![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bron
Volledige tekst: Citaat:
Bepaalde tel nummers bvb +99572000446 Georgië / +2348034910284 Nigeria ... nooit opnemen Nummers die beginnen met: 871/872/873/874/870/8816/8817 zijn peperdure Satelliettelefoonnummers, advies: niet opnemen Ken je het nummer niet of lijkt het op het eerste zicht het landnummer/zonenummer niet duidelijk Nooit opnemen laat staan terugbellen Het nummer dat u opbelde gelijk blokkeren. Telefoon niet opnemen als het nummer u niet bekend voorkomt. Geen overdreven optie dacht ik om de 9mm ter hand te houden als er iemand komt aanbellen tegenwoordig of is dat gelijk te dramatisch denkt u? Legitimatiekaart vragen, ja ok die kunnen ze ook namaken hoor ![]() Uw huis/app gaan beveiligen zodat je er zelf haast niet meer binnen kunt ook niet het beste plan ![]() Pijnlijk detail is wel dat deze 'manieren' om iemand te gaan bestelen wel aardig in stijgende lijn aan het gaan zijn de laatste jaren.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 7 februari 2014 om 07:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wij hebben het principe ingevoerd dat we nooit opnemen als we 't nummer niet kennen. Voice-mail...een ongelooflijk goeie uitvinding... Natuurlijk begint het wel wat op de zenuwen te werken, al die boodschappen waar er niks te beluisteren valt, maar aan elk principe zijn er minpunten....
![]()
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik geef altijd mijn pincode & wachtwoorden aan onbekende (via de telefoon) ,
anders kunnen ze mij niet helpen , en zit in de problemen met m'n computer !! Het is toch aardig dat ze u opbellen om u te helpen !! ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pijnlijk detail is dan wel weer dat sommige security sites melding maken van het feit dat je (Win OS wel) het "Hulp op afstand met deze Computer toestaan" best uit zet want dat doet uiteraard zoals ene zekere ET - Phone Home dus ... (Externe verbindingen toestaan???) Dit alles wel uit oogpunt van de thuisgebruiker. Voor bedrijven ligt dit iets anders. p.s. Ook een nieuwe soort ransomware diende zich aan, opletten geblazen dus. link ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 9 februari 2014 om 12:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Je kan denken dat mensen die in dit soort vallen trappen belachelijk dom zijn, maar niet iedereen is even 'computer savvy', om het zo maar te zeggen. Ik kan best geloven dat vooral oudere mensen in dit soort vallen trappen, vooral diegenen die niet zo goed kunnen omgaan met computers en elektronische services. Die dame heeft erge pech gehad. Maar het had ook erger kunnen zijn dan 500 euro...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Ja, bejaarden zijn nu eenmaal niet aangepast.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Gerontofoob!
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik vond bijv. Mandela oud en wijs maar of die technologisch onderlegd was...ik betwijfel het.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe kan een nummer dat jou belt op jouw conto geschreven worden? Een versie van 'collect call' dus in theorie, wat je niet dient te betalen zonder een vorm van akkoord. En indien ze toch een onterechtmatige vordering zouden doorvoeren -dapper vanuit nigeria of georgie- is dat ten voordele van de operator. Het is heel simpel : opnemen zonder contract of akkoord is gratis. Als je toch wil betalen is dat je vrije keuze uiteraard. ![]() Laatst gewijzigd door parcifal : 9 februari 2014 om 19:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Belden ook, vanuit Australie zogezegd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou nu niet gelijk met stenen gaan gooien naar de oudere mensen onder ons daar de technologie tegenwoordig in een ijltempo vooruit gaat dat zelfs de IT'ers het nog niet meer kunnen bijhouden.
Ik ken er eigenlijk allemaal niets van maar ik ben wel de persoon die veel gaat nalezen. Mijn vader is trouwens beter dan ik met office programma's. Er was trouwens vanmiddag nog een 'leuke' uitzending op 8 over hackers. Ga gewoon van het standpunt uit dat er niets meer veilig is. En via internet eist men ook vanalles in de zin van als je sites bezoekt MOET je cookies toelaten, je MOET Java installeren, je MOET Adobe Flashplayer installeren. Dat zullen dan juist diegene zijn die ik zal blokkeren ![]() Meestal volgt daarna de vraag als u een site bezoekt: Wij 'eisen' dat u inlogged met naam , toenaam, adres, mail ... (hebben ze dat ook weeral om u wat reclame te sturen of wat anders ...) Kijk eens naar Turkije hoe ze daar opkomen omdat ze het Internet een beetje willen opkuisen qua sites die niet deugen ... diegenen die de sites opgezet hebben en daar veel geld mee verdienden zijn nu in de straten met stenen aan het gooien me dunkt. Het internet zou men eens deftig moeten opruimen (hacker/cracker sites, malafide software ...) maar dan is de vraag weer, van wie is dat Internet eigenlijk??? ![]() Als laatste wil ik nog een 'leuk' gevalletje aanhalen van bij onze Noorderburen link U moet het zelf maar in het oog hebben ![]() Ik vind dat de bank aan zijn klanten een deftige beveiliging moet kunnen 'leveren'. Maar als je nu naar een bankinstelling gaat zitten de medewerkers daar in een ivoren toren, geven geen geld meer en hulp bieden, trek uw plan klant en zaag niet! Als dat zo voort gaat zullen, zoals ik het al jaren schrijf, veel mensen al dat PC gedoe en andere technologie terug buiten smijten en zal men de banken terug moeten omvormen tot instellingen met safety glazen ruitjes en zo. Dit geschreven zijn de door een leek punt ![]() p.s. Even naar Six toe, ik dacht dat u ergens geschreven had dat ik meer moest gaan wandelen, wel ik denk dat er velen dat zullen doen binnenkort als ze dat PC gedoe terug buiten weten te zetten. De gezelschapsspellen terug ter tafel en wandelen, etentje ... ![]() ![]() ![]() ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 9 februari 2014 om 19:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En bovendien is hun hulp volledig gratis
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Holy Shit , dan ikkeu ben bedonderd , de vuil klootkakkers
![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |