Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 september 2004, 18:07   #1
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard Anti Diefstal GSM

[font=Arial]Om je serienummer van je GSM te weten te komen druk je de volgende toetsen[size=2] : [/size][/font]

[font=Arial][size=5][size=2][/size][/size][size=6]*#06#[/size] [/font]

[font=Arial]Je krijgt dan een nummer van 15 cijfers, dit is het IMEI-nummer [/font]

[font=Arial](International Mobile Equipment Identity). [/font]
[font=Arial](Meestal staat dit nummer ook vermeld op de originele verpakking van je GSM, doch die is waarschijnlijk al weggegooid)[/font]

[font=Arial]Schrijf dit op en bewaar het op een veilige plaats. [/font]

[font=Arial]Als je GSM wordt gestolen kan je aangifte doen bij de rijkswacht en [/font]

[font=Arial]vraag jeom een formulier om je toestel op de blacklist te zetten. [/font]

[font=Arial]Fax dit naar je netwerkprovider (Proximus, Mobistar of Base). [/font]

[font=Arial]Je toestel zal dan geblokkeerd worden zodat de dief niks kan doen met [/font]

[font=Arial]je GSM, zelfs als hij de SIM-kaart verandert. [/font]

[font=Arial]Je ziet waarschijnlijk je GSM nooit meer terug, maar de dief zal er ook [/font]

[font=Arial]geen plezier aan beleven !!! [/font]

[font=Arial]Als iedereen dit deed, zouden na enige tijd GSM's niet meer gestolen worden, aangezien ze onbruikbaar worden, en stelen niet meer lucratief wordt.[/font]

Laatst gewijzigd door Pietje : 8 september 2004 om 18:07.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2004, 18:09   #2
Rock Against Communism
Gouverneur

Rock Against Communism's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
[font=Arial][/font]
[font=Arial]Je ziet waarschijnlijk je GSM nooit meer terug, maar de dief zal er ook [/font][font=Arial][/font]
[font=Arial].[/font]
Dat is juist de reden waarom niemand daar moeite voor zou doen... Wat maakt het uit dat die persoon in kwestie er mee kan werken of niet, je bent hem toch kwijt! Tenzij je een ongeloofelijk op wraak belust persoon bent..
Oud 8 september 2004, 18:10   #3
Astenblieft mensen
Minister

Astenblieft mensen's schermafbeelding

Standaard

sowieso altijd doen. Mijn GSM werd gestolen in Big City Barcelona, stad van 4,2 miljoen inwoners en twee dagen later had ik hem terug
Ik dacht echt voor de lulhannes bij het politiebureau te zitten, gezien de grootte van de kleine criminaliteit van die stad, maar het werkte dus wel.
Astenblieft mensen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2004, 18:12   #4
Rock Against Communism
Gouverneur

Rock Against Communism's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astenblieft mensen
sowieso altijd doen. Mijn GSM werd gestolen in Big City Barcelona, stad van 4,2 miljoen inwoners en twee dagen later had ik hem terug
Ik dacht echt voor de lulhannes bij het politiebureau te zitten, gezien de grootte van de kleine criminaliteit van die stad, maar het werkte dus wel.
dan heb je gewoon een eerlijke vinder gehad8)
Oud 8 september 2004, 18:16   #5
Astenblieft mensen
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rock Against Communism
dan heb je gewoon een eerlijke vinder gehad8)
nee het lag iets ingewikkelder, de 'daders' waren opgepakt en de buit dus ook.
Maar ik moest wel aantonen dat ik aangifte had gedaan van diefstal anders had ik mijn gsm mooi niet terug gehad.

Bovendien: als niemand aangifte doet van diefstal, mensen, dan weet een stad ook niet welke gebieden gevaarlijk zijn, hoeveel diefstal er gepleegd wordt, etc. etc.
Ik denk nu: van alles wat gestolen wordt aangifte doen. Ik heb zo vroeger ook eens mijn portemenonee teruggekregen, het geld was eruit maar mijn pasjes zaten er in. Dat was het belangrijkste.
Oud 9 september 2004, 15:28   #6
dronyon
Lokaal Raadslid

dronyon's schermafbeelding

Standaard

Mijn gsm is ooit in Parijs gestolen, en aangezien hij nog geen twee weken oud was, had ik alle mogelijke gegevens en die heb ik dan ook aan de politie gegeven. De agent zei mij dat het zeker niet uitgesloten was dat mijn toestel zou worden teruggevonden. Enig probleem: in België zou ik daar nooit iets van horen, want er was geen overeenkomst met de Belgische politie om die gegevens door te geven.
Of dit nu luiheid van de Parijse politie of realiteit was, frustrerend was het alleszins...

(Gelukkig had ik die gsm gewonnen met een wedstrijd, en viel mijn verlies dus nog wel mee )

'Mensen vragen vrijheid van meningsuiting als compensatie voor de vrijheid van denken die ze zelden gebruiken'
Soren Kierkegaard
dronyon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2004, 16:01   #7
Astenblieft mensen
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dronyon
Mijn gsm is ooit in Parijs gestolen, en aangezien hij nog geen twee weken oud was, had ik alle mogelijke gegevens en die heb ik dan ook aan de politie gegeven. De agent zei mij dat het zeker niet uitgesloten was dat mijn toestel zou worden teruggevonden. Enig probleem: in België zou ik daar nooit iets van horen, want er was geen overeenkomst met de Belgische politie om die gegevens door te geven.
Of dit nu luiheid van de Parijse politie of realiteit was, frustrerend was het alleszins...

(Gelukkig had ik die gsm gewonnen met een wedstrijd, en viel mijn verlies dus nog wel mee )
wat een raar verhaal. ze kunnen jouw toch gewoon gebeld hebben (niet op de gsm natuurlijk?!)
Oud 9 september 2004, 16:07   #8
Dinosaurus
Provinciaal Statenlid

Dinosaurus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rock Against Communism
Dat is juist de reden waarom niemand daar moeite voor zou doen... Wat maakt het uit dat die persoon in kwestie er mee kan werken of niet, je bent hem toch kwijt! Tenzij je een ongeloofelijk op wraak belust persoon bent..
En toch is er een goede reden om het wel te doen: moest iedereen het doen, dan zou het geen nut meer hebben om een gsm te stelen, wat dan wordt de gsm waardeloos...
Dinosaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2004, 17:16   #9
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Hm, ik betwijfel het of ge ne GSM écht definitief kunt blokkeren. Blokkeer iets en binnen de kortse keren heeft er iemand iets gevonden om het ongedaan te maken. Proton was ook niet te kraken, tot er een studentje zich eens mee bezig ging houden, en 3 manieren heeft gevonden. Dixit voor alle andere vormen van beveiligde cd-roms , cd's, databases en ander databeheer. Zelfs Echolon is al eens gehacked.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2004, 17:27   #10
dronyon
Lokaal Raadslid

dronyon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astenblieft mensen
wat een raar verhaal. ze kunnen jouw toch gewoon gebeld hebben (niet op de gsm natuurlijk?!)
Nog zo'n grap: in het eerste politiebureau waar ik aangifte wilde doen, was het 'technisch onmogelijk' om met hun telefoon het Belgische nummer te draaien om mijn gsm-nummer te blokkeren. Laat staan dat ze zelf later naar België zouden moeten bellen.
Meer zelfs: toen ik eindelijk ergens had kunnen bellen en terugkwam voor de aangifte, lag hun computer toch wel plat zeker en moest ik naar aan ander bureau. Daar deden ze dan toch al �*ets meer moeite. Wat niet wegneemt dat mijn achting voor de Parijzenaars sindsdien fameus gedaald is...

'Mensen vragen vrijheid van meningsuiting als compensatie voor de vrijheid van denken die ze zelden gebruiken'
Soren Kierkegaard
dronyon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be