Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 september 2004, 21:48   #1
Koriander
Provinciaal Statenlid

Standaard met Nederland collaboreren? het kan.

heyAls laatste is er nog de VNJ. Ook zij zeggen in hun Keure: 'Het VNJ beklemtoont dat wij als "Vlamingen" tot het Nederlandse volk behoren.' Merk op dat "Vlamingen" tussen aanhalingstekens staat. Vlamingen bestaan als volk voor de VNJ namelijk niet.

Als Vlaanderen bij Nederland moet aansluiten, rijst er echter een probleem. Een decreet van 24 november 1830 sluit de Nederlanderse koninklijke familie immers uit van elke machtuitoefening in België. Geen nood echter, want Alexandra Colen snelt met haar voorstel tot tot de herziening van het decreet ter hulp. Ook in de senaat diende het Blok een gelijkaardig voorstel in.

mijn ogen prikken, mijn mond beeft, mijn ballen doen zeer, is dit bericht een ufo? neen natuurlijk, maar het is toch ongelooflijk.
Koriander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2004, 21:59   #2
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Ja, wij lijken zo hard op Nederlanders.

Jawatte zeg.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2004, 22:17   #3
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koriander
Als Vlaanderen bij Nederland moet aansluiten, rijst er echter een probleem. Een decreet van 24 november 1830 sluit de Nederlanderse koninklijke familie immers uit van elke machtuitoefening in België. Geen nood echter, want Alexandra Colen snelt met haar voorstel tot tot de herziening van het decreet ter hulp. Ook in de senaat diende het Blok een gelijkaardig voorstel in.
Volgens mij is dat decreet ter gelegenheid van de geboorte van prinses Amalia, de dochter van Willem-Alexander en Maxima, in december 2003 afgeschaft op initiatief van staatssecretaris Van Quickenborne, samen met nog wat andere verouderde en overbodige wetten. Maar goed, als Vlaanderen alleen bij Nederland zou aansluiten, bestaat België al niet meer natuurlijk.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2004, 14:43   #4
snoodaard
Gouverneur

snoodaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar snoodaard
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Ja, wij lijken zo hard op Nederlanders.

Jawatte zeg.
Ja,we zijn BLANK en praten Nederlands.

Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen
snoodaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2004, 14:55   #5
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Nee dank u wel, dan liever gewoon alleen een vlaamse republiek. Als we nu al het slaafje van de walen denken te zijn, zal dat echt zo zijn als we bij Nederland aansluiten. En dan dat lelijk accent, JAKKES!!!
Oud 2 september 2004, 15:38   #6
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
heyAls laatste is er nog de VNJ. Ook zij zeggen in hun Keure: 'Het VNJ beklemtoont dat wij als "Vlamingen" tot het Nederlandse volk behoren.' Merk op dat "Vlamingen" tussen aanhalingstekens staat. Vlamingen bestaan als volk voor de VNJ namelijk niet.

mijn ogen prikken, mijn mond beeft, mijn ballen doen zeer, is dit bericht een ufo? neen natuurlijk, maar het is toch ongelooflijk.
En wat vertegenwoordigt de VNJ in Vlaanderen? Een heel klein deel van de Vlaamse bevolking.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2004, 22:29   #7
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snoodaard
Ja,we zijn BLANK en praten Nederlands.
We zien er toch nog héél anders uit en hebben nogal verschillende mentaliteit.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 09:38   #8
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseBelg
Nee dank u wel, dan liever gewoon alleen een vlaamse republiek. Als we nu al het slaafje van de walen denken te zijn, zal dat echt zo zijn als we bij Nederland aansluiten. En dan dat lelijk accent, JAKKES!!!
je zou misschien eens kunnen een dagje naar nederland gaan en zélf vaststellen hoe groot of hoe klein het verschil is.......

persoonlijk heb ik er vier jaar gewoond en gewerkt en k'vond het er zéér aangenaam om te wonen én op 't werk was de sfeer uitstekend, jammer dat het amerikaanse bedrijf waarvoor ik werkte een zetel in Brussel geopend heeft.... zodat we terug naar hier moesten verhuizen.....

