![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen woonlening als je zelf geen 65.000 euro hebt
Het Nieuwsblad 01-02-2014 http://www.nieuwsblad.be/article/det...paign=regio-nb 65.000 euro, zo veel eigen middelen moeten jonge gezinnen gemiddeld inbrengen vooraleer ze een woonlening kunnen krijgen. In 2012 was dat nog bijna 8.000 euro minder. Maar een hypothecaire lening afsluiten, wordt voor jongeren almaar moeilijker. Het aantal huizenkopers jonger dan 34 jaar dat vorig jaar een lening kreeg, daalde met negen procent. Tegelijk worden de looptijden van de leningen almaar korter: in 2012 liep nog 19 procent over 25 jaar of langer, vorig jaar was dat minder dan 12 procent. Dat blijkt uit een analyse van de studiedienst van de Confederatie van Immoberoepen (CIB). Die doorzocht de statistieken van alle woonleningen in ons land en zag een forse daling in het aantal jongvolwassenen dat een woonlening afsloot. De CIB wil dat het fenomeen wordt aangepakt. Lees er alles over in Het Nieuwsblad van zaterdag 1 februari. Tja, onze jongeren gaan het moeilijk krijgen om nog een eigen stulpje te verwerven. Er zijn verschillende oorzaken: - Minder beschikbare bouwpercelen - Minder beschikbare huurwoningen - Minder personen / woning (eenoudergezinnen en ....) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementslid
|
![]() Tjah de tijd van 100% + de aktekosten lenen is voorbij. Ik vind het niet echt slecht dat je eerst een stevig spaarpotje moet hebben alvorens je een zware lening kan afsluiten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het isolatieverhaal is nog zoiets, omdat alles potdicht zit, moet er geventileerd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Alles wat fout zit moet gecorrigeerd worden. Huizenprijzen moeten 50% naar beneden en dit is een stap in die richting. De prijs van een woning wordt nu eenmaal bepaald door wat een klant er kan aan besteden.
Maar eens de kettingen die je rond de kerktoren kluisteren hebt doorgesneden... Om het gemakkelijk te maken, 114.000$ = 84.500€ 1 acre is 40 are (4000m²) katholiek / Engelstalig / regio groeimarkt / gemiddeld 27°C / gemiddeld maandinkomen : 300€ Oh, nog even vergeten te vermelden dat je er niks kan gaan doen als je geen vak kent. Papierkes zijn daar niks waard tenzij .... arts/verpleegster/leraars... of pensioengeld. Ge ziet, op het laatste is er overal een toekomst voor onze ambtenaren. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 1 februari 2014 om 11:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementslid
|
![]() Ik heb zelf recent gebouwd, je moet natuurlijk wat meer kapitaal hebben dan vroeger maar de meeste van die maatregelen zorgen voor een grote verhoging in comfort en verdienen zichzelf terug. In oudere huizen stook je 2000 tot 3000m³ gas per jaar en dan heb je het nog steeds koud, met een goed isolatiepakket verstook je nog geen vierde daarvan en heb je het overal in huis warm.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() Ge weet waaraan ge begint, als ge per se uw droomhuis wilt zetten dan heb je dat er voor over, al de rest is emotionele pietpraat.
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
Ik weet dat ik ook steeds op dezelfde nagel klop maar zonder de centen van moe/va/grootmoe/grootva is het niet meer mogelijk voor normale twee verdieners. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Af en toe komt er een huizeke op de markt dat nog betaalbaar genoemd kan worden.
Maar da's dan gewoonlijk iets wat veel werk zal vergen om op te knappen en te laten voldoen aan de moderne normen, zelfs al gaat men voor een minimumcomfort. Maar de hoofdmoot. Of veel te duur in aankoop, of veel te duur in gebruik. Langs de andere kant, we zitten met 11 000 000 op een lapke grond wat met de huidige technologie met moeite 500 000 kan onderhouden op een ecologische manier.
![]() |
#9 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of met enig geluk en veel inspanning, met de meer-winst bij verkoop als voorschot gebruiken bij een nieuwe lening.
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor hen die de kennis en vaardigheidstest niet gehaald hebben. Onteigenen, en verbanning, desnoods maken we een deal met Noord Korea. Pech voor de rijken die hun tijd en middelen niet gebruikt hebben voor kennis en vaardigheidsverzameling. Pech voor de extreem slimmen die zo wereldvreemd zijn dat ze een test falen. Pech voor de dommen en vaardigheidslozen. En zelfs de "winnaars" van die loterij verliezen ferm. Stel U voor, hoe 500 000 mensen een land recht moeten houden zonder de bestuurlijke capaciteiten van een hele meute ambtenaren, zonder de cohesieverhogende capaciteit van een koningshuis...
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Da's verdorie onbetaalbaar voor hen die geen 2 handen aan hun lijf hebben. En verschrikkelijk duur voor hen die wel veel zelf kunnen doen. (die betalen 15% aan de overheid omdat ze zelf werken.... het verschil tussen 6 en 21%)
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zie me nu echt medelijden hebben.
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ook niet hoor.
![]() Laatst gewijzigd door reservespeler : 2 februari 2014 om 07:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We spreken hier over steden in orde van grote zoals Kortrijk, Oostende, Hasselt enz... Elk jaar opnieuw. De bouwsector kan onmogelijk volgen, met als gevolg een steeds groter wordende woningnood. Ook het aantal daklozen in de steden, groeit gestaag jaar na jaar. De prijzen van woningen zijn in de laatste 20 jaar verviervoudigd. De lonen niet. En wat erger is: er is niks dat er op wijst dat het in de toekomst zal verbeteren. Eén Vlaming op zes is nu al van vreemde origine. Wanneer gaat het eigenlijk genoeg zijn? Wanneer zal men zeggen, we zitten vol? Bij één Vlaming op vijf? Eén op vier? Eén op drie of één op twee misschien? Of nooit, want de nieuwe mensen zullen wel voor links stemmen als we ze blijven verwelkomen? Daar valt toch wel eens over na te denken vind ik. En intussen roept links luidkeels: "Leve de multiculturele maatschappij" Hoe de kinderen van de Vlaamse werkmens ooit nog aan een eigendom moeten komen? Daarover niks terug te vinden in hun partijprogramma's. Niks maar dan ook helemaal niks. Wat kan het hen schelen, denk ik dan. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 2 februari 2014 om 09:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De bouwfirma's kunnen niet volgen. De grond raakt op. Sociale bouwmaatschappijen hebben te weinig geld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
90% van de koppels in mijn straat zijn tussen de 70 en 85 jaar oud. Binnen 10 jaar staat de straat hier leeg. Een overaanbod gekoppeld aan kleine spaarpotten en lage lonen zal de huizen een hoop goedkoper maken. Ik kan hier al foto's posten van woningen die reeds 2 jaar te koop staan. Groot en klein... Wat je nog kan aanvangen met woningen uit de jaren 60 is een andere vraag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu zou een jong gezin eerst 65 000 Euro moeten sparen voor een uitgeleefde woning? Ik zie daar niet veel positiefs in. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 2 februari 2014 om 10:33. |
|
![]() |
![]() |