Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 29 januari 2014, 12:20   #1
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard Recordaantal vreemdelingen in ons land

10,77% van de bevolking, en groeiend ...

Citaat:
Recordaantal vreemdelingen in ons land

© photo news.

België telde op 1 januari 2013 een "historische piek" van 1.195.122 vreemdelingen, op een totaal van 11.099.554 inwoners. Dat blijkt uit een studie van het Centrum voor gelijkheid van kansen en voor racismebestrijding (CGKR) en de Université Catholique de Louvain, waarover de kranten van de groep Sudpresse vandaag berichten.
Onder vreemdelingen wordt verstaan: mensen die legaal in België verblijven en niet de Belgische nationaliteit hebben.

De Italianen vormen de grootste groep vreemdelingen (157.426), al gaat hun aantal achteruit. Dan volgen de Fransen (153.413) en de Nederlanders (143.977). Uit het rapport blijkt ook de komst van Oost-Europeanen (vooral uit Polen, Roemenië en Bulgarije). Het aantal vreemdelingen uit een van de twaalf nieuwe EU-lidstaten is tussen 2004 en 2013 gestegen van 24.349 naar 156.148.

Daarnaast blijkt uit de studie dat steeds meer vreemdelingen de Belgische nationaliteit verkrijgen. De voorbije dertig jaar is hun aantal toegenomen van 8.334 tot 38.612. Vooral Marokkanen krijgen de Belgische nationaliteit (7.879 in 2012). Zij worden gevolgd door Italianen (3.203), Turken (2.517), Congolezen (1.936) en Russen (1.439).

bron
Oud 29 januari 2014, 12:37   #2
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
10,77% van de bevolking, en groeiend ...
Dat gaat over degenen die GEEN BELG zijn: vreemdelingen dus.

Om te weten hoeveel % er dan weer wèl Belg zijn maar van vreemde (EU en niet-EU afkomst) moet je naar de "integratiemonitor" (what's in a name) gaan kijken.

Zouden we nog aan 70% inheemse Belgen geraken? Ik denk met moeite.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2014, 12:39   #3
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dat gaat over degenen die GEEN BELG zijn: vreemdelingen dus.

Om te weten hoeveel % er dan weer wèl Belg zijn maar van vreemde (EU en niet-EU afkomst) moet je naar de "integratiemonitor" (what's in a name) gaan kijken.

Zouden we nog aan 70% inheemse Belgen geraken? Ik denk met moeite.
Nee, ik denk dat ze erbij zijn geteld, want in de laatste zin van het artikel staat hoeveel er jaarlijks de Belgische nationaliteit krijgen, de laatste 30 jaar...
Oud 29 januari 2014, 12:51   #4
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, ik denk dat ze erbij zijn geteld, want in de laatste zin van het artikel staat hoeveel er jaarlijks de Belgische nationaliteit krijgen, de laatste 30 jaar...
Citaat:
Begin 2012 telde Vlaanderen volgens de monitor 1.114.792 mensen van vreemde herkomst
Citaat:
Bij kinderen tot 5 jaar gaat het zelfs om een Vlaming op de drie.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140127_00949168

Er lopen hier al verschillende draden over. 1 op 3 van de kinderen onder 5 jaar is vreemdeling. Een miljoen vreemdelingen is alleen al in Vlaanderen, ik vraag mij af hoeveel het zou zijn in Brussel en Wallonië.

Trouwens, het zal nog veel meer zijn, want er staat in het artikel duidelijk dat de 'tweede generatie' is meegeteld. Wat met de 'derde generatie'? Of zelfs 'vierde generatie'? Hoeveel derde generatie allochtonen zijn hier wel niet?

Laatst gewijzigd door mvd : 29 januari 2014 om 12:52.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2014, 12:58   #5
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
http://www.standaard.be/cnt/dmf20140127_00949168

Er lopen hier al verschillende draden over. 1 op 3 van de kinderen onder 5 jaar is vreemdeling. Een miljoen vreemdelingen is alleen al in Vlaanderen, ik vraag mij af hoeveel het zou zijn in Brussel en Wallonië.

Trouwens, het zal nog veel meer zijn, want er staat in het artikel duidelijk dat de 'tweede generatie' is meegeteld. Wat met de 'derde generatie'? Of zelfs 'vierde generatie'? Hoeveel derde generatie allochtonen zijn hier wel niet?
Het artikel uit de openingspost van dit draadje stelt:

Citaat:
België telde op 1 januari 2013 een "historische piek" van 1.195.122 vreemdelingen, op een totaal van 11.099.554 inwoners. Dat blijkt uit een studie van het Centrum voor gelijkheid van kansen en voor racismebestrijding (CGKR) en de Université Catholique de Louvain, waarover de kranten van de groep Sudpresse vandaag berichten.
Onder vreemdelingen wordt verstaan: mensen die legaal in België verblijven en niet de Belgische nationaliteit hebben.
Om te weten hoeveel mensen van vreemde ORIGINE er in Belgie vertoeven zei ik dus om naar de Integratiemonitor van DS te gaan kijken. Daar telde men effektief alle mensen van vreemde afkomst tot de tweede generatie (incl. kinderen van geimporteerde partners).
En die hoeveelheden zullen nog een pak hoger liggen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2014, 13:48   #6
demonen
Banneling

Standaard

Deportatie is een misdaad tegen de menselijkheid.
En vd autochtone bevolking een minderheid maken niet?
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2014, 14:03   #7
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

[quote=demonen;6993120]Deportatie is een misdaad tegen de menselijkheid.
En vd autochtone bevolking een minderheid maken niet?[/QUOTE]

De Vlaamse Aboriginal is zelf schuldig aan deze uitwas. 20 Jaar geleden was er nog een keuze, nu is het veel te laat, 't schaap is verdronken (na het te kelen uiteraard)
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2014, 14:10   #8
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
De Vlaamse Aboriginal is zelf schuldig aan deze uitwas. 20 Jaar geleden was er nog een keuze, nu is het veel te laat, 't schaap is verdronken (na het te kelen uiteraard)
Soorten die er niet in slagen zich voort te planten en hun leefgebied te verdedigen verdwijnen.
De natuur beloont de sterken en straft de zwakken.
Al 4 miljard jaar lang.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2014, 14:18   #9
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Zijt gij zelf een autochtoon? Kent gij de nationaliteit van uw voorouders? Enkele generaties ver?
Ik ken die van mij. Tot en met mijn overgrootouders geen probleem. Maar de generatie daarvoor: geboren als Fransen, Duitsers, Nederlander......nochtans komen al mijn gekende voorouders uit de regio waar ik geboren ben.

M.a.w. autochtoon/allochtoon is een relatief begrip.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2014, 14:33   #10
Thuleander

Standaard

Ooit was de Europeaan trots op zijn sterkte.
Hij wendde die aan om de halve wereld te ontdekken en te koloniseren, om de prachtigste kunst en de meest geavanceerde wetenschap en technologie voort te brengen.
Maar toen kwam de ommekeer.
De Europeaan kreeg wroeging en ging zichzelf haten omwille van zijn sterkte en zijn dominante positie in de wereldgeschiedenis.
Hij is toen mededogen en schuldbesef als hoogste morele idealen gaan beschouwen.

Laatst gewijzigd door Thuleander : 29 januari 2014 om 14:40.
Oud 29 januari 2014, 14:33   #11
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Zijt gij zelf een autochtoon? Kent gij de nationaliteit van uw voorouders? Enkele generaties ver?
Ik ken die van mij. Tot en met mijn overgrootouders geen probleem. Maar de generatie daarvoor: geboren als Fransen, Duitsers, Nederlander......nochtans komen al mijn gekende voorouders uit de regio waar ik geboren ben.

M.a.w. autochtoon/allochtoon is een relatief begrip.
Mijnheer, U houdt ontzettend veel van uw dialekt, sorry, streektaal.
In Genk is die uitgestorven door de massale migratie.
Kinderen die in multiculturele buurten wonen spreken zelfs geen ABN maar een boeventaaltje in de aard van "die huis", "die wijf", ...
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2014, 14:45   #12
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard

Ja, nu staan we waar we staan, bijna vreemdeling in eigen land. Nu ja, Jan Modaal is hier schuldig aan, decennialang stemmen op links tot extreem links, links die de deuren wagenwijd openzet en dan krijg je dit. We zijn bezig in sneltempo ons eigen aan het vernietigen. Aan mij zal het niet liggen. Als zelfs Lucas Vandertalen er genoeg van heeft, als hij zegt dat hij het beu is dat vrouw en dochter uitgescholden worden voor hoer als ze er wat zomers gekleed bijlopen op warme zomerse dagen, als ze bijna dagelijks hun route naar huis moeten veranderen om problemen te vermijden, ja, dat zijn de multiculturele vruchten zeker, ze smaken zuur, zeer zuur, maar het zijn vruchten.
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2014, 14:46   #13
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijnheer, U houdt ontzettend veel van uw dialekt, sorry, streektaal.
In Genk is die uitgestorven door de massale migratie.
Kinderen die in multiculturele buurten wonen spreken zelfs geen ABN maar een boeventaaltje in de aard van "die huis", "die wijf", ...
Zwijg uw lip gij.

Serieus:

In mijn geboortedorp is de streektaal ook zo goed als uitgestorven. Gelukkig heeft de grote groep allochtonen (Nederlanders) er voro gezorgd dat de streektaal niet helemaal verdwenen is.

Wat betreft ABN: hoeveel ABN hoort gij nog als ge naar onze Vlaamse zenders kijkt. En dan heb ik het over de Vlaamse soaps en spelprogramma's. Het contrast met uitzendingen in de jaren 60/70 is enorm. Neen ik spreek niet over de gewone man die toevallig zijn zeg doet. Ik heb het over de professionele presentators en acteurs.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2014, 14:49   #14
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen. Waarom? Er zijn in de geschiedenis niets anders dan massale volksverhuizingen geweest. Geen enkel volk is 'puur'.

Het probleem in Europa is dat er een veel te grote groep moslims is binnengekomen die zich weigeren aan te passen, steeds extremer worden en bovendien hun eigen levenswijze willen opdringen.
Oud 29 januari 2014, 14:56   #15
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
Ja, nu staan we waar we staan, bijna vreemdeling in eigen land. Nu ja, Jan Modaal is hier schuldig aan, decennialang stemmen op links tot extreem links, links die de deuren wagenwijd openzet en dan krijg je dit. We zijn bezig in sneltempo ons eigen aan het vernietigen. Aan mij zal het niet liggen. Als zelfs Lucas Vandertalen er genoeg van heeft, als hij zegt dat hij het beu is dat vrouw en dochter uitgescholden worden voor hoer als ze er wat zomers gekleed bijlopen op warme zomerse dagen, als ze bijna dagelijks hun route naar huis moeten veranderen om problemen te vermijden, ja, dat zijn de multiculturele vruchten zeker, ze smaken zuur, zeer zuur, maar het zijn vruchten.
Het is niet louter een kwestie van ''links''. Ook Cvp en Vld hebben de deuren wagenwijd open gezet. Ook N-VA verzet zich niet tegen Schengen. N-VA is pro-immigratie, ook van buiten de EU.
Oud 29 januari 2014, 15:00   #16
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen. Waarom? Er zijn in de geschiedenis niets anders dan massale volksverhuizingen geweest. Geen enkel volk is 'puur'.

Het probleem in Europa is dat er een veel te grote groep moslims is binnengekomen die zich weigeren aan te passen, steeds extremer worden en bovendien hun eigen levenswijze willen opdringen.
Indien het probleem louter de islam is, is de oplossing zo simpel als wat. Voer een actieve politiek om Indische hindoes en Han-Chinezen aan te trekken. Zet de grenzen volledig open voor Congolese christenen of animisten. Roma komen sowieso ook al, dankzij de EU. Je zult direct miljoenen mensen aantrekken die geen moslim zijn.

Laatst gewijzigd door mvd : 29 januari 2014 om 15:01.
Oud 29 januari 2014, 15:14   #17
Thuleander

Standaard

Citaat:
Er zijn in de geschiedenis niets anders dan massale volksverhuizingen geweest.

Ah, en hoeveel zijn er dat dan wel geweest in West-Europa?
De germaanse volksverhuizingen na de val van het WRR.
En daarna?
Oud 29 januari 2014, 15:23   #18
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Indien het probleem louter de islam is, is de oplossing zo simpel als wat. Voer een actieve politiek om Indische hindoes en Han-Chinezen aan te trekken. Zet de grenzen volledig open voor Congolese christenen of animisten. Roma komen sowieso ook al, dankzij de EU. Je zult direct miljoenen mensen aantrekken die geen moslim zijn.
Mogen de aanwezige moslims dan geruild worden voor Chinezen en Congolese Christenen? Dan ben ik direct akkoord.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2014, 15:54   #19
Another Jack
Banneling

Standaard

Blijf gewoon rustig verder hysterisch doen en alles komt in orde.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2014, 16:01   #20
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Blijf uw kop in het zand steken en alles komt NIET in orde.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be