PS n�* 2 (lees twéé) jaar hielden de amerikanen het hier voor bekeken en doekten de "belgian branch" in Brussels op wegens té véél regelneverij en ééntalig franssprekende klote-ambtenaartjes die gééne zak engels (wilden) verstaan en die daardoor de administratie overbelastten...... belgique krijgt zijn diensten nu via Headquarter Paris en de Flemish via Headquarter Rotterdam............. de 68 "belgische" medewerkers hebben een ander werk kunnen zoeken wegens "overbodig"
Oud 3 september 2004, 11:14   #9
luc broes

Standaard

Citaat:
Dit VNJ-standpunt is juist. Met Vlamingen bedoelt men gewoonlijk de Nedelandstaligen in België. Aldus zijn bv de 'Vlaamse' Limburgers Vlamingen en de 'Nederlandse' Limburgers Nederlanders.
Dat Limburgers boven en onder de staatsgrens tot een ander volk behoren is natuurlijk nonsens.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 19:03   #10
Forend
Burger

Forend's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk niet, het zijn Belgen...
VNJ zegt mij trouwens helemaal niets.

Citaat:
Moet aansluiten? U denkt toch niet dat dit ooit zal gebeuren. Als ik het goed begrijp willen jullie Vlaanderen van Wallonië scheiden om dan samen te smelten met Nederland, de mentaliteit tussen beide beide 'volkeren' ligt soms mijlenver van elkaar, het feit dat jullie dit enkel doen voor een gemeenschappelijk taalgebied te vormen is absurd en trouwens schadelijk voor de toekomst van dat 'vlaamse volk' dat jullie zo mooi omschrijven. Met als gevolg dat na enkele jaren de noodzaak terug de kop opsteekt en Vlaanderen van Nederland zal moeten scheuren.

Laatst gewijzigd door Forend : 3 september 2004 om 19:04.
Forend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 19:14   #11
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Historisch gezien zijn we meer met Nederlanders verbonden dan je misschien wel op eerste zicht zou denken. Lange tijd vormden we 1 volk, echter onze oorlog met Frankrijk heeft ons verscheurd toen we, als vrede, een bufferstaat zijn geworden tussen Nederland's Huis van Oranje, en Frankrijk, beslist door (waar we toen onze hoop in legden) Engeland & het gehate Frankrijk.

Ik zie een hereniging met Nederland dan ook niet meer als een herstel van het onrecht dat ons is aangedaan in 1830. 2 bloedbroeders die tijdens een oorlog elkaar zijn kwijtgeraakt, gaan elkaar toch ook terug opzoeken na de oorlog?
Oud 3 september 2004, 19:32   #12
Forend
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
2 bloedbroeders die tijdens een oorlog elkaar zijn kwijtgeraakt, gaan elkaar toch ook terug opzoeken na de oorlog?
Daarin verschillen we dan van elkaar, ik voel me hoedanook helemaal niet verbonden met het nederlandse volk en ben eigenlijk blij dat historische gebeurtenissen ons van elkaar hebben gescheiden. Nederlanders verschillen nogal vaak van mentaliteit met Belgen en ze hebben ook steeds op ons neergekeken, ik kom vaak in contact ermee en weet ondertussen heel zeker dat ik er niet zou mee kunnen samenleven in één land. Ik ben er ook van overtuigd dat een samenvoeging van Vlaanderen met Nederland niet lang zal standhouden.
Oud 3 september 2004, 19:38   #13
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Forend
Daarin verschillen we dan van elkaar, ik voel me hoedanook helemaal niet verbonden met het nederlandse volk en ben eigenlijk blij dat historische gebeurtenissen ons van elkaar hebben gescheiden. Nederlanders verschillen nogal vaak van mentaliteit met Belgen en ze hebben ook steeds op ons neergekeken, ik kom vaak in contact ermee en weet ondertussen heel zeker dat ik er niet zou mee kunnen samenleven in één land. Ik ben er ook van overtuigd dat een samenvoeging van Vlaanderen met Nederland niet lang zal standhouden.
De helft van mijn familie is Nederlander, ik kan er best wel mee omgaan hoor; liever met de Nederlanders dan met de Walen!
Oud 3 september 2004, 19:39   #14
Forend
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest
De helft van mijn familie is Nederlander, ik kan er best wel mee omgaan hoor; liever met de Nederlanders dan met de Walen!
Ga dan in Nederland wonen...
Oud 3 september 2004, 19:44   #15
Gorefest
Minister

Standaard

Citaat:
Ga dan in Nederland wonen...
Dat heb ik al vaak gedacht ja om me zo democratisch te 'verbeteren'
Waarom ga jij niet in Wallonië wonen? Kan je direkt de gelijkenissen gaan zoeken tussen Vlamingen en Walen, ben je binnen 10 jaar nog aan het zoeken denk ik.
Oud 3 september 2004, 19:47   #16
Forend
Burger

Standaard

Citaat:
Dat heb ik al vaak gedacht ja om me zo democratisch te 'verbeteren'
Waarom ga jij niet in Wallonië wonen?
Waarom zou ik in Wallonië moeten gaan wonen? Ik woon in België, Wallonië maakt daar deel van uit.

Citaat:
Kan je direkt de gelijkenissen gaan zoeken tussen Vlamingen en Walen, ben je binnen 10 jaar nog aan het zoeken denk ik.
Wees gerust, die heb ik al gevonden Ik voel me in het zuiden van het land evengoed thuis als in het noorden. Het taalverschil verblind jullie vlaamsnationalisten een beetje denk ik...

Laatst gewijzigd door Forend : 3 september 2004 om 19:47.
Oud 3 september 2004, 19:51   #17
Gorefest
Minister

Standaard

Citaat:
Waarom zou ik in Wallonië moeten gaan wonen? Ik woon in België, Wallonië maakt daar deel van uit.

Wees gerust, die heb ik al gevonden Ik voel me in het zuiden van het land evengoed thuis als in het noorden. Het taalverschil verblind jullie vlaamsnationalisten een beetje denk ik...
Nou niet echt, vergeet niet dat de beide Limburgen vroeger één waren, we hebben meer connecties met Nederland dan je denkt hoor. Vlaanderen en Wallonië samen zijn eerder om te lachen in het huidige Europa (dat wat je nu België noemt ), Vlaanderen en Nederland samen zouden al een pak meer status hebben in Europa.
Oud 3 september 2004, 19:52   #18
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nou niet echt, vergeet niet dat de beide Limburgen vroeger één waren, we hebben meer connecties met Nederland dan je denkt hoor. Vlaanderen en Wallonië samen zijn eerder om te lachen in het huidige Europa (dat wat je nu België noemt ), Vlaanderen en Nederland samen zouden al een pak meer status hebben in Europa.
Denk je dat de Hollanders ons gaan "willen" ???
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2004, 19:58   #19
Gorefest
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Denk je dat de Hollanders ons gaan "willen" ???
Ja jou zullen ze niet willen natuurlijk, de rest wel (just kiddin')
Ik weet het niet, maar dat ze het idee gewoon zouden afschieten denk ik niet. Het zal toch eerst in kleine samenwerkingsverbanden moeten beginnen dan.
Maar eer het zover is zitten we rond het jaartal 2030 natuurlijk..
Oud 3 september 2004, 20:01   #20
Forend
Burger

Standaard

Citaat:
Wel de status verziekt juist omdat beide deelstaten alsmaar meer macht krijgen, op den duur kan je zelfs niet meer spreken van een land. Beslissingen die dan gezamelijk op politiek vlak moeten genomen worden zorgen dan voor eindeloze problemen, België heeft voor zulk een klein land een véél te ingewikkelde politieke structuur en dat is wat de situatie verziekt...en niet het feit dat er taalverschillen of eventuele mentaliteitsverschillen zijn (zoals u beweert) terwijl dat op andere manieren op te lossen valt ook, we leven dan ook in 2004. De media besteed trouwens ook meer aandacht aan Nederland dan aan Wallonië, VMM o.a...allemaal factoren die beide deelstaten van elkaar doet vervreemden.

Nog zoiets trouwens (zoals Pietje zei), ik denk een beetje Nederland niet zo open staat om jullie te ontvangen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be