![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat komt ervan, van al die gelijkheid.
Vrouwen die geen verzorgende taken op zich kunnen of willen nemen, dat zijn vrouwen die zich niet goed in hun vel voelen. Dat komt er dus van, van al die gelijkheid.
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Stop dat seksisme terug in de lichaamsholte waar het vandaan komt en post eens een bron.
Laatst gewijzigd door Dutch_Strawberry : 15 januari 2014 om 21:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het nieuws op de radio vandaag. Zelfmoord bij vrouwen neemt toe.
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() """"Er is wel de hypothese dat de toename van het aantal werkende vrouwen mee een rol speelt, en dat zij dus ook door de economische crisis getroffen worden."""" http://www.standaard.be/cnt/dmf20140115_00930006
Niks van doen met Nr 10's bewering....
Proud to be a koljo, sorry, klojo. Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175 Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 15 januari 2014 om 21:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Banneling
|
![]() http://www.preventiezelfdoding.be/co...20statistieken
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Het verbaast mij dat het vooral over jonge mensen gaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() http://www.suicide.org/suicide-statistics.html#2005
Heel anders in Amerika. Meer dan 4 keer zoveel mannen als vrouwen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar misschien denken jongeren "oei, dus dit wordt het? Nee danku" terwijl ouderen iets hebben van "achja, mijn jeugd was nog wel ok, die 20 extra jaartjes kunnen er nog wel in". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Overigens vraag ik me af welke concrete maatregelen kunnen genomen worden tegen extreme wereldvreemdheid, zoals die van de topicstarter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat lijkt me een ronduit achterlijke mening. Alsof zorg gelijk is aan geluk en behoed voor zelfmoord, waar het vrouwen betreft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Waarom zijn jonge vrouwen meer vatbaar voor zelfmoord dan jonge mannen?
Als ik vanuit eigen observaties kan oordelen op triestigheid, dan zijn er meer trieste gevallen bij de mannen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Zelfs in het onderwijs kan de druk op leerlingen al hoog oplopen. 'Ge moet presteren en u blauw werken! Wat zegt ge, ge vindt dat veel leerstof? Wacht totdat ge op de unief zit! Ha!' Zo van die dingen. Kinderen krijgen steeds op jongere leeftijd een negatief zelfbeeld. De impact daarvan mag vooral niet onderschat worden, hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Nog altijd zijn 3/4 van de zelfdodingen mannen tegenover 1/4 vrouwen.
Probeer je eens de outrage van de feministen en progressieven voor te stellen als het andersom zou zijn. Maar 75% zelfdodingen door mannen vinden ze kennelijk niet zo'n probleem. Ook weinig behoefte aan quota in die sector wellicht. Laatst gewijzigd door Thuleander : 15 januari 2014 om 23:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() Lastige vraag zonder een eenvoudig antwoord...MIsschien de sociale verwachtingen? Aan de ene kant moeten ze de goede echtgenote/moeder zijn maar ook een carrière uitbouwen,....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
bij gelovigen is de dood het absoluut ergste wat je kan overkomen, nog veel erger dan jarenlang creperen vd ergste pijnen (fysiek/psychisch). bij ons kun je gewoon de zaak nuchter bekijken en conclusies trekken. of de conclusie zelfmoord de juiste is moet iedereen dan zelf maar uitmaken. in mijn ogen moet niemand blijven leven en die cijfers laten mij redelijk koud (het is tenslotte je eigen beslissing) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat het percentage die met de gedachte van zelfmoord rondlopen ongeveer gelijk is bij beide geslachten.. Echter zijn mannen eerder geneigd van zich voor de trein te gooien, terwijl vrouwen naar medicijnen zullen grijpen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
En reken bij die pogingen maar heel wat polsjekras van emotioneel labiele poppemiekes die hun willetje niet krijgen. Maar uiteraard verdient dat voor feministen en progro's meer aandacht dan het feit dat 75% van de échte zelfmoorden door mannen gebeurd. |
|
![]() |
![]() |