![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het Triduüm sacrum bestaat uit:
Specifiek op Witte Donderdag wordt Het Laatste Avondmaal van Jezus en zijn apostelen herdacht.
|
|
|
#2 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Bullshit. Met Pasen vieren we fertiliteit en sex. Een zoveelste rondje diefstal van de christelijke sekte.
![]()
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Jeshuah/Jezus had helemaal niet de bedoeling een religie naar zijn naam te stichten. Hij was een overtuigd gelovige Jood. |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nu goed, zelfs dan nog: Pasen heeft geen ruk te maken met Jezus.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#10 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
||
|
|
|
|
|
#11 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat lijkt mij geen juiste vergelijking. Ik kan mij vergissen, maar noch voor de Ishtar-theorie, noch voor Eostre-theorie bestaan bewijzen. Het blijft dus gissen. Daar waar evolutie intussen al lang aangetoond is, en creationisme gebaseerd is op verhaaltjes over de Grote Toverkabouter.
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
17 "En toen ik Hem zag, viel ik als dood voor zijn voeten; en Hij legde zijn rechterhand op mij en zeide: Wees niet bevreesd, Ik ben de eerste en de laatste, 18 en de levende, en Ik ben dood geweest, en zie, Ik ben levend tot in alle eeuwigheden, en Ik heb de sleutels van de dood en het dodenrijk." In de Griekse grondtekst staat letterlijk "nekros" wat vertaald zegt Hij dan: ik ben lijk geweest." Daarvan komt ook ons woord nekrose in de medisch term voor dood weefsel, afstervend weefsel. Met het vervullen van het teken van Jona staat of valt het bewijs dat Jezus is wie Hij beweert te zijn. Velen willen de feiten niet zien omdat ze de gevolgen ervan niet willen accepteren. Wel overtuig je zelf ! En aanvaard ook de gevolgen van je eigen keuze, ga eerlijk om met de feiten.
|
|
|
|
#14 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Stropke,wel een mooie lap tekst, maar niet correct volgens James Tabor, hoogleraar Godsdienstwetenschappen aan de Univ. N.Carolina.
" De latere christelijke traditie liet het laatste avondmaal van Jezus met zijn discipelen op donderdagavond vallen en zijn kruisiging op vrijdag. We weten nu dat men er daarmee één dag naast zit. Het laatste avondmaal was op woensdagavond en hij is op donderdag gekruisigd, op de 14e van de joodse maand Nisan. Het Peschmaal zelf werd op donderdagavond gebruikt, bij zonsondergang, de aanvang van de 15e Nisan. Jezus heeft dat Pesachmaal nooit gebruikt. Hij was donderdag namelijk al om 15.00 uur overleden. De verwarring is ontstaan doordat in alle evangeliën te lezen staat dat er grote haast was om zijn lichaam van het kruis te halen en vóór zonsondergang te begraven omdat de ' sabbat ' bijna was aangebroken. Iedereen nam aan dat met die sabbat zaterdag werd bedoeld, en dus moest de kruisiging op een vrijdag hebben plaatsgevonden. De dag van Pesach zelf wordt, zoals de Joden weten, ook een ' sabbat ' of rustdag genoemd, ongeacht op welke dag van de week hij valt. In het jaar 30 n.C. was vrijdag de 15e Nisan ook een sabbat. Er waren dus TWEE sabbatten vlak na elkaar, te weten vrijdag en zaterdag. Matteüs lijkt hiervan op de hoogte te zijn, want hij zegt dat de vrouwen die zondagochtend vroeg naar Jezus' graf gingen en dat - na de sabbats - deden ( Griekse grondtekst ). Zoals zo vaak lezen we in het evangelie volgens Johannes een preciezere chronologie van de gebeurtenissen. Johannes zegt nadrukkelijk dat het ' laatste avondmaal ' van woensdagavond ' vóór het feest van Pesach ' was. " Dit lijkt meer steek te houden. |
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
http://jamestabor.com/ Kun je daar wat tegen lullen. |
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er is nooit een opstanding geweest. Het evangelie refereert zelf ongewild naar hetgeen zich (misschien) in werkelijk heeft afgespeeld. Het zegt namelijk dat de Jeruzalemse overheid het graf liet bewaken omdat men niet uitsloot dat de leerlingen het lijk 's nachts zouden komen weghalen. Dood is dood. Nieman verrijst uit de dood. Zo eenvoudig is het. En dus, ofwel was Jezus niet helemaal dood, en dan is het nog maar de vraag hoe hij het graf heeft kunnen verlaten; ofwel was hij effectief overleden en hebben zijn volgelingen op een of andere manier het lijk kunnen stelen. De latere zogezegde verschijningen van Jezus in zijn zogenaamd 'verheerlijkt' lichaam, maakt natuurlijk deel uit van de mythevorming. Meer moet men daar niet van maken. |
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Mijn excuses voor mijn posten op deze draad. Ik had uw christelijke gedenkdagen beter moeten respecteren. Ik zal dus niet meer posten in deze draad. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 17 april 2014 om 20:00. |
|
|
|
|
|
|
#20 | ||
|
Minister-President
|
Citaat:
Citaat: