![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ieder land heeft zo zijn schulden en ieder land betaalt zo zijn rente op die schulden.
Landen van europa lenen geld bij de centrale bank als ik het goed voorheb en allen samen hebben ze een schuld die de 10 "duizend "miljard € al overschreden heeft. Dus allen betalen rente aan die centrale bank. Van wie is die centrale bank dan en wat doen ze met de rente? En hoe komt de centrale bank aan die 10 duizend miljard als alle landen met schulden zitten?
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 11 maart 2014 om 23:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb de indruk dat het een vraag zal blijven en dat niemand het antwoord kent.
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar eenmaal in het potje Europa genoemd, van wie is het dan? Hetzelfde met mensen die voor Europese instellingen werken, die betalen geen belastingen aan een land maar aan de Europese instelling zelf...welke doorgaans ook heel wat lager is. Dus aan wie stort die Europese instelling dan zijn inkomsten?
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Poetin weet het wel denk ik. Wij in Europa worden gewoon dwaas gehouden.
Geld insteken, geen geld uithalen. Iedereen akkoord. Geen wonder dat alle politiekers voor instituut Europa wensen te werken.
![]() |
#8 |
|
![]() Is dat niet de enige die begrijpt wat democratie eigenlijk is?
Iedereen is aan het feesten op de Krim. Eén groot volksfeest en onze 'democraten' zeggen dat dit niet legaal is.... wel wel. Obama en de EU met hun beteuterde gezichten. Een sofa, een zak chips en we zien wel wat ervan komt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van afgang gesproken kan dit wel tellen. Ik persoonlijk denk ook dat Rusland onze redding kan worden. Fiscaal duizend keer aantrekkelijker dan Europa.
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
Er zijn nog plaatsen waar de papierwinkel met zijn marionetten het leven nog niet heeft versmacht. En het is daar warm en prachtig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen veel minder taks of zelfs geen taks, weinig belasting....laat me kiezen en ik weet al voor wie ik kies. En de staatsschuld ligt ook veel lager.
![]() |
![]() |
#12 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Vb landbouwsubsidies, salarissen, studies, reizen en represnetatiekosten, herstructureringsfondsen, herkapitalisering van EIB en allerlei soorten Afrikaanse toestanden... |
|
![]() |
![]() |