![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bron
Detail tekst: Citaat:
Misschien is de titel wel beetje verkeerd gekozen, het gaat niet om 'het bang' zijn maar de straten zijn gewoon niet veilig meer. Getto vorming, bendevorming, diefstallen, banditisme in het algemeen, het gaat vlotjes in stijgende lijn al beweren sommigen van niet. ![]() Ik prijs mij dan weer gelukkig, meegemaakt te mogen hebben, dat je 's nachts om eender welk uur ' op een veilige manier' een stapje in de wereld kon zetten, zonder het risico gelopen te hebben, overvallen te worden laat staan in elkaar geslagen, bestolen te worden. En het gaat echt niet over jongeren alleen hoor, want ik zie dat hier in de buurt heel goed de laatste tijden, mensen cocoonen meer en meer, blijven binnen na snel even naar de winkel gelopen te zijn deur op slot punt Ik hoop dat men er uiteindelijk eens een deftige oplossing gaat voor zoeken zodat onze jongeren niet 'bang' hoeven te zijn tijdens een uitje. Hallo! politici, wakker blijven aub ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 31 maart 2014 om 03:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Er staat dat jongeren MINDER slachtoffer worden van criminaliteit.
"Paranoya" zou 'n betere nickname zijn voor u. Gij hebt n mentaliteit dat mensen vanalles 'preventief' schrik zou moeten hebben, 'want ge weet nooit in deze complexe maatschappij'. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Gij zijt er zo ene die uw dochter in een schaarse outfit 's nachts zou laten rondlopen in Molenbeek, en u dan 'n ongeluk schrikken dat ze verkracht wordt. Hoe naief kan je zijn. In een echte veilige stad zou ook een vrouw zich 's nachts alleen op straat veilig moeten kunnen voelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We hoeven niet paranoia te worden. Maar het minste wat we kunnen zeggen is dat in bepaalde wijken de veiligheid er inderdaad serieus op achteruit gegaan is. Zeker in vergelijking met de toestand van pakweg een dertig tot veertig jaar terug.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
kwam ik als kleine 10 minuten te laat thuis mocht ik zonder eten naar bed, komt ne kleine vandaag 5 minuten te laat thuis is het rampenplan al afgekondigd, als die kleine alleen buiten mag hé as ge uw klein mannen zo opvoedt moet ge ni verschieten dat ze bang worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Hoe wereldvreemd kan men zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben geen jongere, en ben niet gauw bang, maar gisterenavond heb ik voor de eerste keer in jaren nog eens over de Anspachlaan gewandeld.
Daar staat niet teveel jupi op de terrasjes, muntthee en koffie met gruis daarentegenover... Ik voelde me echt niet in Blegië.
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Jongeren zouden zich best verenigen en in hun eigen veiligheid voorzien.
Op de overheid hoeven ze wat dat betreft toch niet te rekenen. Die staat niet meer aan hun kant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben er van overtuigd dat ik op de Anspachlaan was, op ongeveer 300 meter van het zuidstation. Maar de hoeveelheid kiekefretters of oude Blegen, die was minimaal.
![]() |
![]() |
#13 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo) Laatst gewijzigd door Lukkas : 31 maart 2014 om 10:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En waar schrijf ik dat ik bang was? Ik voelde me alleen niet in Blegië. Moet ik me dan onveilig voelen in Marakesh of Byzantium?
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 31 maart 2014 om 10:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien reflecteer ik in sommige van de teksten wel mijn eigen frustraties af op wie of wat dan ook, geen idee van. ![]() Maar zeg nu eerlijk, leuker is het er toch niet op geworden, of zie ik dat verkeerd? Sommige mensen wisten het al volledig terecht te schrijven, de schaarse outfits, zo liepen er twee meisjes/vrouwtjes voorbij waar ik van dacht: Ja, als ze die nu ergens in een bestelwagentje duwen voor verder 'gebruik' eigen schuld dan wel hoor, sorry. ![]() Begrijpt u mij niet verkeerd, ik heb niets tegen vrouwelijk schoon hoor maar er zijn grenzen ... Ik wacht vol ongeduld af tot ze alle vrouwen gaan verplichten een boerka te dragen, dat gaat pas lachen worden. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 31 maart 2014 om 11:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Lekker overdrijven allemaal. Is goed voor de autochtone volksgeest, meer sociale cohesie... En dat is belangrijk genoeg om alles zwaar uit te vergroten. Nietwaar? Ander zijt ge gewoon 'n volksverrader.
Laatst gewijzigd door Bhairav : 31 maart 2014 om 13:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
25 jaar geleden kon je in een bepaalde randgemeente van 't Stad Brussel nog met een kindervoituur op 't voetpad rijden zonder op de straat te moeten uitwijken...iedereen, allo- en autochtoon, ging vriendelijk uit de weg. Een maand geleden precies hetzelfde geprobeerd bij een bezoek aan mijn vroegere woonplaats......'k ben gestopt met tellen hoeveel keer wijzelf op de straat mochten lopen omdat, en 'k ga hier niet schrijven dat 't voor 99% de allochtonen waren want dat is blijkbaar racistisch, het teveel gevraagd was (het was eerder beter van dat niet te vragen, kwestie van die kindervoituur niet ondergerocheld te hebben) om eens opzij te gaan..... Maar bon, 'k ben dus aan 't overdrijven... ![]()
![]() |
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() Vind ik ook, laten we het probleem minimaliseren en de jongeren stigmatiseren als bangeriken en angsthazen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bang,nee, ik ben niet bang.Ik ben bang voor de dame die na mij komt. Ah,ja,die komen daar niet meer na den donker.Die weten al wat jij nog niet weet. Wil je een goede graadmeter? Probeer deze eens;Overvallen en lastigvallen door vreemdelingen op Belgen.En dat in vergelijking met overvallen en lastigvallen door Belgen op vreemdelingen. Kben benieuwd. |
|
![]() |
![]() |