Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 augustus 2004, 09:06   #1
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard Op naar een VOC (+de medailleoogst in Groot-Nederland)

België heeft maar 3 medailles in Athene geraapt: 1 gouden en 2 bronzen, waaronder 1 van een "Belg" die zo trots is op zijn Vaderland Belgie [size=1](©2002 Patriot!, all rights reserved) [/size][size=2]dat hij in Monaco woont. [/size]Nederland heeft er 22: 4 gouden, 9 zilveren en 9 bronzen.

Nederland heeft dan ook een eigen sportbeleid en NOC. Vlaanderen heeft een eigen sportbeleid, maar geen VOC. België heeft wel een BOIC, maar geen eigen sportbeleid. De conclusie is duidelijk: er moet een Vlaams Olympisch Comité komen. belgicisten -retrograad als ze zijn- zullen de klok willen terugdraaien, maar van realisme heb je ze ook nooit kunnen beschuldigen, laat staan van een goed geheugen of een kroniek. De tegenvallende resultaten van de Belgen zullen de roep om een VOC alleen maar sterker doen worden. Hopelijk staan we er in 2008 met een sterke Vlaamse ploeg.

Intussen zou een Groot-Nederlands Olympisch Comité 24 medailles hebben binnen gerijfd, en Heel-Nederland 25. Il faut le faire.
Oud 30 augustus 2004, 10:51   #2
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Het Vlaamse team zou twee bronze medailles gehad hebben, en de Vlamingen zouden knarsetandend voor de TV zitten wanneer Justine Henin haar gouden medaille in ontvangst neemt. België UNITAIR.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2004, 10:56   #3
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

2 of 3 medailles, wat een verschil!!!!!!!

Hier in Frankrijk zijn we tevreden met onze 33 medailles. We halen tenminste de 7de plaats.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2004, 11:03   #4
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Het Vlaamse team zou twee bronze medailles gehad hebben, en de Vlamingen zouden knarsetandend voor de TV zitten wanneer Justine Henin haar gouden medaille in ontvangst neemt. België UNITAIR.
Gun jij die Walen hun gouden plak dan niet? Tsss, hoe egoïstisch dat je mee wil profiteren van het Waalse succes!!!

Dat VOC komt er wel.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2004, 11:23   #5
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Weten jullie trouwens dat het Nederlandse Olympisch Comité 'gemengde gevoelens' heeft bij die 22 medailles? Ze zijn er blij mee, uiteraard, maar ze wilden een evenaring of zelfs een verbetering van de resultaten van Sydney en dat is dus niet gelukt... Dat is dan ook reden nummer 1 waarom 'wij' er maar drie hadden: een flagrant gebrek aan ambitie en duidelijke doelen. België is blij met het 'Wij zijn erbij!' en euforisch met een finaleplaats, Nederland denkt bij zilver 'Het had goud kunnen/moeten zijn!'.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2004, 11:37   #6
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
België heeft maar 3 medailles in Athene geraapt: 1 gouden en 2 bronzen, waaronder 1 van een "Belg" die zo trots is op zijn Vaderland Belgie [size=1](©2002 Patriot!, all rights reserved) [/size][size=2]dat hij in Monaco woont. [/size]Nederland heeft er 22: 4 gouden, 9 zilveren en 9 bronzen.

Nederland heeft dan ook een eigen sportbeleid en NOC. Vlaanderen heeft een eigen sportbeleid, maar geen VOC. België heeft wel een BOIC, maar geen eigen sportbeleid. De conclusie is duidelijk: er moet een Vlaams Olympisch Comité komen. belgicisten -retrograad als ze zijn- zullen de klok willen terugdraaien, maar van realisme heb je ze ook nooit kunnen beschuldigen, laat staan van een goed geheugen of een kroniek. De tegenvallende resultaten van de Belgen zullen de roep om een VOC alleen maar sterker doen worden. Hopelijk staan we er in 2008 met een sterke Vlaamse ploeg.

Intussen zou een Groot-Nederlands Olympisch Comité 24 medailles hebben binnen gerijfd, en Heel-Nederland 25. Il faut le faire.
tantist, moest je iets van wielrennen kennen, zou je weten dat heel wat wielrenners niet in hun eigen land wonen. zo wonen bv heel wat australiers en nederlanders in belgie (vlaanderen als dat je gelukker maakt). toch zijn het nog trotse aussies of nederlanders, en verdedigen ze met plezier hun land op de spelen en op het wk.

bovendien hebben heel wat belgen net naast een medaille gegrepen: catherine jacques, roel paulussen, kathleen smet werden 4de in hun discipline. verder haalden heel wat belgen de finale in hun discipline: tia hellebaut, kim gevaert, de damesploeg 4x100, maesen en d'haene, aagje van walleghem,... belgie telt dus heel wat goede sporters

het aantal medailles voor nederland is indrukwekkend. maar inge de bruijn behaalde er 8, van den hoogeband 7. als je dus kijkt naar het aantal atleten dat een medaille behaalde heb je al een heel ander beeld.

een goed sportbeleid is belangrijk. of dit nu vlaams of federaal gevoerd wordt is niet belangrijk, wel dat er in topsport geïnvesteerd wordt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2004, 11:45   #7
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist

Voor mij is de conclusie net omgekeerd: de splitsing van sport in België blijkt een grote mislukking !
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2004, 11:55   #8
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
bovendien hebben heel wat belgen net naast een medaille gegrepen: catherine jacques, roel paulussen, kathleen smet werden 4de in hun discipline. verder haalden heel wat belgen de finale in hun discipline: tia hellebaut, kim gevaert, de damesploeg 4x100, maesen en d'haene, aagje van walleghem,... belgie telt dus heel wat goede sporters
Wat zei ik net? Bijna heeft nog nooit een haas geschoten! België is blij met finaleplaatsen, vierde stekken... en dan maar zeuren dat we geen medailles halen...

Citaat:
het aantal medailles voor nederland is indrukwekkend. maar inge de bruijn behaalde er 8, van den hoogeband 7. als je dus kijkt naar het aantal atleten dat een medaille behaalde heb je al een heel ander beeld.
.

VdH had er drie: één goud, twee zilver (waarvan één in de aflossing), dB had er ook drie: goud, zilver en brons (waarvan ook één in de aflossing). De andere medailles waren voor het hockey (2), roeien (3,dacht ik), judo, wielrennen (Zijlaard - van Moorsel 2x, sprint op de baan), badminton, ruitersport, ... noem maar op.

Citaat:
een goed sportbeleid is belangrijk. of dit nu vlaams of federaal gevoerd wordt is niet belangrijk, wel dat er in topsport geïnvesteerd wordt.
Akkoord, dat tonen ze in NL aan - met daarbovenop ook nog eens veel ambitie!
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
Oud 30 augustus 2004, 12:05   #9
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
Wat zei ik net? Bijna heeft nog nooit een haas geschoten! België is blij met finaleplaatsen, vierde stekken... en dan maar zeuren dat we geen medailles halen...
ik heb liever dat ze een medaille halen, en liefst een gouden. en uiteraard moeten ze ambitie hebben. de meeste waren dan ook teleurgesteld met hun 4de of 6de plaats. die teleurstelling is normaal. toch vind ik een vierde plaats zeer goed.

Citaat:
VdH had er drie: één goud, twee zilver (waarvan één in de aflossing), dB had er ook drie: goud, zilver en brons (waarvan ook één in de aflossing). De andere medailles waren voor het hockey (2), roeien (3,dacht ik), judo, wielrennen (Zijlaard - van Moorsel 2x, sprint op de baan), badminton, ruitersport, ... noem maar op.
jep, dat had ik idd fout gezien. op de website stond 8 medailles, maar dat zijn al haar medailles, dus ook van vorige spelen.

Citaat:
Akkoord, dat tonen ze in NL aan - met daarbovenop ook nog eens veel ambitie!
infrastructuur en ambitie, en talent natuurlijk!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2004, 12:33   #10
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

En dan te zeggen dat beide 'landen' evenveel investeren in sport.
Je moet niet vragen wat er hier met het geld gebeurt...
Oud 30 augustus 2004, 12:47   #11
james
Provinciaal Gedeputeerde

james's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Voor mij is de conclusie net omgekeerd: de splitsing van sport in België blijkt een grote mislukking !
ik denk dat de conclusie van tantist correcter is. ofwel stem je sportbeleid goed af met de oprichting van een voc ofwel keer je terug naar een belgisch sportbeleid. ik zie trouwens nie in waarom er zo een spel gemaakt wordt. zoooo een grote stap kan die oprichting van een voc toch nie zijn? of zijn er teveel die aan hun postjes willen handhaven?
en met een nieuw voc stel ik dan ook een nieuwe sponsor voor, dan kan kim ook mee

You're only as old as the boys you feel
james is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2004, 12:57   #12
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Kim Clijsters? Als ik haar was, zou ik al naar Australië gaan vestigen en voortaan voor Australië-en niet meer voor "België"-spelen. Maar ja, ik ben Kim Clijsters niet............
Oud 30 augustus 2004, 13:28   #13
james
Provinciaal Gedeputeerde

james's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Kim Clijsters? Als ik haar was, zou ik al naar Australië gaan vestigen en voortaan voor Australië-en niet meer voor "België"-spelen. Maar ja, ik ben Kim Clijsters niet............
niet meer voor "belgie" wel voor vlaanderen dus?
nu ja kiezen tussen australie en vlaanderen... kzou het ook wel weten...

You're only as old as the boys you feel
james is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2004, 13:51   #14
Dimitri

Standaard

Citaat:
Weten jullie trouwens dat het Nederlandse Olympisch Comité 'gemengde gevoelens' heeft bij die 22 medailles? Ze zijn er blij mee, uiteraard, maar ze wilden een evenaring of zelfs een verbetering van de resultaten van Sydney en dat is dus niet gelukt... Dat is dan ook reden nummer 1 waarom 'wij' er maar drie hadden: een flagrant gebrek aan ambitie en duidelijke doelen. België is blij met het 'Wij zijn erbij!' en euforisch met een finaleplaats, Nederland denkt bij zilver 'Het had goud kunnen/moeten zijn!'.
Vreemd dat de belgicisten nu niet achter elkaar hun afkeuring over deze 'dikkenekkenmentaliteit' uitspreken en benadrukken dat zo'n houding niet past bij de Belgische cultuur. Want dat is toch het mentaliteitsverschil tussen België en Nederland dat ze anders in de verf proberen te zetten om het 'enorme' cultuurverschil aan te geven.
Nee, nu pleiten ze ineens voor een ander beleid. Maar ze zullen toch niet gaan pleiten voor een mentaliteitsomslag hè?!
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2004, 13:58   #15
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Vreemd dat de belgicisten nu niet achter elkaar hun afkeuring over deze 'dikkenekkenmentaliteit' uitspreken en benadrukken dat zo'n houding niet past bij de Belgische cultuur. Want dat is toch het mentaliteitsverschil tussen België en Nederland dat ze anders in de verf proberen te zetten om het 'enorme' cultuurverschil aan te geven.
Nee, nu pleiten ze ineens voor een ander beleid. Maar ze zullen toch niet gaan pleiten voor een mentaliteitsomslag hè?!
Proficiat voor uw 22 medailles!!!!!! Voor een klein land als Nederland, vind ik dat fantastisch dat u zover bent gegaan!!!!! Een voorbeeld dat andere landen moeten nemen. Je ne vise personne.............
Oud 30 augustus 2004, 14:27   #16
MicaBoss
Vreemdeling

Standaard

Als "Vlaanderen" alleen naar de spelen was geweest dan hadden we 1 bronzen meddailleke gehaald.

Henin is een Waalse en Merckx een volbloed Brusselaar die niets moet weten van alles wat met Vlaamse onafhankelijkheid heeft te maken.

Sport is een internationaal gegeven en moet helemaal niet opgesplitst worden, dat laat de kwaliteit alleen maar dalen in een Vlaanderen met sowieso een 'rond de kerktorenmentaliteit'.

Laatst gewijzigd door MicaBoss : 30 augustus 2004 om 14:28.
MicaBoss is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2004, 16:36   #17
Hingis
Schepen

Hingis's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Hingis
Standaard

Olé, ook in de sport scheiden... Moeten ook de Belgische competities in Voetbal, Basket, Handball, Volleyball, enz. afgeschaft worden ? In Nederland hebben ze al lang begrepen ivm sportsopleidingen, ze steunen hun sportmanen en sportvrouwen veel meer dan hier in België ( Daar doen onze politicis en sportfederaties niet ) : We moeten betere en modernere infrastructuurs hebben, het sport volledig professionaliseren. In België hebben we een enorm potentieel maar we gebruiken het slecht of totaal niet.
Oud 30 augustus 2004, 16:45   #18
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wel, nogmaals, wie bij de hond slaapt... Enfin, ik vermoed dat ze mij bij de BUBisten al lang op de zwarte lijst van volksverraders geplaatst hebben. Als zij ooit aan de macht komen - en dat is volgens hun eigen propaganda heel waarschijnlijk, want de massa's steunen hen en een volksopstand is nabij! - dan word ik tbinnenkort ussen Roosendaal en Essen van de trein geplukt en naar de Limburgse goelag gestuurd. Ik zal daar dan waarschijnlijk een leuke gesprekspartner hebben aan Everytime, want die schoppen ze tussen Doornik en Rijsel van de trein.
Oud 30 augustus 2004, 16:56   #19
Dimitri

Standaard

Citaat:
Wel, nogmaals, wie bij de hond slaapt... Enfin, ik vermoed dat ze mij bij de BUBisten al lang op de zwarte lijst van volksverraders geplaatst hebben. Als zij ooit aan de macht komen - en dat is volgens hun eigen propaganda heel waarschijnlijk, want de massa's steunen hen en een volksopstand is nabij! - dan word ik tbinnenkort ussen Roosendaal en Essen van de trein geplukt en naar de Limburgse goelag gestuurd. Ik zal daar dan waarschijnlijk een leuke gesprekspartner hebben aan Everytime, want die schoppen ze tussen Doornik en Rijsel van de trein.
Oei, dan vrees ik dat ze ook weer 'den draad' moeten bovenhalen om de grens af te zetten, anders hebben Frankrijk en Nederland er binnen de kortste keren een paar miljoen inwoners bij.

Laatst gewijzigd door Dimitri : 30 augustus 2004 om 16:56.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2004, 16:58   #20
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oei, dan vrees ik dat ze ook weer 'den draad' moeten bovenhalen om de grens af te zetten, anders hebben Frankrijk en Nederland er binnen de kortste keren een paar miljoen inwoners bij.
Ik vrees dat ik met 'den draad' heel andere bijgedachten heb dan jij (cf. het geniale 'In de Gloria')!

Trouwens, waar moet je in Nederland zijn om asiel aan te vragen?

Laatst gewijzigd door ossaert : 30 augustus 2004 om 16:59.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be