![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Oekraine....
Het uur ,vannacht 4 uur,de plaats is de Krim en de man is President Putin van de Russische Federatie.... Nadat Oekrainse troepen vannacht buitengebonjourd zullen zijn uit de Krim,kan de "Internationale Gemeenschap" ,en zeker het europese gedeelte ervan zich niet langer permitteren dat over zijn kant te laten gaan....Het gaat niet aan dat overal waar er Russisch-taligen zijn,er Russische soldaten kunnen verschijnen(dat gaat VEEL te ver!) Anders wint het recht van de sterkste.....en dan is het hek helemaal van de dam... Ik moet het ruwweg eens zijn met de analyse hieronder: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/op...ine2_Standaard Mogelijk is de Krim al "verloren",maar een militaire optie op de rest van oekraine,of delen ervan,of op de rest van Oost-Europa,het Balticum,de kaukasus,moet duidelijk en zonder het minst mogelijke misverstand afgeraden worden aan het kremlin! Er zijn anders nog genoeg gebiedjes die "interessant" zijn.....jammer genoeg voor Moskou vooralsnog onafhankelijke staatjes... Laatst gewijzigd door kelt : 3 maart 2014 om 18:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natùùrlijk ! Jij hebt toch ook een beetje geschiedenis geleerd op school ? ![]() Laatst gewijzigd door Boduo : 3 maart 2014 om 18:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Ik vind alleszins, als er een oorlog uitbreekt met Rusland, we de russische krachten in dit land moeten uitschakelen. Daarmee bedoel ik ook de sympathisanten van rusland op dit forum. WIj kunnen ze allemaal aanduiden en hun identiteit is te achterhalen. Leve de NAVO, leve de Westerse Geallieerden!
Laatst gewijzigd door december : 3 maart 2014 om 18:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In onze onmiddellijke omgevening woont een Russisch koppel. Die man is de meest arrogante vlegel die ik ooit in m'n leven gezien heb. Niemand hier moet iets "hebben" van die vent. Onvoorstelbaar ! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Elke plaats waar er deze eeuw oorlog gevoerd is, is nu een puinhoop. Het lijkt of een oorlog, éénmaal begonnen, tegenwoordig nooit meer stopt. Het gaat steeds maar door en van over heel de wereld komen "strijders" om van de situatie te profiteren en tegen elkaar te vechten.
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een absoluut interessant artikel, maar men zoekt het veel te ver. Rusland heeft geen enkele interesse in de Ukraïne. Wanbetalers, een populatie die puur vegeteert maar hardnekkig wanpresteert en niets aan hun abominabele economische situatie doet.
Wat de Russen willen is hun strategische positie in de ZZ behouden. That's all. De media hier blazen het verhaal op tot ongekende proporties. Hou de zaken voor de verandering eens simpel. Want: het alternatief is WWIII. Op de achtergrond is nog een derde, en zelfs een vierde grote partijspeler. China en India. Alletwee hebben ze grote commerciële belangen in de wereld. Waar koopt India wapens? In de VS? Nee dus. Waar koopt China technische know how op wapengebied? Overal waar ze het kunnen jatten en zo niet dan in Rusland. Als de VS c.s. een te grote bek krijgen en inderdaad Rusland gaan aanvallen dan is het risico zeer wel aanwezig dat de VS (en EU) van meerdere kanten bestookt gaan worden. Vandaar mijn stelling dat de EU schreeuwertjes bezig zijn een wereldoorlog uit te lokken. Piepeltjes die van mij nog geen kwartje zouden krijgen en eerder een ferme schop onder hun aartsluie achterste. De Krim is nooit van Ukraïne geweest, maar in een impulsieve bui toegevoegd aan de Ukraïne. Crimeans zijn geen Ukraïners, verre van dat. Enfin, ik wil wel eens zien wat er gebeurt. De rode draad kennende die nu door de maatschappij loopt: helemaal niets. Doorgaan met vreten en zuipen in Brussel, tomorrow is another day.
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel,het uur zal dan blijkbaar toch niet om 4 uur vannacht zijn.Ofwel heeft iemand in de pers een verkeerde interpretatie gedaan,ofwel heeft een admiraal voor zijn beurt gesproken...ofwel past dit in een of ander spelletje..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
Ik denk zelfs dat er binnen niet al te lange tijd een overleg zal ontstaan wat verder met de strategische Krim te doen. Maar ook zal de plaatselijke bevolking een duidelijk woordje meespreken. En dat de oorlogshitsers van de EU duidelijk buiten spel zullen blijven. Ofschoon ik Kiev heel goed kan begrijpen, en het meer dan walgelijk vind dat Yanukovich op burgers heeft laten schieten, is de Krim een totaal ander verhaal. Maar dat zal morgen wel blijken. Als er morgen niets gebeurt lijkt te zijn ga ik iedereen hard uitlachen die het tegendeel beweerde. Zo niet, dan neem ik mijn straf in ontvangst.
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert. Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe. Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 3 maart 2014 om 21:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
Tja, zal niet meevallen met een Russische Defensie die in 2020 beschikt over 40 nieuw opgerichte brigades erbij. Totaal: 110 ipv 70 2300 nieuwe tanks, 1200 nieuwe heli’s en vliegtuigen, 50 nieuwe oppervlakte schepen en 28 duikboten. In 2020 zal het aantal militairen -actief dienend personeel- opgevoerd zijn naar 1 miljoen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
Ridicuul dat de EU als oorlogshitser in de Oekraine te werk zou zijn gegaan. Vooral in aanmerking genomen dat de EU over een dwerg defensie beschikt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
Zeker niet als het zelf over onvoldoende defensie beschikt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het belangrijkste is waarschijnlijk dat ze altijd gemakkelijk in Sebastopol geraken zonder pottenkijkers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
Oosten: etnisch - Oekraïens: 61,3% - Russisch: 34,4% |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Nochtans is de duit van de EU van kwalijke origine. Ze (VHS) hebben allerlei toezeggingen gedaan die ze vervolgens niet zullen (en willen) waarmaken. Opnieuw een domme stunt van de EU want geen enkeling zal nog in de toekomst enig geloof hechten aan de uitspraken van vnl mediterrane uitgerangeerde politici.
Vannacht komt uur U. Dan kennen we de werkelijkheid. Rusland pakt alleen datgene terug dat Krutsjew in een vlaag van verstandsverbijstering heeft weggegeven.
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert. Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe. Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 3 maart 2014 om 22:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Terwijl in Kiev een ex bokser en een zakkenvulster eerste klasse zich voorbereiden op de ultieme binnenlandse strijd om het presidentschap, bekijkt Poetin hoe hij dat blaffend Europees keffertje zo snel mogelijk de mond kan snoeren. |
|
![]() |
![]() |