![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() heyAls laatste is er nog de VNJ. Ook zij zeggen in hun Keure: 'Het VNJ beklemtoont dat wij als "Vlamingen" tot het Nederlandse volk behoren.' Merk op dat "Vlamingen" tussen aanhalingstekens staat. Vlamingen bestaan als volk voor de VNJ namelijk niet.
Als Vlaanderen bij Nederland moet aansluiten, rijst er echter een probleem. Een decreet van 24 november 1830 sluit de Nederlanderse koninklijke familie immers uit van elke machtuitoefening in België. Geen nood echter, want Alexandra Colen snelt met haar voorstel tot tot de herziening van het decreet ter hulp. Ook in de senaat diende het Blok een gelijkaardig voorstel in. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ja, wij lijken zo hard op Nederlanders.
Jawatte zeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De profeet Mohamed was 54 toen hij huwde met de 9-jarige Aisha.In mijn ogen maakt dat een pedofiel van hem.Maar ja ik ben dan ook geen moslim. Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementslid
|
![]() Nee dank u wel, dan liever gewoon alleen een vlaamse republiek. Als we nu al het slaafje van de walen denken te zijn, zal dat echt zo zijn als we bij Nederland aansluiten. En dan dat lelijk accent, JAKKES!!!
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
persoonlijk heb ik er vier jaar gewoond en gewerkt en k'vond het er zéér aangenaam om te wonen én op 't werk was de sfeer uitstekend, jammer dat het amerikaanse bedrijf waarvoor ik werkte een zetel in Brussel geopend heeft.... zodat we terug naar hier moesten verhuizen..... PS n�* 2 (lees twéé) jaar hielden de amerikanen het hier voor bekeken en doekten de "belgian branch" in Brussels op wegens té véél regelneverij en ééntalig franssprekende klote-ambtenaartjes die gééne zak engels (wilden) verstaan en die daardoor de administratie overbelastten...... belgique krijgt zijn diensten nu via Headquarter Paris en de Flemish via Headquarter Rotterdam............. de 68 "belgische" medewerkers hebben een ander werk kunnen zoeken wegens "overbodig"
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
Dat Limburgers boven en onder de staatsgrens tot een ander volk behoren is natuurlijk nonsens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
VNJ zegt mij trouwens helemaal niets. Citaat:
Laatst gewijzigd door Forend : 3 september 2004 om 19:04. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Historisch gezien zijn we meer met Nederlanders verbonden dan je misschien wel op eerste zicht zou denken. Lange tijd vormden we 1 volk, echter onze oorlog met Frankrijk heeft ons verscheurd toen we, als vrede, een bufferstaat zijn geworden tussen Nederland's Huis van Oranje, en Frankrijk, beslist door (waar we toen onze hoop in legden) Engeland & het gehate Frankrijk.
Ik zie een hereniging met Nederland dan ook niet meer als een herstel van het onrecht dat ons is aangedaan in 1830. 2 bloedbroeders die tijdens een oorlog elkaar zijn kwijtgeraakt, gaan elkaar toch ook terug opzoeken na de oorlog?
![]() |
#12 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#14 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Waarom ga jij niet in Wallonië wonen? Kan je direkt de gelijkenissen gaan zoeken tussen Vlamingen en Walen, ben je binnen 10 jaar nog aan het zoeken denk ik.
![]() |
![]() |
#16 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Forend : 3 september 2004 om 19:47. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Ik weet het niet, maar dat ze het idee gewoon zouden afschieten denk ik niet. Het zal toch eerst in kleine samenwerkingsverbanden moeten beginnen dan. Maar eer het zover is zitten we rond het jaartal 2030 natuurlijk.. ![]()
![]() |
![]() |
#20 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Nog zoiets trouwens (zoals Pietje zei), ik denk een beetje Nederland niet zo open staat om jullie te ontvangen. |
|
![]() |
![]() |