Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 18 september 2004, 16:43   #1
robi
Vreemdeling

Standaard verkeersbeleid SP.A zinloos?

[font=Verdana]SP.A >> Zijn hoge boetes het antwoord op een veiliger verkeer? [/font]<SPAN style="FONT-SIZE: 10pt; COLOR: #465473; FONT-FAMILY: Verdana">
robi is offline  
Oud 18 september 2004, 16:43   #2
robi
Vreemdeling

Standaard

SP.A >> Zijn hoge boetes het antwoord op een veiliger verkeer?
Wie geen overtredingen begaat, moet geen enkele boete betalen. Zo simpel is dat. Boetes moeten een afradend effect hebben. We willen de wegpiraten dus ontmoedigen, maar veilige chauffeurs ook aanmoedigen. Met een vermindering van rijtaks. Per jaar dat iemand geen verkeersongeval veroorzaakt, krijgt hij of zij een korting van 25 euro op de rijtaks.

ten eerste vraag ik me af of de huidige verkeersregels wel goed zijn. Waarom rijden we 120? En erger, waarom rijden we bijna altijd 120? Ook bv bij regenval.
Variabele verkeersborden zijn hierop de oplossing, door verschillende parameters samen te voegen kan je perfect een optimale max. opstellen. Bv 150 max bij optimale omstandigheden tot 60 bij mist.

Deze methode zorgt ervoor dat een chauffeur zich BEWUS is van de regels en er ook actief aan deelneemt, zo ziet iedereen het nut in van een snelheids beperking.
Men moet de MENTALITEIT verranderen, en niet nog een regeltje om je het leven nog wat zuurder te maken ( of zo komt het toch over )

Een bv: 2u `s nachts, ik rij voorbij een school…PINK PINK een rood bord licht op let “opgepast overstekende kinderen” waar is dat in godsnaam goed voor, erger nog, dit zorgt ervoor dat het belang van zo een bord omlaag gaat.
Je controle lampjes van je auto branden toch ook niet heel het jaar door met als boodschap “ olie toevoegen bij laag olie pijl ”

Dan spreken ze hier over, wegpiraten 9 mensen op de 10 die dit lezen zijn dus wegpiraten. Idereen in belgie rijdt wel eens te snel, maar niet iedereen in belgie rijdt 70 in de bebouwde kom. Ik ken wegpiraten…en die pakken is zeer simpel:
Zet ergens een flitswagen, stel de flitsel in op 100 km/h en voila je haalt de mensen uit het verkeer die je eruit moet halen. En niet janmodaal die perongeluk iets te snel reed.

Ik heb het hier wel over een bebouwde kom, en niet een zogezegde bebouwde kom. Want daar zijn we in belgie ook goed in. En iets na de overgang van 70 naar 50 staat toch juist een flitspaal zeker! Geen nood, ik weet ondertussen elke flitspaal staan in de ruime omgeving van mijn woning. De flitskans is bij mij dus klein.

conclusie…flitspaal is een vrij zinloze investering. 20.000 euro kost zo een exemplaar.

>> Per jaar dat iemand geen verkeersongeval veroorzaakt, krijgt hij of zij een korting van 25 euro op de rijtaks.

Conclusie…jongeren weer de dupe? Extra taxen, verzekering …
Iemand die hard rijd gaat er vanuit dat zijn rijgedag ongevaarlijk is, en denkt dat hij veilig genoeg rijdt. Dus veel zin heeft deze regel ook niet.

Men moet dus de MENTALITEIT verranderen.

Ik persoonlijk ben bij regen trager gaan rijden als voorheen doordat ik zelf gevoelt heb hoe glad het wel is op de weg. Gewoon een verlaten stukje asfalt zoeken en eens een bocht nemen aan een snelheid van 50 km/h. doe dit ook bij droog weer en dan heb je pas door wat snelheid eigenlijk is. Toen beelde ik me in wat er zou gebeuren als ik in die bocht een maneuver moet maken. En ik weet nu ook wat afstand houden betekend of wat het nut er van is. En dit weet ik zonder ooit in een achterkant van een auto te rijden hoor.

Rij maar eens rond en kijk eens hoe dicht mensne op elkaar rijden, we zijn precies kudde dieren
daag
robi is offline  
Oud 18 september 2004, 19:44   #3
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

Flitspalen hebben wél voordelen.
Nu staan er in mijn streek bijna aan ieder kruispunt zo een paal.
Maar die kastjes zijn meestal leeg.
Dus velen hebben het lef.......... om door te rijden!
Dus ik content natuurlijk als ik weer zo een idioot door het rood zie rijden die tegelijkertijd geflitst wordt!
Horus is offline  
Oud 18 september 2004, 21:17   #4
robi
Vreemdeling

Standaard

Wat is dan het voordeel?
zelden heb ik mensen door het rood zien rijden, dus daarvoor moet je in mijn ogen geen flitspalen plaatsen.
robi is offline  
Oud 18 september 2004, 21:31   #5
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

Dan rijd jij niet veel rond.
Ik kom op veel kruispunten, en of er nu een paal staat of niet, bij roanje nog op de gas en als het rood is dan nog even proberen.
Dikwijls dat ik al groen heb maar dat er van de andere kant van de weg nog lustig doorgereden wordt.
Dus die flitspalen zijn zeker geen slechte investering.
Het is zelfs zo erg dat op de kruispunten die niet voorzien zijn van een flitspaal, de bestuurdes soms zelfs bewust het rood negeren.
Horus is offline  
Oud 23 september 2004, 17:02   #6
Fireball
Vreemdeling

Fireball's schermafbeelding

Standaard

Ik vind die superboetes goed en niet goed. Ze zijn goed want ze hebben toch precies hun effect. Als ik zo vergelijk met een jaar geleden houden de mensen zich veeeel meer in. Maja het negatieve is natuurlijk als je iets te rap rijdt er veel geld voor moet betalen.
Eigenlijk erg dat het zo ver is moeten komen..
Oud 23 september 2004, 20:05   #7
robi
Vreemdeling

Standaard

zelfs politie is niet voor de super boete, mensen reageren steeds meer onbegripvol, en dat is niet goed voot het imago van de politie.

af en toe hoor ik een argument : "een kind is meer waard dan 300 euro" dus wat zit jij nu te kankeren over 300 euro.

Met zoiets heb ik het moeilijk. Tuurlijk is een kind meer dan 300 euro, maar de vraag is of je met die boetes de verkeersslachtoffers gaat verminderen.

Er moet dringend meer vrijheid gecreerd worden. Dit om bestuurders meer verantwoordelikheid te geven. Duidelijke en nuttige verkeersregels, geen pest-regelementen.
robi is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be