Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 september 2004, 11:55   #1
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard Strijden tegen de Vlaamse vod

Ik heb al enkele malen, met succes, verschillende instanties en bedrijven gevraagd of ze naast de Vlaamse vod tevens de Belgische driekleur kunnen laten wapperen. In de meeste gevallen ging het om onwetendheid, of omdat één flamingant het bestuur van de betreffende instantie verziekte (wat ze meestal zèlf toegeven!!!)

Een aantal vb'en:

- Bij de KBC bankfilialen zag je tot voor kort enkel de Vlaamse vod wapperen. Nadat ik mijn grootvader, een grote klant bij KBC hierop attent maakte, heeft hij gedreigd met zijn rekeningen daar te sluiten. Wat zie ik nu? Aan ELK filiaal vind je tegenwoordig een mooie Belgische driekleur.

- In het Syntra opleidingscentrum te Borgerhout vond je in de ontspanningsruimte een lelijke vod, met daarnaast de Europese vlag. Na terechte klacht, werd hier ook de Belgische vlag toegevoegd.

Momenteel heb ik het gemeentebestuur van Brasschaat (lees Braskaat) gevraagd waarom ze hun mooie gemeente ontsieren met die talrijke vlaamse vodden in het straatbeeld.

Gelieve hier nog instanties, bedrijven, organisaties mee te delen, die zich hieraan schuldig maken, zodat we hen kunnen inlichten over de schade die ze zich daarmee zelf aanbrengen.

Laatst gewijzigd door Yann : 3 september 2004 om 11:56.
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 12:00   #2
Tommy_
Schepen

Standaard

ach man das pas zielig, als er een nog vuilere vod is dan ist die dwaze driekleur, je grootvader is nog een grotere sukkelaar. Ik kan niet tegen dat stuk vod, kindje toch we gaan er een ander zetten. Wel in de KBC hier is er nog altijd de Vlaamse vlag. bye
Tommy_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 12:05   #3
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommy_
ach man das pas zielig, als er een nog vuilere vod is dan ist die dwaze driekleur, je grootvader is nog een grotere sukkelaar. Ik kan niet tegen dat stuk vod, kindje toch we gaan er een ander zetten. Wel in de KBC hier is er nog altijd de Vlaamse vlag. bye
U hoeft mijn grootvader niet uit te maken. Hij heeft groot gelijk wat dat betreft. Vergeet niet dat de Flaminganten de grootste sukkelaars zijn. Ik heb in de wereld geen bekrompenere mensen tegengekomen dan zij.
Oud 3 september 2004, 12:06   #4
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Trouwens, u mag al blij zijn dat ze de Vlaamse vod laten hangen!
Oud 3 september 2004, 12:06   #5
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
U hoeft mijn grootvader niet uit te maken. Hij heeft groot gelijk wat dat betreft. Vergeet niet dat de Flaminganten de grootste sukkelaars zijn. Ik heb in de wereld geen bekrompenere mensen tegengekomen dan zij.
Dan hebt u Bubbers nog niet gezien.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 12:07   #6
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Ik heb al enkele malen, met succes, verschillende instanties en bedrijven gevraagd of ze naast de Vlaamse vod tevens de Belgische driekleur kunnen laten wapperen. In de meeste gevallen ging het om onwetendheid, of omdat één flamingant het bestuur van de betreffende instantie verziekte (wat ze meestal zèlf toegeven!!!)
"Meneer Yann, een flamingant verziekte ons". Jaja, ik zie ze het al zeggen!

Citaat:
- Bij de KBC bankfilialen zag je tot voor kort enkel de Vlaamse vod wapperen. Nadat ik mijn grootvader, een grote klant bij KBC hierop attent maakte, heeft hij gedreigd met zijn rekeningen daar te sluiten. Wat zie ik nu? Aan ELK filiaal vind je tegenwoordig een mooie Belgische driekleur.
Dat lijkt me eerder chantage te zijn. Belgicisme moet blijkbaar afgedwongen worden met chantage. Waarvan akte...

Enne, ik kan me overigens geen Vlaamse noch een Belgische vlag herinneren aan gelijk welk KBC kantoor, enkel KBC-vlaggen. Ofwel moet ik nog eens goed kijken, ofwel komt dit verhaaltje weer uit de beste duim van Yanneman.

Citaat:
- In het Syntra opleidingscentrum te Borgerhout vond je in de ontspanningsruimte een lelijke vod, met daarnaast de Europese vlag. Na terechte klacht, werd hier ook de Belgische vlag toegevoegd.
En hoe heb je dit nu weer afgedwongen? Normaal gezien is SYNTRA een initiatief van de Vlaamse Overheid, dat meende ik toch. Vind je het vreemd dat er een Vlaamse vlag wappert? Wat de Belgische daar doet, zie ik ook niet in...

Citaat:
Momenteel heb ik het gemeentebestuur van Brasschaat (lees Braskaat) gevraagd waarom ze hun mooie gemeente ontsieren met die talrijke vlaamse vodden in het straatbeeld.
Flink zo! Nu ben je een goede belgicist!

Citaat:
Gelieve hier nog instanties, bedrijven, organisaties mee te delen, die zich hieraan schuldig maken, zodat we hen kunnen inlichten over de schade die ze zich daarmee zelf aanbrengen.
Aha? Welke schade brengen ze daarmee aan?

Ik heb 1 conclusie uit dit verhaal: Vlaamsgezindheid komt (op SYNTRA na natuurlijk, dat is gewoon verbonden aan de VG) spontaan, en belgicisme moet afgedwongen worden met chantage.

C'est tout.
Oud 3 september 2004, 12:09   #7
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
"Meneer Yann, een flamingant verziekte ons". Jaja, ik zie ze het al zeggen!

Dat lijkt me eerder chantage te zijn. Belgicisme moet blijkbaar afgedwongen worden met chantage. Waarvan akte...

Enne, ik kan me overigens geen Vlaamse noch een Belgische vlag herinneren aan gelijk welk KBC kantoor, enkel KBC-vlaggen. Ofwel moet ik nog eens goed kijken, ofwel komt dit verhaaltje weer uit de beste duim van Yanneman.

En hoe heb je dit nu weer afgedwongen? Normaal gezien is SYNTRA een initiatief van de Vlaamse Overheid, dat meende ik toch. Vind je het vreemd dat er een Vlaamse vlag wappert? Wat de Belgische daar doet, zie ik ook niet in...

Flink zo! Nu ben je een goede belgicist!

Aha? Welke schade brengen ze daarmee aan?

Ik heb 1 conclusie uit dit verhaal: Vlaamsgezindheid komt (op SYNTRA na natuurlijk, dat is gewoon verbonden aan de VG) spontaan, en belgicisme moet afgedwongen worden met chantage.

C'est tout.
Dat heeft niets met chantage te maken. Hij heeft gezegd, als jullie geen Belgische driekleur willen hangen, dan ben ik hier weg. Dat is zijn goed recht. Je hoeft niet bij een bank te blijven als je daar niet tevreden bent. KBC heeft hem tenslotte gelijk gegeven.
Oud 3 september 2004, 12:10   #8
Tommy_
Schepen

Standaard

Ik ken er wel, zulke mensen zoals jij, belgicisten. Gelijk? misschien in zijn visie maar niet in de mijne. Ik kom op voor mijn waarden en mijn gevoel voor Vlaanderen ben ik bekrompen? Moesten wij de grootste sukkelaars zijn dan zouden ze onze mond al gesnoerd hebben, wel het is niet zo. Je moet eens naar de Walen gaan die zijn nog meer bekrompen. En ja het is zielig, ik zie een Vlaamse vlag ik ga naar opa want hij is een grote klant en is voor Belgie, hij zal eens op tafel slaan en zeggen dat die vlag wegmoet.Hihihi, en jij zegt dat de Flamiganten bekrompen zijn??????
Oud 3 september 2004, 12:12   #9
Tommy_
Schepen

Standaard

Citaat:
Trouwens, u mag al blij zijn dat ze de Vlaamse vod laten hangen!
Zeg dwaas ventje die vlag is de vlag van Vlaanderen, een officiele vlag trouwens van de Vlaamse regering en gemeenschap. Die vlag weghalen of verbieden zou tegen de wet zijn.
Oud 3 september 2004, 12:13   #10
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken er wel, zulke mensen zoals jij, belgicisten. Gelijk? misschien in zijn visie maar niet in de mijne. Ik kom op voor mijn waarden en mijn gevoel voor Vlaanderen ben ik bekrompen? Moesten wij de grootste sukkelaars zijn dan zouden ze onze mond al gesnoerd hebben, wel het is niet zo. Je moet eens naar de Walen gaan die zijn nog meer bekrompen. En ja het is zielig, ik zie een Vlaamse vlag ik ga naar opa want hij is een grote klant en is voor Belgie, hij zal eens op tafel slaan en zeggen dat die vlag wegmoet.Hihihi, en jij zegt dat de Flamiganten bekrompen zijn??????
Je kan evengoed opkomen voor Vlaanderen, zonder daarom persé het land te willen splitsen. Met Vlaamsvoelende mensen heb ik geen enkel probleem. Met separatisten echter wel. Zij misbruiken alle Vlaamse symboliek, zodat je oa niet meer van een Vlaamse Leeuw kan spreken, maar van een Vlaamse vod.
Oud 3 september 2004, 12:14   #11
Tantist

Standaard

Citaat:
Dat heeft niets met chantage te maken. Hij heeft gezegd, als jullie geen Belgische driekleur willen hangen, dan ben ik hier weg. Dat is zijn goed recht. Je hoeft niet bij een bank te blijven als je daar niet tevreden bent. KBC heeft hem tenslotte gelijk gegeven.
Niets met chantage? Hoe moet je deze woorden dan interpreteren:

Citaat:
Bij de KBC bankfilialen zag je tot voor kort enkel de Vlaamse vod wapperen. Nadat ik mijn grootvader, [size=7]een grote klant bij KBC hierop attent maakte, heeft hij gedreigd met zijn rekeningen daar te sluiten.[/size] Wat zie ik nu? Aan ELK filiaal vind je tegenwoordig een mooie Belgische driekleur.
Oud 3 september 2004, 12:14   #12
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeg dwaas ventje die vlag is de vlag van Vlaanderen, een officiele vlag trouwens van de Vlaamse regering en gemeenschap. Die vlag weghalen of verbieden zou tegen de wet zijn.
Tegen de wet? Wat zeg je nu!
Oud 3 september 2004, 12:14   #13
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Yann is nog te klein om te begrijpen..........
Oud 3 september 2004, 12:15   #14
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Niets met chantage? Hoe moet je deze woorden dan interpreteren:
Jij interpreteert dat dan anders als ik.
Oud 3 september 2004, 12:15   #15
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Yann is nog te klein om te begrijpen..........
Ik ben tenminste oud en wijs genoeg om geen leugens te moeten verkopen over mijn woonplaats.
Oud 3 september 2004, 12:16   #16
Tommy_
Schepen

Standaard

Ach man ieder die Vlaams gezind is komt vroeg of laat seperatistisch, als je de hele politiek een beetje volgt komt het vanzelf. Je ogen zo toehouden ervoor zou gek zijn zelfs ex PS-voormannen hebben gezegd dat Belgie binnen de 20jaar zal verdwijnen zijn zij Flamiganten of seperatisten? Als men opkomt voor Vlaanderen kan je niet voor Belgie zijn.
Oud 3 september 2004, 12:16   #17
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach man ieder die Vlaams gezind is komt vroeg of laat seperatistisch, als je de hele politiek een beetje volgt komt het vanzelf. Je ogen zo toehouden ervoor zou gek zijn zelfs ex PS-voormannen hebben gezegd dat Belgie binnen de 20jaar zal verdwijnen zijn zij Flamiganten of seperatisten? Als men opkomt voor Vlaanderen kan je niet voor Belgie zijn.
Wat een onzin.
Oud 3 september 2004, 12:17   #18
Tantist

Standaard

Citaat:
Jij interpreteert dat dan anders als ik.
Don Vito Corleone ziet het plaatsen van een pistool tegen de slapen van zijn slachtoffers en de mededeling dat ofwel hun hersens, ofwel hun handtekening op een contract komt ook niet als chantage, maar als "an offer you can't refuse"
Oud 3 september 2004, 12:18   #19
Tommy_
Schepen

Standaard

Dat is geen onzin, kom jij op voor Vlaanderen en voor Belgie? Ik denk het niet.
Oud 3 september 2004, 12:18   #20
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben tenminste oud en wijs genoeg om geen leugens te moeten verkopen over mijn woonplaats.
Is dit het einde van de wereld?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be