Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 23 september 2004, 09:29   #1
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard Vlaams Blok: Vlaanderen is al wat de klok slaat!

[font=MS Sans Serif]
Citaat:
[font=MS Sans Serif]Toespraak Filip Dewinter[/font]

[font=MS Sans Serif]Kameraden nationalisten,

De boodschap voor de Vlaamse verkiezingen van 13 juni aanstaande is duidelijk: Vlaanderen eerst.

Niet de eigen partij eerst, maar Vlaanderen eerst;
Niet de eigen zak eerst, maar Vlaanderen eerst;
Niet de eigen vakbond of mutualiteit eerst, maar Vlaanderen eerst;
Niet het profitariaat en de particratie eerst, maar Vlaanderen eerst;
Niet de PS en de walen eerst, maar Vlaanderen eerst;
Niet allochtonen, asielzoekers, immigranten en vreemdelingen eerst, maar Vlamingen eerst.

Vlaanderen eerst,Vlamingen eerst ,Vlaamse belangen eerst : daar gaat het over op 13 juni, niet meer, maar ook niet minder! [/font]

[font=MS Sans Serif]Kameraden nationalisten,

Vijf jaar lang heb ik mij geërgerd aan de Vlaamse onmacht en de Vlaamse onwil om van het Vlaams Parlement en de Vlaamse regering, een hefboom te maken voor een beter, een veiliger en een Vlaamser Vlaanderen. In plaats van de motor van het Vlaamse zelfstandigheidsstreven te zijn, is de Vlaamse regering en ook het Vlaams Parlement steeds meer het belangrijkste obstakel gebleken in het streven naar Vlaamse onafhankelijkheid. De Vlaamse regering en het Vlaams Parlement zijn momenteel niet veel meer dan een schaamlapje, een alibi waarbij de schijn moet gewekt worden dat Vlaanderen zichzelf bestuurt. Vlaanderen beschikt echter niet over de bevoegdheden, noch over de middelen om dat te doen. De paarsgroene Vlaamse regering is een marionettenkabinet geworden dat danst naar de pijpen van Verhofstadt, Michel en Di Rupo… Bart Somers is de Fred Flinstone van de Vlaamse politiek, hij glimt en blinkt van ministerpresidentiële trots maar in feite is hij niet veel meer dan de leenheer, de onderkoning, de dociele schildknaap van de federale premier.

De voorbije jaren heeft de paarsgroene Vlaamse regering er alles aan gedaan om de Vlaamse instellingen belachelijk te maken. De Vlaamse regering werd volgestouwd met tweede, derde en achtste-rangsfiguren �* la lichtgewicht Adelheid huppelepup Byttebier (961 stemmen behaald bij de vorige verkiezingen !) Gilbert lolsmurf Bossuyt, met de Vlaamse incarnatie van prins Laurent, Bart Somers aan het hoofd. De Vlaamse regering heeft een hoog loterijgehalte. Eén keer, twee keer, drie keer proberen, altijd en vooral iedereen prijs. We zijn ondertussen in de Vlaamse regering toe aan de achttiende Vlaamse minister en negende ministerwissel. We telden de voorbije viereneenhalf maar liefst 5 ministers voor Sociale Huisvesting (de heren Anciaux, Sauwens, Van Grembergen, Gabriëls en Keulen), 4 ministers van Sport (Sauwens, Anciaux, Van Hengel en Keulen), 4 ministers van Ontwikkelingssamenwerking (Anciaux, Vogels, Sannen en Tavernier), 4 ministers van Buitenlands Beleid (Dewael, Van Grembergen, Gabriëls en Ceyssens), 4 ministers van Buitenlandse Handel en Exportbevordering (Sauwens, Van Grembergen, Gabriëls en Ceyssens), 3 ministers van leefmilieu (Dua, Sannen en Tavernier), 3 ministers van economie (Van Mechelen, Gabriëls en Ceyssens), enz….

De Vlaamse ministers zijn een beetje zoals de carnavalprinsen, ze tooien zich met grote medailles, met goud bestikte kleren en grote hoeden met fazanten veren. Ze zijn prins of minister voor een dag of een week; niemand ligt ervan wakker want iedereen weet dat het slechts een farce is. De houdbaarheidsdatum van de Vlaamse ministers is overigens zeer kort. Een Vlaams minister houdt het gemiddeld 10 maanden 3 weken en enkele dagen dagen vol ! Soms heb ik de stellige indruk dat de Vlaamse regering niet eens in staat zou zijn om de onafhankelijke republiek " Snorravië" (een zandeilandje van 12m² groot eigendom is van de Antwerpse snorrenclub en dat enkel bij eb in de Schelde verschijnt en bij vloed terug door het Scheldewater wordt overspoeld) op een degelijke manier te besturen. Vlaanderen wordt geleid door Homer, Marge, Lisa en Bart Simpson en dat is helaas erger voor Vlaanderen dan voor de Simpsons.
...[/font]
De Vlaams Blokkers zijn echte Vlaamse freaks. Vlaanderen is al wat de klok slaat. Een bende egoïstische Vlaams Nationalisten, dat zijn het![/font]

Laatst gewijzigd door Yann : 23 september 2004 om 09:29.
Yann is offline  
Oud 23 september 2004, 09:32   #2
Betweter
Parlementslid

Betweter's schermafbeelding

Standaard

Dat klopt. Vlaanderen is heel belangrijk voor het Vlaams Blok. Nu weet ik weer waarom ik VB stem , dank u Yann...
Oud 23 september 2004, 09:34   #3
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Los daarvan, da's een toespraak over de Vlaamse verkiezingen. Wat hadde dan gewild?
De Garde is offline  
Oud 23 september 2004, 09:36   #4
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Betweter
Dat klopt. Vlaanderen is heel belangrijk voor het Vlaams Blok. Nu weet ik weer waarom ik VB stem , dank u Yann...
En de rest, is dat niet belangrijk? Ik denk maar aan Brussel, Europa...
Oud 23 september 2004, 09:37   #5
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde
Los daarvan, da's een toespraak over de Vlaamse verkiezingen. Wat hadde dan gewild?
Ik had graag een toespraak gehoord over de afschaffing van die Vlaamse prulleverkiezingen.
Oud 23 september 2004, 09:42   #6
Betweter
Parlementslid

Betweter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
En de rest, is dat niet belangrijk? Ik denk maar aan Brussel, Europa...
Het gaat over 13 juni, en wat was er dan: Vlaamse verkiezingen...
Oud 23 september 2004, 10:16   #7
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik had graag een toespraak gehoord over de afschaffing van die Vlaamse prulleverkiezingen.
Waren er ook geen Waalse en Brusselse 'prulleverkiezingen'?

Niet dat ik niet begrijp dat een BUBBel enkel de Vlaamse viseert.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 23 september 2004 om 10:17.
Knuppel is offline  
Oud 23 september 2004, 10:50   #8
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Erg toch he, een partij die zich bezighoud met het landsgedeelte waar haar kiezers wonen? Waar wacht u nog op om hen te vragen om het wat vaker over Papoea-Nieuw-Guinea te hebben?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 23 september 2004, 11:05   #9
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Maar enfin, Distel, dat ze van België in plaats van Vlaanderen spreken. U weet toch dat het Vlaams Blok enorm van België houdt.............
Everytime is offline  
Oud 23 september 2004, 11:07   #10
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Schrijf er dan zelf één, declameer die voor een spiegel (zo heb je een toehoorder) en wees gelukkig!
De Garde is offline  
Oud 23 september 2004, 11:09   #11
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Je kan nog een petitie opstarten. Hoeveel leden heeft BUB eigenlijk ? 3 ? Spijtig, dat is één man te kort om te kaarten.
Geertje is offline  
Oud 23 september 2004, 11:20   #12
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die waarin jullie anders wèl kandidaat waren?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 23 september 2004, 13:02   #13
Koenraad Maesschalck
Banneling

Koenraad Maesschalck's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[font=MS Sans Serif]De Vlaams Blokkers zijn echte Vlaamse freaks. Vlaanderen is al wat de klok slaat. Een bende egoïstische Vlaams Nationalisten, dat zijn het![/font]

Daarom allicht ook dat de naam het Vlaams Blok is!
Moet er een examen simpelheid afgelegd worden alvorens lid te kunnen worden van de BUBbels misschien?
Koenraad Maesschalck is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be