![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wel goeien analyse van deze mensen
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...ard-euro.dhtml In feite zijn er twee mechanismen aan de slag bij transferts 1° het mechnisme van de meetbare hogere werkloosheid en ziekenzorguitkeringen Tot daar die meetbaarheid, en dus de impact op de begroting 2° maar, en dat is uiteindelijk ook een punt die telkens vergeten wordt Een werkloze draagt officieel niet bij tot de economie. Dus er is een verminderde industriele output en geen sociale lasten op die zijn inkomen Als een zone 20% werkloosheid heeft en een andere zone 10% Dan is de transfert voor een bevolking van 1miljoen bvb 100.000 mensen die stempelen arato van 15.000eeuro, of 1.5 miljard Maar daarboven op is de transfert 2miljard minder sociale inkomsten 2miljard minder bedrijfswinsten en BTW bijdragen... Dus netto is de transfert altijd hoger dan wat de getallen in belgische begrotingen ook mogen beweren |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom ook hun panische angst,die zelfs naar boven kwam bij een satirisch programma als" Bye bye Belgium." "Het moest toch maar eens waar zijn..." dacht men tussen Samber en Maas En de paniek scheerde op hoge toppen door de Waalse straten, terwijl men op de VRT en VTM nietsvermoedend verder keek naar programma's zoals "Familie" en "Thuis" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Logisch, en dan nog iets. De huur- en koopprijzen van woningen in Vlaanderen liggen hoger dan die in Wallonie. Dus met een uitkering kan je gemakkelijker rondkomen in Wallonie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
een economische steun voor het inkomen en een deelname in de kosten van de woning. Want uiteindelijk een dopper die 30jaar gewerkt heeft en zijn huis afbetaald heeft, krijgt uiteindelijk geld teveel versus de jonge werkloze die nog zijn huis moet bouwen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Daarom dat een aantal mensen met een uitkering naar Wallonië trekken. Waardoor de transfers nog vergroten. De reden dat ik aangaf dat er een verschil is tussen 'Waa'l en 'inwoner van Wallonië'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat zullen wel geen 100.000vlamingen zijn die dat doen, want dat is het argument van een soort reverse tranfert. ByTheWay: die gast werkt dan in vlaanderen en dokt zijn belastingen in wallonie. Net zoals in BXL 1miljoen pendelaars werken die hun belastingen betalen in VL en W en dat tot spijt van BXL
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet niet of je het Duitse systeem juist beschrijft, maar voor mij is een werkloosheidsvergoeding een uitkering door een verzekeringsmechanisme, gecorrigeerd met een sociale factor. Niet gecorrigeerd in negatieve zin omdat je twintig jaar spaarzaam je huis hebt afbetaald, tegenover je buur die feestte met zijn centen en bleef huren. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Idd, maar dan omgekeerd voor een Franstalige die in de Brusselse rand gaat wonen. Daarom dat ik altijd zeg dat die statistieken eigenlijk niks bewijzen. Zeker als ge zoals hier het geval is alleen slechts dat deel van de cijfers gebruikt die u goed uitkomen. En als ge daar dan op een manier communiceert dat de meeste lezers op een dwaalspoor zet is het niet verwonderlijk dat mensen bij verkiezingen keuzes maken die zen nooit zouden maken indien ze correct ingelicht waren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mocht ik (45j) nu werkloos worden, dan heb ik weinig kans op een nieuwe job. Als ik in Vlaams-Brabant blijf, en moet huren aan 700 euro per maand, of ik verhuis naar Redu waar ik kan huren aan 250 euro per maand. Dat maakt een verschil hé. Misschien zal ik daar wel een inburgeringscursus moeten volgen.Ha, ja ik spreek natuurlijk geen woord Frans. En de kans dat ik er werk vind is zeer klein. Beter nog, ik ben spaarzaam geweest en heb een huis. Ik verhuur mn woning aan 700 én verhuis naar Redu wat me 250 kost. Daar trek ik 1100 werkloosheid. Dan kan ik rustig leven met 1100 + 450 per maand. In een groene omgeving, beetje stropen en lachen man. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Kom, geef toe, wonen in een rustige omgeving. De VDAB kan me niets doen. De Waalse tegenhanger kan me op Franse les sturen. En kheb 1550 om van te leven. Veel mensen werken zich een breuk om dat te bereiken. S'avonds in de kroeg zal mn Frans stukken beter zijn dan op mn examen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men zou vanaf nu tot aan de verkiezingen constant dergelijke berichten moeten uitbrengen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je daar nu een huis aan koppeltof niet heeft dan geen zin, dat is eerder voor mensen die willen terugvallen op een leefloon. Het leefloon zou gekoppeld mogen zijn aan de kostprijs van wonen in een bepaalde zone, en nog beter het is inderdaad beter dat mensen in een dure zone verhuizen naar goedkopere zones. Of dat het leefloon zich materialiseert in 300euro leefloon + een dak (of anders terug bij uw ouders/familie etc) + verwarming (met een ecologische efficientie, dus onecologische oplossingen moet je zelf ophoesten) + elektriciteit (met een ecologische efficientie) - inkomsten uit bezittingen. Uiteindelijk als je wilt rentenieren door 3 huizen te verhuren en uw prepensioen zo wilt bekomen, dan moet je toch geen leefloon krijgen ? Als je die parameters dan bekijkt, zul je constateren dat sommige in zone ardennen inderdaad minder gaan krijgen omdat wonen daar goedkoper is, en dat andere inderdaad teru gbij hun familie moeten intrekken om schijnscheidingen of schijnweggelopen kinderen niet te stimuleren... Sowieso is het vraagstuk een moeilijk vraagstuk want uiteindelijk krijg je gewoonweg veel te veel geld... om niets te doen... En als je dit reduceert tot 300euro leefloon + garantie op woning/water/elektriek/warmte zul je zien dat sommige zich wonderbaarlijk gaanschikken in die nieuwe situatie Als je rekening begint te houden met mensen die gespaard hebben, zul je zien dat mensen die inderdaad nog niet gespaard hebben een voordeel doen
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 25 april 2014 om 18:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om dan bespuwd te worden als racisten, egoïsten, mensen die "la Belgique kapot willen" en dergelijke nonsens... En buiten de NVA en het VB lopen de rest van de andere partijen dat scenario achterna! Alle verliezers samen = de grote winnaar om het land verder naar de afgrond te leiden! Denk er aan als je in het kieshokje staat! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben blij dat je de fout in het huidige systeem ziet. Ik vind je tewerkstellingsgarantie een leuk idéé. Maar dat kan niet werken als de grenzen openstaan. Dat had kunnen werken met 9 miljoen Belgen. Als je dat invoert met open grenzen, dan krijg je 20 miljoen gebruikers, waardoor het systeem instort. Mensen en dieren gedragen zich hetzelfde. Daarom is het grappig dat mn in Anderlecht geen duiven mag voederen. Dat lokt namelijk andere duiven aan en dan worden ze een plaag. Laatst gewijzigd door vlaams realist : 25 april 2014 om 18:44. |
|
![]() |
![]() |