Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

Discussietools
Oud 27 november 2014, 11:11   #1
Ulrik
Provinciaal Statenlid

Standaard IS en de Taliban doen wat de islam voorschrijft.

Citaat:
Dood moeten vanwege kritiek op islam
Javeed Ahwar, heeft het in zijn hoofd gehaald om zélf een artikel te schrijven waarin hij beweert dat de IS en de Taliban niets anders doen dan datgene wat de Islam zegt.

"Mohammed zegt: Jullie moslims staat het vrij deze mensen te doden: de overspeligen, de moordenaars en de afvalligen. Nu begrijp ik dat de Taliban, die volkerenmoord pleegde op Hazara minderheid in mijn provincie Ghazni in Afghanistan, hun daad rechtvaardigden met het argument dat de Hazaras' voorouders, gedurende het kalifaat Ali, de islam verlieten en sjiiet werden. Dus waren het afvalligen en daarom was hen doden geen zonde. Precies twintig jaar later herhaalt een groep in Irak, die vergelijkbaar is met de Taliban, dezelfde woorden..."

Verderop in het artikel trekt hij vergelijkingen met de nazi's die zich ook boven iedereen verheven voelden en vonden dat alleen zij het recht van bestaan hadden.

Na de publicatie van het artikel werden er vijftien medewerkers van The Afghanistan Express gearresteerd en werd de eindredacteur onder druk gezet om de verblijfplaats van de schrijvers prijs te geven.

Als ik daar was, hadden ze mij allang opgehangen. Pawiz werd ter dood veroordeeld voor het afdrukken van een artikel. Ik heb dit artikel zelf geschreven en ik sta erachter."

Ahwar is islamitisch opgevoed en leerde de Koran uit zijn hoofd. Hij geloofde er met hart en ziel in. Tot die ene dag toen zijn docent hem kritische vragen stelde over zijn geloof. "Dat zette mij aan het denken. In de religie, vooral in de islam, is er geen plaats voor vragen. Laat staan kritische vragen. Want er zijn geen antwoorden. 'Het is zoals het is. Accepteer het', is de reactie als je vragen stelt", vertelt hij.

"Jij mag als moslim alles zeggen", valt zijn vrouw Marina Zafari hem bij. Zij was journaliste en werkte voor een televisiestation. "Hoe vaak heb ik niet gehoord: alle Joden moeten dood. Net als alle andere mensen die ons geloof (de islam) niet belijden. Het is heel normaal om dat te zeggen in de islamitische kringen. Maar kritiek op de islam zelf moet je met de dood bekopen."

http://www.joop.nl/opinies/detail/ar...tiek_op_islam/

Jammer genoeg denken de Obama’s, de Anciaux’s en vele anderen het allemaal beter te weten.

Hoelang zou het nog duren vooraleer de islam vergelijken met de nazi’s ook hier strafbaar is?
Ulrik is offline  
Oud 27 november 2014, 11:44   #2
dewanand
Minister-President

dewanand's schermafbeelding

Standaard

ja dat noemt men de MORELE RECHTVAARDIGING OM een misdaad te begaan, en als het religieus is van karakter dan is het wettelijk zelfs een legaal argument.

nog vijf jaar en je laatste zin komt uit, dan mag je islam hier in de EUSSR niet meer bekritiseren of negatief denken over islam anders wordt je hele internet afgesloten en ga je een TBS kliniek in.

ook EUSSR staat aan de vooravond van een IS/Taliban revolutie en de Koran zal het nieuwe sharia wetboek worden van Brussel. Misschien is het al zo op het toilet van die brusselse islam maniakken.

dewa en wieroe

http://www.dewanand.com
dewanand is offline  
Oud 27 november 2014, 17:43   #3
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
ja dat noemt men de MORELE RECHTVAARDIGING OM een misdaad te begaan, en als het religieus is van karakter dan is het wettelijk zelfs een legaal argument.

nog vijf jaar en je laatste zin komt uit, dan mag je islam hier in de EUSSR niet meer bekritiseren of negatief denken over islam anders wordt je hele internet afgesloten en ga je een TBS kliniek in.

ook EUSSR staat aan de vooravond van een IS/Taliban revolutie en de Koran zal het nieuwe sharia wetboek worden van Brussel. Misschien is het al zo op het toilet van die brusselse islam maniakken.

dewa en wieroe
Hopelijk heb je ongelijk. Maar ik denk dat wat je voorspiegelt er toch niet zal komen.
Sukkelaar is offline  
Oud 28 november 2014, 22:27   #4
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulrik Bekijk bericht
Jammer genoeg denken de Obama’s, de Anciaux’s en vele anderen het allemaal beter te weten.

Hoelang zou het nog duren vooraleer de islam vergelijken met de nazi’s ook hier strafbaar is?
En die nietsnut van een Anciaux zou dan kritiek op die barbaarse ''godsdienst'' strafbaar willen maken.

Laatst gewijzigd door daiwa : 28 november 2014 om 22:27.
daiwa is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be