![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burger
|
![]() Men kon er de laatste dagen op sommige nieuwssites niet naast kijken: Een zoveelste barbaarse groepsverkrachting in India, dit maal als straf uitgesproken door een niet legitieme rechtbank van stamoversten. De opiniestukken vlogen rond onze oren, verontwaardiging alom. Vele analyses over het ontwaken van de Indische maatschappij, over man/vrouw relaties in verre culturen, over hoe een maatschappij die onder stress staat dit gaat uitleven op zijn burgers, het is de cultuur, het is de godsdienst, werkloosheid, ...
Nu meende ik mij echter te herinneren dat het in België toch ook niet altijd rozegeur en maneschijn was: Recent werd bericht dat er ook in België 5 groepsverkrachtingen per week worden aangegeven. Dit is er bijna eentje per dag, en men zegt erbij dat een veelvoud hiervan niet worden aangegeven, en dus onbekend is. Dit zijn de groepsverkrachtingen, het aantal "gewone" verkrachtingen, in zoverre men over gewoon kan spreken, ligt een grootteorde hoger. In India zijn in 2012 25000 verkrachtingen aangegeven, voor ongeveer 1 miljard bewoners. Oftewel 250 per 10 miljoen inwoners. In datzelfde jaar zijn er in België 232 GROEPSverkrachtingen gebeurd! Oftewel, voor elke verkrachting in India gebeurt er in België eentje in groep! Het gaat er hier dus veel barbaarser aan toe, je bent als vrouw 10 keer veiliger in India dan in België. Waarom wordt hierover eens geen opiniestukje geschreven, of gezocht achter mogelijke oorzaken? Waarom staat dit niet met grote letters in elke krant, elke dag, tot het is opgelost? Waarom moeten we verontwaardigd zijn over een groepsverkrachting in een land met 100 keer meer inwoners, duizenden kilometers van hier, terwijl hetzelfde hier bijna elke dag gebeurd, en er geen haan naar kraait? Normaal reageer ik hier niet op, het is het zoveelste dat liever niet te veel aandacht krijgt want men zou eens kunnen gaan nadenken. Maar een week geleden is een goeie vriendin van me zelf deze statistieken gaan vergezellen, nadat ze laat na het werk thuiskwam en blijkbaar gevolgd was. Blonde langharige vrouwen en immigranten, het blijft miserie... Mijn woede was dan ook groot bij het lezen van de hypocriete bagger die hierover soms in de kranten durft te verschijnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoezo 10x veiliger in India dan in België? (dan hadden het 23,2 verkrachtigen moeten zijn per 10 miljoen Indiërs en geen 250) lolz |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Burger
|
![]() Voor elke verkrachting in India gebeurt er in België 1 GROEPSverkrachting. Daar bovenop zijn er 8 gewone verkrachtingen per dag (3000 per jaar), en wordt 9 van de 10 verkrachtingen niet aangegeven (bron: Vrouwenraad en de Conseil des Femmes francophones de Belgique). Dit extrapoleert naar 30 000 verkrachtingen per jaar in België. Dus Lolz inderdaad, het is in België meer dan 10 keer gevaarlijker dan in India.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men jaagt liever op verkeersovertreders die te voet op een verkeerde plaats oversteken, of op jongeren die te veel lawaai maken en op de verkeerde plaats hun broodje opeten, dan op verkrachters en andere criminelen. Laatst zo nog een staaltje van de kwaliteit van ons gerecht en het beleid gezien. Een dame vergeet haar wagen op slot te doen, terwijl ze haar kind van school ging hale, kreeg een boete wegens aanleiding geven tot diefstal. De agenten waren opgeroepen voor meervoudige diefstallen uit de daar geparkeerde wagens. Toen een slachtoffer aan de agenten vroeg wie de schade aan zijn wagen ging betalen en hoelang hij zou moeten wachten op die vergoeding, kreeg die prompt te horen dat hij achter elke vergoeding kan fluiten als hij niet omnium verzekerd is. Want om de schade te kunnen verhalen op de daders, moeten de daders eerst gevat worden en de kans daarop is zeer klein, daar de politie het zeer druk heeft en dus niet achter kleine criminelen gaat zoeken. Als men in Belgie dus achter verkrachters moet aangaan en daar middelen in moet steken, blijft er nog minder tijd over voor andere bezigheden, zoals jagen op mensen die hun wagen vergeten op slot te doen. Plus dat jonge criminelen vaak sneller terug vrij zijn, dan de slachtoffers, want die worden na en verkrachting nog eens verkracht door de gerechtelijke artsen en door agenten behandeld als criminelen. Laatst gewijzigd door Jantje : 26 januari 2014 om 13:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die Indiaanse groepsverkrachtingen hoeveel zijn dat er eigenlijk? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nie vergeten dat voor een belangrijk deel van de bevolking in india verkrachting geen misdaad is, maar een godgegeven recht, en vele van de verkrachte vrouwen aanvaarden dat, ergo, zeer veel verkrachtingen worden er ook niet aangegeven.
