Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 maart 2014, 03:27   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard Jongeren banger dan ooit ...

Bron

Detail tekst:

Citaat:
Onze jeugd is bang - en banger dan nodig. Dat is de *opvallendste vaststelling uit de derde Vlaamse jongerenmonitor. Want hoewel ze minder het slachtoffer worden van criminaliteit, is het aantal 16- tot 25-jarigen dat 's avonds niet meer op straat durft verdubbeld.
Hoe zou dat nu komen dat de jonge mensen zich niet veilig meer voelen op straat?

Misschien is de titel wel beetje verkeerd gekozen, het gaat niet om 'het bang' zijn maar de straten zijn gewoon niet veilig meer.

Getto vorming, bendevorming, diefstallen, banditisme in het algemeen, het gaat vlotjes in stijgende lijn al beweren sommigen van niet.

Ik prijs mij dan weer gelukkig, meegemaakt te mogen hebben, dat je 's nachts om eender welk uur ' op een veilige manier' een stapje in de wereld kon zetten, zonder het risico gelopen te hebben, overvallen te worden laat staan in elkaar geslagen, bestolen te worden.

En het gaat echt niet over jongeren alleen hoor, want ik zie dat hier in de buurt heel goed de laatste tijden, mensen cocoonen meer en meer, blijven binnen na snel even naar de winkel gelopen te zijn deur op slot punt

Ik hoop dat men er uiteindelijk eens een deftige oplossing gaat voor zoeken zodat onze jongeren niet 'bang' hoeven te zijn tijdens een uitje.

Hallo! politici, wakker blijven aub

Laatst gewijzigd door Universalia : 31 maart 2014 om 03:30.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2014, 04:34   #2
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Er staat dat jongeren MINDER slachtoffer worden van criminaliteit.
"Paranoya" zou 'n betere nickname zijn voor u.
Gij hebt n mentaliteit dat mensen vanalles 'preventief' schrik zou moeten hebben, 'want ge weet nooit in deze complexe maatschappij'.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2014, 07:39   #3
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Gij hebt n mentaliteit dat mensen vanalles 'preventief' schrik zou moeten hebben, 'want ge weet nooit in deze complexe maatschappij'.
Gij zijt er zo ene die uw dochter in een schaarse outfit 's nachts zou laten rondlopen in Molenbeek, en u dan 'n ongeluk schrikken dat ze verkracht wordt. Hoe naief kan je zijn. In een echte veilige stad zou ook een vrouw zich 's nachts alleen op straat veilig moeten kunnen voelen.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2014, 08:35   #4
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Bron

Detail tekst:

Hoe zou dat nu komen dat de jonge mensen zich niet veilig meer voelen op straat?

Misschien is de titel wel beetje verkeerd gekozen, het gaat niet om 'het bang' zijn maar de straten zijn gewoon niet veilig meer.

Getto vorming, bendevorming, diefstallen, banditisme in het algemeen, het gaat vlotjes in stijgende lijn al beweren sommigen van niet.

Ik prijs mij dan weer gelukkig, meegemaakt te mogen hebben, dat je 's nachts om eender welk uur ' op een veilige manier' een stapje in de wereld kon zetten, zonder het risico gelopen te hebben, overvallen te worden laat staan in elkaar geslagen, bestolen te worden.

En het gaat echt niet over jongeren alleen hoor, want ik zie dat hier in de buurt heel goed de laatste tijden, mensen cocoonen meer en meer, blijven binnen na snel even naar de winkel gelopen te zijn deur op slot punt

Ik hoop dat men er uiteindelijk eens een deftige oplossing gaat voor zoeken zodat onze jongeren niet 'bang' hoeven te zijn tijdens een uitje.

Vraag is of het 20 of 25 jaar geleden echt veiliger was op straat, vooral 's nachts. Vraag is of jongeren niet gewoon minder kl... aan hun lijf hebben dan wij toen.
Oud 31 maart 2014, 08:44   #5
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

We hoeven niet paranoia te worden. Maar het minste wat we kunnen zeggen is dat in bepaalde wijken de veiligheid er inderdaad serieus op achteruit gegaan is. Zeker in vergelijking met de toestand van pakweg een dertig tot veertig jaar terug.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2014, 09:33   #6
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
We hoeven niet paranoia te worden. Maar het minste wat we kunnen zeggen is dat in bepaalde wijken de veiligheid er inderdaad serieus op achteruit gegaan is. Zeker in vergelijking met de toestand van pakweg een dertig tot veertig jaar terug.
Ik betwijfel dat sterk

kwam ik als kleine 10 minuten te laat thuis mocht ik zonder eten naar bed, komt ne kleine vandaag 5 minuten te laat thuis is het rampenplan al afgekondigd, als die kleine alleen buiten mag hé
as ge uw klein mannen zo opvoedt moet ge ni verschieten dat ze bang worden.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2014, 09:36   #7
DewareJakob

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe wereldvreemd kan men zijn?
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2014, 09:36   #8
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik ben geen jongere, en ben niet gauw bang, maar gisterenavond heb ik voor de eerste keer in jaren nog eens over de Anspachlaan gewandeld.
Daar staat niet teveel jupi op de terrasjes, muntthee en koffie met gruis daarentegenover... Ik voelde me echt niet in Blegië.
Oud 31 maart 2014, 09:39   #9
DewareJakob

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik ben geen jongere, en ben niet gauw bang, maar gisterenavond heb ik voor de eerste keer in jaren nog eens over de Anspachlaan gewandeld.
Daar staat niet teveel jupi op de terrasjes, muntthee en koffie met gruis daarentegenover... Ik voelde me echt niet in Blegië.
En dan staan ze in groep je te volgen met hun ogen en na te staren, opmerkingen makend in hun taal. Het geeft niet echt een geruststellend gevoel, ook al ben je niet bang aangelegd.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2014, 09:52   #10
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vermoed dan ook dat jij niet in België waart, of tenminste niet in Brussel...
Oud 31 maart 2014, 09:53   #11
Thuleander

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Jongeren zouden zich best verenigen en in hun eigen veiligheid voorzien.
Op de overheid hoeven ze wat dat betreft toch niet te rekenen.
Die staat niet meer aan hun kant.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2014, 10:05   #12
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik vermoed dan ook dat jij niet in België waart, of tenminste niet in Brussel...
Voor zover ik weet had ik geen ander transport gebruikt dan persoonlijk. En ik heb geen 100den kilometers gereden.

Ik ben er van overtuigd dat ik op de Anspachlaan was, op ongeveer 300 meter van het zuidstation. Maar de hoeveelheid kiekefretters of oude Blegen, die was minimaal.
Oud 31 maart 2014, 10:21   #13
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Bron

Detail tekst:

Onze paarse politiekers gaan hier gewoon niets aan doen, want dan moeten zij bepaalde immigrantengroepen aanpakken.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 31 maart 2014 om 10:21.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2014, 10:27   #14
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor zover ik weet had ik geen ander transport gebruikt dan persoonlijk. En ik heb geen 100den kilometers gereden.

Ik ben er van overtuigd dat ik op de Anspachlaan was, op ongeveer 300 meter van het zuidstation. Maar de hoeveelheid kiekefretters of oude Blegen, die was minimaal.
Je waart waarschijnlijk eerder op de Lemonnier of de Stalingrad. Dat zijn inderdaad eerder "Noord-Afrikaanse buurten". Niet de meest veilige buurt, maar als je daar al bang zijt, blijf je beter uit Brussel weg...
Oud 31 maart 2014, 10:40   #15
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je waart waarschijnlijk eerder op de Lemonnier of de Stalingrad. Dat zijn inderdaad eerder "Noord-Afrikaanse buurten". Niet de meest veilige buurt, maar als je daar al bang zijt, blijf je beter uit Brussel weg...
Nope. Ik weet zeker dat het de Anspachlaan was. Het desbetreffende restaurant heeft daar 1 van de 2 ingangen.

En waar schrijf ik dat ik bang was? Ik voelde me alleen niet in Blegië. Moet ik me dan onveilig voelen in Marakesh of Byzantium?

Laatst gewijzigd door maddox : 31 maart 2014 om 10:41.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2014, 11:33   #16
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In ben dan ook verschrikkelijk achterdochtig geworden, dit misschien ook om reden van, dat ik in een vorig leven paar keer aangevallen ben geweest door 'volksverrijkers' en wat mij twee uurwerken en een jas gekost heeft. Wat doet de Politie? Niks, die zeggen: Ja, als u om dat uur nog op de straat gaat rondlopen ...

Misschien reflecteer ik in sommige van de teksten wel mijn eigen frustraties af op wie of wat dan ook, geen idee van.

Maar zeg nu eerlijk, leuker is het er toch niet op geworden, of zie ik dat verkeerd?

Sommige mensen wisten het al volledig terecht te schrijven, de schaarse outfits, zo liepen er twee meisjes/vrouwtjes voorbij waar ik van dacht: Ja, als ze die nu ergens in een bestelwagentje duwen voor verder 'gebruik' eigen schuld dan wel hoor, sorry.

Begrijpt u mij niet verkeerd, ik heb niets tegen vrouwelijk schoon hoor maar er zijn grenzen ...

Ik wacht vol ongeduld af tot ze alle vrouwen gaan verplichten een boerka te dragen, dat gaat pas lachen worden.

Laatst gewijzigd door Universalia : 31 maart 2014 om 11:35.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2014, 13:41   #17
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Lekker overdrijven allemaal. Is goed voor de autochtone volksgeest, meer sociale cohesie... En dat is belangrijk genoeg om alles zwaar uit te vergroten. Nietwaar? Ander zijt ge gewoon 'n volksverrader.

Laatst gewijzigd door Bhairav : 31 maart 2014 om 13:42.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2014, 15:42   #18
Klojo eerste klas

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lekker overdrijven allemaal. Is goed voor de autochtone volksgeest, meer sociale cohesie... En dat is belangrijk genoeg om alles zwaar uit te vergroten. Nietwaar? Ander zijt ge gewoon 'n volksverrader.
Ok, dan. Uit het leven gegrepen :
25 jaar geleden kon je in een bepaalde randgemeente van 't Stad Brussel nog met een kindervoituur op 't voetpad rijden zonder op de straat te moeten uitwijken...iedereen, allo- en autochtoon, ging vriendelijk uit de weg. Een maand geleden precies hetzelfde geprobeerd bij een bezoek aan mijn vroegere woonplaats......'k ben gestopt met tellen hoeveel keer wijzelf op de straat mochten lopen omdat, en 'k ga hier niet schrijven dat 't voor 99% de allochtonen waren want dat is blijkbaar racistisch, het teveel gevraagd was (het was eerder beter van dat niet te vragen, kwestie van die kindervoituur niet ondergerocheld te hebben) om eens opzij te gaan..... Maar bon, 'k ben dus aan 't overdrijven...
Oud 31 maart 2014, 16:36   #19
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Vraag is of het 20 of 25 jaar geleden echt veiliger was op straat, vooral 's nachts. Vraag is of jongeren niet gewoon minder kl... aan hun lijf hebben dan wij toen.
Vind ik ook, laten we het probleem minimaliseren en de jongeren stigmatiseren als bangeriken en angsthazen.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2014, 16:41   #20
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Kom na den donker is kijken beste.In die mooie stadsbuurten.Dan ga je zelf kunnen zien wie daar de plak zwaait.
Bang,nee, ik ben niet bang.Ik ben bang voor de dame die na mij komt.
Ah,ja,die komen daar niet meer na den donker.Die weten al wat jij nog niet weet.
Wil je een goede graadmeter? Probeer deze eens;Overvallen en lastigvallen door vreemdelingen op Belgen.En dat in vergelijking met overvallen en lastigvallen door Belgen op vreemdelingen. Kben benieuwd.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be