Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 november 2014, 13:28   #1
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard 'Psychologisch' experiment van facebook beïnvloedt de Amerikaanse stembusgang

Ongetwijfeld het puntje van de ijsberg.

... Facebook manipulated the news feeds of almost 2 million American users during the 2012 presidential election without telling them. The manipulation led to a 3 percent increase in voter turnout, according to the company’s own data scientist.

In a stunning revelation, the three months prior to Election Day in 2012 saw Facebook “tweak” the feeds of 1.9 million Americans by sharing their friends’ hard news posts rather than the usual personal posts. The effect was felt most by occasional Facebook users who reported in a survey they paid more attention to the government because of their friends’ hard news feeds. Facebook didn’t tell users about this psychology experiment, but it boosted voter turnout by 3 percent.

The experiment was first shared with the public in two talks given by Facebook’s data scientist, Lada Adamic, in the fall of 2012, and more details were disclosed recently by Mother Jones. In those talks, Adamic said a colleague at Facebook, Solomon Messing, “tweaked” the feeds. Afterwards, Messing surveyed the group and found that voter turnout and political engagement grew from a self-reported 64 percent to more than 67 percent.

Michael Buckley, vice president for global business communication at Facebook, said the Messing study was an “in product” test designed to see how users would react with news feeds that were more prominent.

“This was literally some of the earliest learning we had on news,” Buckley told Mother Jones. “Now, we’ve literally changed News Feed, to reduce spam and increase quality of content.” ...

http://rt.com/usa/202019-facebook-us...tion-election/


Dank U smoelenboek! Geduldig wachten we op het volgende 'weetje'.

Like!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 4 november 2014 om 13:29.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2014, 22:53   #2
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Niet zo onbegrijpelijk als je weet wat er allemaal rondgaat op facebook. Facebook kan een behoorlijke impact hebben als je niet erg op je tellen past.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2014, 23:39   #3
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Citaat:
Dank U smoelenboek! Geduldig wachten we op het volgende 'weetje'.
Zeer goede vertaling!
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be