En natuurlijk, als een belangrijk woordvoerder van de Indiaanse politie de raad geeft maar te genieten van een verkrachting, dan weet men wel hoe de vork er in de steel zit. Alleen als de verkrachte vrouw in India een begripvolle familie heeft met enige macht of invloed, zal er iets gebeuren dat niet in't nadeel van de verkrachte vrouw is. Ergo, Eurobug, het is er niet veiliger dan in België. U gebruikt gewoon verkeerde statistieken en maakt er een agitpropstukje van. En de ironie is wel dat groepsverkrachtingen in België kwasie een "privé pleziertje" is van bepaalde groepjes... Daar zitten niet al te veel Jannen of Pieten bij.... Soms zit er wel een Monseigneur of zijne hoogheid tussen, maar dat zijn dan wel Roze Balletten.
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Dit is geen onderwerp waarbij men vingertje kan wijzen en zeggen: die groep heeft het gedaan. Nuja, het gaat, men wijst naar allochtonen, maar wanneer men eraan wordt herinnerd dat er voldoende nette blanke heren tussen zitten, dan moffelt men het liever weg.
Vergeet niet dat veel mannen zelf indien zij de kans krijgen ook iemand zouden verkrachten, en dat vrouwen het doorgaans wel hebben voor zulke mannen. Feitelijk kan worden gezegd: de bevolking gaat, via democratisch stembusgebeuren, akkoord met de huidige hoeveelheid verkrachtingen. Immers: dit is geen agendapunt van geen enkele partij. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() six je slaat weer de nagel op de kop, alleen euch heb ik het niet zo voor verkrachtende mannen - enkel als ze groot geschapen zijn zonder erectiestoornis
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Door onze schuld, door onze schuld, door onze collectieve schuld.
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Ik vraag mij af of je je eigen vettige fantasmes niet op andere mannen projecteert, en met welk soort vrouwen jij omgaat om zo een opinie over hen te hebben ? Of ligt het aan je opvoeding ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ha maar meneer verkrachtingsfantasieën bij vrouwen die zijn meer aanwezig dan dat je denkt en daarmee bedoel ik niet dat ze daadwerkelijk willen verkracht worden hé... net zoals nogal wat mannen best wel eens fantaseren over een trioke maar dat niet altijd in de praktijk zullen realiseren...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door six : 26 januari 2014 om 18:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Six is een walgelijk zwijn met verkrachtingsfantasien, zoveel is duidelijk ja. Ga eens naar de hoeren voordat je in de nor terechtkomt, man.
Laatst gewijzigd door Dutch_Strawberry : 26 januari 2014 om 18:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik denk dat Freud zich omdraait in zijn graf moest ie jullie bezig horen, er is niets mis met een fantasie hoor, lol
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb jij nooit naar Sex and The City gezien? lol (dat is één van mijn favoriete series, juist omdat ie niet zo bekrompen is.. niet dat ik ook aan SATC doe, maar dat komt omdat ik alleen maar lelijke mannen tegenkom LOL) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |