![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Minister-President
|
![]() Johnnie Thijs werd in het CEO-wereldje erg opgehemeld. Maar wat denken de postbodes er eigenlijk zelf over? Niet veel goeds blijkbaar. Maar het klein grut mag niet openlijk voor zijn mening uitkomen, zodat je alleen maar de CEO's hoorde.
Citaat:
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. Laatst gewijzigd door Doomy : 9 januari 2014 om 04:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo denk ik er ook over.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() D�*t noem ik nu eens een analyse van de situatie bij Bpost. De realiteit achter hoe mooie cijfertjes bekomen worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() De hypocriete uitspraak van graaier Johnny "ik heb nog altijd heel veel respect voor mijn postbodes" strookt niet met de werkelijkheid.
Graaier Johnny heeft ze uitgeperst als citroenen. Bye bye Johnny de graaier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn nu nog steeds genoeg postbodes die, dank zij de juiste vakbondskaart, op hun dood gat heelder dagen in het postkantoor zitten niks te doen, om de postmeester administratief te helpen bij het niks zitten doen.
De fakteurs zonder vakbondskaart, die krijgen dubbele rondes op hun beurt. Behalve rond nieuwjaar of rond de eerste van de maand, op rondes waar nu nog steeds een paar oudjes in cash uitbetaald worden. Zoals ge ziet kan ik ook een waarheid ongenuanceerd weergeven. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik krijg soms de indruk dat men van elk bedrijf dat een "dure" CEO heeft, een beschutte werkplaats wil maken ![]() Ik heb van mijn postbode - een vriendelijke jongedame - geen geklaag gehoord over de invoering van de GEO-route. "Ach, we zien wel wat het wordt". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() Als ik u zeg dat een postbode €1200 netto verdient gemiddeld en ik bied je dan €1250 dan ga je ook denken dat je een goede job hebt.
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Post is een winstgevende en beursgenoteerde onderneming. De Staat heeft daar eigenlijk geen zaken in. Als de overheid wenst dat een bedrijf niet meer verlieslatend is en het daarvoor op een bedrijfseconomische leest schoeit. Als diezelfde overheid daarvoor zelfs managers uit de privé-sector aantrekt, dan moeten de politici consequent zijn en dan hoort de CEO aangesteld te worden uitsluitend door de Raad van Bestuur en niet door politici in ministeriële functies. Het is het een of het ander. Ofwel maak je van de post een ouwe staatsregie waarin de politici en de vakbonden de lakens uitdelen. Ofwel maak je er een onderneming van die gerund wordt naar de normen van het bedrijfsleven en dan horen de politici met hun tengels eraf te blijven. Zelfs al heeft de staat een bepaald percentage van de aandelen in handen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik heb ondertussen geleerd dat er helemaal geen verband is tussen het bedrag dat op mijn loonbriefje verschijnt en wat ik een "goede job" zou noemen. En dat geldt trouwens ook voor die postbode: die is tevreden met haar loon en ze doet haar job graag. Dat anderen dit wel belangrijk vinden is hun zaak en hun goed recht. Als ze dat bedrag nog krijgen ook, des te beter voor hen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() En wat is dit meer dan een klagend "Johnny heeft alles niet bij het oude gelaten, maar en heeft ons niet in-efficiënt verder laten werken"?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inderdaad: de post is er niet voor de postbodes. De post is er voor alle burgers van dit land. In die openbare dienst heeft J. Thys duizenden brievenbussen laten weghalen, tientallen postkantoren gesloten (ook grote en moderne kantoren !) en vervangen door minderwaardige "postpunten", enz... Dat zijn een paar veranderingen die burgers ondervonden van Johnny Thys. Laatst gewijzigd door Boduo : 9 januari 2014 om 15:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Begrijp ik het goed dat de postbodes Thijs niet moesten omdat hij van hun hetzelfde verwachten als wat DHL en andere TNT's van hun werknemers verwachten? Begrijp ik het goed dat de postbodes Thijs niet moesten omdat hij van de post een concurrentieel bedrijf heeft gemaakt zodat ze allemaal nog een job hebben?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wil je dat ik aan mijn postbode vraag of ze even de postbodes uit jouw buurt komt vervangen? Een andere reden waarom het bij jouw af en toe misloopt, is misschien het geschrift van de verzenders ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar zouden ze moeten gaan werken dan? Als ze keuze hadden, dan waren het geen postbodes in de eerste plaats.
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() In de prive krijg je ook niks extra om op zaterdag te werken.Wat betreft die geo-routes ik ken een facteur die na een uur of 4 werken klaar was en daarna elders ging bijverdienen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |