, OMHOOG MET DIE PREMIE mensen! (alvast de werkslaven, voor de rest telt dit niet).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 21 december 2013 om 12:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Is een basis ziekteverzekering niet verplicht in heel Europa?
Ben zelf eens met een gebroken sleutelbeen in Nederland naar het ziekenhuis gemoeten en dat was geen pretje, een factuur van 600 euro die je eerst zelf moet betalen en dan nadien terugvragen aan je ziekenkas. Dat kan toch beter geregeld worden vind ik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet niet of de vroegere Oostblok landen nu ook zo'n verplicht systeem hebben, of dat dit vroeger rechtstreeks door de staat geregeld werd. In ieder geval weet ik dat vb. Polen die hier tijdelijk verblijven weldegelijk GRATIS naar de Spoed kunnen. Zo doen alvast de ouders van mijn Poolse poetsvrouw het: ze denken dat ze een griepje gaan krijgen of een verkoudheid, dus floeps naar de spoed op zaterdag. Volgens de poetsvrouw is het dan voor hen gratis. Ik weet dus niet of het Polen is of de Belgen die dit dan betalen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wij krijgen naast onze Carte Vitale (de ziekteverzekeringskaart) op eenvoudige vraag ook een CEAM (Carte européenne d'assurance maladie) die geldig is in de volgende landen (copy/paste van mijn ziekteverzekerings-site dus in het Frans, maar dat begrijpt u wel): Allemagne - Autriche - Belgique - Bulgarie - Chypre - Croatie - Danemark - Espagne - Estonie - Finlande - France - Grèce - Hongrie - Irlande - Islande - Italie - Lettonie - Liechtenstein - Lituanie - Luxembourg - Malte - Norvège - Pays-Bas - Pologne - Portugal - République tchèque - Roumanie - Royaume-Uni - Slovaquie - Slovénie – Suède-Suisse. Ik ben er van overtuigd dat eenzelfde regeling geldt voor uw Belgische ziekteverzekering… Het zelf te betalen deel van behandelings- of hospitalisatiekosten blijft hoe dan ook voor eigen rekening, uiteraard. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In ieder geval pleit men er nu voor om MEER RSZ bijdragen te eisen, zodat mensen die geen extra legale verzekering hebben ook meer kosten terugbetaald krijgen.
Daar zit hem het addertje onder het gras.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat Paul Callewaert de prijs voor een hospitalisatieverzekering die zijn mutualiteit aanbied laat zakken.
Of maken ze dan te weinig winst zodat ze geen sauna'kes meer kunnen aanbieden?
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Wanneer komen er moslims in het verhaal?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() flink! u heeft het geraden!
Moslims zijn degenen die geen extra legale verzekering hebben.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.belgium.be/nl/gezondheid/...uropese_kaart/
I wish nothing but the best for you too. Laatst gewijzigd door Zucht : 21 december 2013 om 21:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |