Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 februari 2014, 10:58   #1
Anna List
Banneling

Standaard 10 jaar facebook

een woordje van de founding father (Mark Zuckerberg):

Citaat:
Today is Facebook's 10th anniversary.

It's been an amazing journey so far, and I'm so grateful to be a part of it. It's rare to be able to touch so many people's lives, and I try to remind myself to make the most of every day and have the biggest impact I can.

People often ask if I always knew that Facebook would become what it is today. No way.

I remember getting pizza with my friends one night in college shortly after opening Facebook. I told them I was excited to help connect our school community, but one day someone needed to connect the whole world.

I always thought this was important -- giving people the power to share and stay connected, empowering people to build their own communities themselves.

When I reflect on the last 10 years, one question I ask myself is: why were we the ones to build this? We were just students. We had way fewer resources than big companies. If they had focused on this problem, they could have done it.

The only answer I can think of is: we just cared more.

While some doubted that connecting the world was actually important, we were building. While others doubted that this would be sustainable, you were forming lasting connections.

We just cared more about connecting the world than anyone else. And we still do today.

That's why I'm even more excited about the next ten years than the last. The first ten years were about bootstrapping this network. Now we have the resources to help people across the world solve even bigger and more important problems.

Today, only one-third of the world's population has access to the internet. In the next decade, we have the opportunity and the responsibility to connect the other two-thirds.

Today, social networks are mostly about sharing moments. In the next decade, they'll also help you answer questions and solve complex problems.

Today, we have only a few ways to share our experiences. In the next decade, technology will enable us to create many more ways to capture and communicate new kinds of experiences.

It's been amazing to see how all of you have used our tools to build a real community. You've shared the happy moments and the painful ones. You've started new families, and kept spread out families connected. You've created new services and built small businesses. You've helped each other in so many ways.

I'm so grateful to be able to help build these tools for you. I feel a deep responsibility to make the most of my time here and serve you the best I can.

Thank you for letting me be a part of this journey.
tamelijk inspirerend en hoopvol, en het potentieel dient erkent, dat is nu wel voor iedereen duidelijk ... zal het zijn toekomstvoorspelling ook waarmaken ?

wordt het een tool met potentieel om
-de wereld te verbeteren
-wantoestanden aan te kaarten
-foute regimes onder druk te zetten
-industriele almacht en miskenning van natuur bij te sturen ?
-mensen en dierenrechten door te duwen wereldwijd ?

boeiende tijden.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2014, 11:07   #2
six
Banneling

Standaard

Strontplatform met cynische klootzak als oprichter. Van zodra er iets beter is, loopt het leeg.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2014, 11:13   #3
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Strontplatform met cynische klootzak als oprichter. Van zodra er iets beter is, loopt het leeg.
verwijt jij nu iemand cynisme ? ...

ook een stralend goeie morgen overigens hoor !
Oud 4 februari 2014, 11:21   #4
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
verwijt jij nu iemand cynisme ? ...

ook een stralend goeie morgen overigens hoor !
Het is een stralend goeie morgen vandaag hoor.

Maar nee, er is echt vanalles mis met facebook.
Oud 4 februari 2014, 11:32   #5
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
een woordje van de founding father (Mark Zuckerberg):

tamelijk inspirerend en hoopvol, en het potentieel dient erkent, dat is nu wel voor iedereen duidelijk ... zal het zijn toekomstvoorspelling ook waarmaken ?

wordt het een tool met potentieel om
-de wereld te verbeteren
-wantoestanden aan te kaarten
-foute regimes onder druk te zetten
-industriele almacht en miskenning van natuur bij te sturen ?
-mensen en dierenrechten door te duwen wereldwijd ?

boeiende tijden.
Het wordt evenzeer een tool met potentieel om
-de wereld te ondermijnen
-wantoestanden aan te creëren
-goede regimes onder druk te zetten
-industriele almacht en miskenning van natuur bij te promoten.
-mensen en dierenrechten af te schaffen wereldwijd .

Zoiets als één en hetzelfde wapen in de handen van een politieagent of een terrorist...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2014, 11:33   #6
elsina
Provinciaal Gedeputeerde

elsina's schermafbeelding

Standaard

Bij haast iedereen staat facebook open op het scherm. Jongeren van vandaag en ook oudere doen met hun pc niets anders meer dan facebooken. Een groot verschil met vroeger toen internet pas opkwam toen deden ze nog wat experimenten en ontdekkingen op het WWW, maar die tijd is haast voorbij.

Om nu nog te investeren in een mooie website is eigenlijk weggesmeten geld, geen kat kijkt er nog naar.

Zelfs een email adres hoeft vaak niet meer.
elsina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2014, 11:38   #7
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is een stralend goeie morgen vandaag hoor.

Maar nee, er is echt vanalles mis met facebook.

ok, maar bekijk het potentieel nu eens als ge wilt ...

(ps als gij ooit een huis gaat kopen, hoop ik ook dat ge u op t potentieel kunt focussen of ge gaat heel veel betalen)
Oud 4 februari 2014, 11:40   #8
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Het wordt evenzeer een tool met potentieel om
-de wereld te ondermijnen
-wantoestanden aan te creëren
-goede regimes onder druk te zetten
-industriele almacht en miskenning van natuur bij te promoten.
-mensen en dierenrechten af te schaffen wereldwijd .

Zoiets als één en hetzelfde wapen in de handen van een politieagent of een terrorist...
nóg zo nen optimistische mens !

-ik denk dat ge t potentieel toezicht op internet zwaar onderschat
-en fundamenteler : het aantal mensen met goede wil is m.i. groter dan het aantal mensen met kwade wil

... laat facebook nu net een (democratisch) middel zijn dat steunt op de kracht vh aantal ...
Oud 4 februari 2014, 11:51   #9
six
Banneling

Standaard

Citaat:
ok, maar bekijk het potentieel nu eens als ge wilt ...

(ps als gij ooit een huis gaat kopen, hoop ik ook dat ge u op t potentieel kunt focussen of ge gaat heel veel betalen)
Het potentieel van Facebook is er al lang uit: er kan niets nieuw mee worden aangevangen. Anders had het in de 10 jaar al gebeurd.

Facebook is een centraal beheerde site die klantonvriendelijk is (er is zelfs geen klantendienst), aanpassingen doet tegen de zin van haar gebruikers, de privacy absoluut niet respecteert, en alle data centraal beheert. Overigens is een foto die je op Facebook zet niet meer eigendom van jou maar van Facebook.

Het is nu wachten op iets nieuw.
Oud 4 februari 2014, 12:10   #10
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Altijd een hekel gehad aan Facebook.

Overwegend eens met six.
Knipp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2014, 12:35   #11
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
....de privacy absoluut niet respecteert, en alle data centraal beheert. .....
Jij dacht serieus dat dat buiten FEESBOEK wél gebeurt?

*kuch
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2014, 12:42   #12
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Jij dacht serieus dat dat buiten FEESBOEK wél gebeurt?

*kuch
Natuurlijk dacht ik dat niet, beste witman, maar het ene praat het andere niet goed.

Faceboek lijkt soms echt te spuwen in de gezichten van de gebruikers.
Oud 4 februari 2014, 15:43   #13
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het potentieel van Facebook is er al lang uit: er kan niets nieuw mee worden aangevangen. Anders had het in de 10 jaar al gebeurd.

Facebook is een centraal beheerde site die klantonvriendelijk is (er is zelfs geen klantendienst), aanpassingen doet tegen de zin van haar gebruikers, de privacy absoluut niet respecteert, en alle data centraal beheert. Overigens is een foto die je op Facebook zet niet meer eigendom van jou maar van Facebook.

Het is nu wachten op iets nieuw.
Windows en Microsoft doen ook voortdurend aanpassingen zonder hun klanten te raadplegen. En die vragen er dan nog geld voor!
Oud 4 februari 2014, 15:50   #14
Sebastokrator
Banneling

Standaard

Citaat:
Laat ons dat hopen.
Sebastokrator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2014, 16:23   #15
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Ik kan Facebook niet serieus nemen. Het is niet meer dan een wedstrijdje "wie heeft het meeste vrienden in zijn lijstje". Dan zie je een lekker wijf met 600 vrienden.... komaan zeg. Marginaal tot en met. Enkel losers zitten op Facebook.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2014, 17:38   #16
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hetgeen u als "Strontplatform met cynische klootzak als oprichter" noemt is op 10 jaar tijd uitgegroeid tot een bedrijf met 1.23 miljard actieve gebruikers (volgens cijfers van december 2013) waarvan 945 miljoen maandelijks actieve gebruikers (december 2013). Ongeveer 81 procent van de dagelijks actieve gebruikers bevindt zich buiten de VS en Canada. Er werden meer dan 25 miljoen small business-pagina’s aangemaakt op Facebook (november 2013) en Facebook heeft wereldwijd 6.337 werknemers (december 2013). Met een geschatte waarden van $157 miljard, is Facebook op zijn 10e verjaardag meer waard dan Time Warner of Disney. De oprichter, Mark Zuckerberg, is pas 30 en nog altijd CEO van zijn geesteskind.

Dit noemt u dus een "Strontplatform met cynische klootzak als oprichter".

Daarnaast staat u vol enthousiasme te springen om ... watcoin-weeral? pffff
Oud 4 februari 2014, 17:43   #17
Sebastokrator
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Hetgeen u als "Strontplatform met cynische klootzak als oprichter" noemt is op 10 jaar tijd uitgegroeid tot een bedrijf met 1.23 miljard actieve gebruikers (volgens cijfers van december 2013) waarvan 945 miljoen maandelijks actieve gebruikers (december 2013). Ongeveer 81 procent van de dagelijks actieve gebruikers bevindt zich buiten de VS en Canada. Er werden meer dan 25 miljoen small business-pagina’s aangemaakt op Facebook (november 2013) en Facebook heeft wereldwijd 6.337 werknemers (december 2013). Met een geschatte waarden van $157 miljard, is Facebook op zijn 10e verjaardag meer waard dan Time Warner of Disney. De oprichter, Mark Zuckerberg, is pas 30 en nog altijd CEO van zijn geesteskind.

Dit noemt u dus een "Strontplatform met cynische klootzak als oprichter"
Sluit het één het andere dan uit?
Oud 4 februari 2014, 17:45   #18
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dit noemt u dus een "Strontplatform met cynische klootzak als oprichter".

Daarnaast staat u vol enthousiasme te springen om ... watcoin-weeral? pffff
Ja, maar het is een strontplatform.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2014, 17:49   #19
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Ik trek mijn hoed af voor Mark Zuckerberg, je moet het maar doen.

Zijn commentaar was dan ook niet mis :

Citaat:
Facebookstichter Mark Zuckerberg blikt op zijn profiel terug op een decennium Facebook (en kijkt vooruit naar het komende decennium).

“Vandaag is het de tiende verjaardag van Facebook. Het is een geweldige reis geweest tot dusver, en ik ben erg vereerd dat ik er deel van heb kunnen uitmaken. Erin slagen om het leven van zo veel mensen te raken, geeft een uitzonderlijk gevoel. Ik probeer er elke dag het beste van te maken om een zo groot mogelijke impact te kunnen bekomen.

Vaak vragen mensen mij of ik altijd al geweten heb dat Facebook zou worden wat het vandaag is. No way.

Ik herinner me de avond kort na de lancering van Facebook nog levendig. Ik was samen met vrienden pizza aan het eten op school. Ik vertelde hen dat ik stond te popelen om onze hele schoolgemeenschap met elkaar te helpen verbinden, maar op een dag moest iemand de hele wereld samenbrengen. Dat heb ik altijd belangrijk gevonden: mensen de macht geven om dingen te delen en met elkaar in contact te blijven, en om zelf hun eigen gemeenschap op te bouwen.

Als ik terugblik op de afgelopen tien jaar, stel ik mezelf één vraag: waarom zijn wij degenen geweest die het hebben gebouwd? Wij waren gewoon studenten, met minder middelen dan grote bedrijven. Zij hadden het even goed kunnen doen. Het enige antwoord dat ik kan bedenken: wij gaven er gewoon meer om. En dat doen we vandaag nog steeds.

Op het moment dat sommigen de belangrijkheid van een geconnecteerde wereld in twijfel trokken, waren wij aan het bouwen. Op het moment dat anderen de levensvatbaarheid van dit netwerk in twijfel trokken, was u blijvende contacten aan het leggen.

Ik ben nog meer opgewonden over de volgende tien jaar dan over de voorbije tien jaar. Die eerste tien jaar draaiden rond de start van dit netwerk. Nu hebben we de middelen om mensen van overal ter wereld te helpen bij het oplossen van grotere en belangrijkere problemen.

Vandaag heeft één derde van de wereldbevolking toegang tot het internet. In het volgende decennium is het onze verantwoordelijkheid om die andere twee derde te connecteren.

Vandaag gaan sociale netwerken over het delen van momenten. In het volgende decennium zullen ze u ook helpen bij het beantwoorden van vragen en het oplossen van complexe problemen.

Vandaag zijn er maar een paar manieren om onze ervaringen te delen. In het volgende decennium zal de technologie ons in staat stellen veel meer manieren te creëren om nieuwe ervaringen vast te leggen en naar buiten te brengen.

Het was fantastisch om zien hoe u onze tools hebt gebruikt om een echte community te bouwen. U heeft de gelukkige en pijnlijke momenten gedeeld. U heeft uit elkaar gegane families weer samengebracht en nieuwe families gesticht. U heeft nieuwe diensten gecreëerd. U heeft elkaar geholpen op zo veel manieren.

Ik ben erg dankbaar dat ik deze tools heb kunnen helpen bouwen voor u. Ik voel een diepe verantwoordelijkheid om u op de best mogelijke manier te blijven bedienen.

Bedankt om mij deel te laten uitmaken van deze reis.” (MI)

bron

Laatst gewijzigd door Antoon : 4 februari 2014 om 17:49.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2014, 17:56   #20
Sebastokrator
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik trek mijn hoed af voor Mark Zuckerberg, je moet het maar doen.
McDonald's heeft ook een wereldimperium opgebouwd, moeten we daar dan ook maar onze hoef voor aftrekken?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be