Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 24 april 2014, 10:04   #1
ilfalco
Minister-President

Standaard Demorgen en Destandaard brengen VB boycot op ongezien Pravda niveau

Demorgen slaagt er zelfs in het VB uit haar eigen peilingen te wissen in grafiekjes....en de standard sluit het VB uit van al haar debatten. De rechtse en Vlaamse kiezer weet meteen wie het echte gevaar is voor die uiterst linkse pers is niet hun vaste columnist Dewever maar wel diegenen die ze met ' alle middelen' bestrijden.

Voor mij nog een reden meer om VB te stemmen.
ilfalco is offline  
Oud 24 april 2014, 10:05   #2
ilfalco
Minister-President

Standaard

overigens mochten die pravda publicaties niet massaal gesubsidieerd worden( ook door de n-va) zodat ze gratis fietsen en dvd s en boeken kunnen geven bij hun krant dan zouden ze al lang niet meer bestaan.
ilfalco is offline  
Oud 24 april 2014, 10:14   #3
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Eduard Khil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
overigens mochten die pravda publicaties niet massaal gesubsidieerd worden( ook door de n-va) zodat ze gratis fietsen en dvd s en boeken kunnen geven bij hun krant dan zouden ze al lang niet meer bestaan.
gazetten subsidieren? Door de N-VA dan nog? Waar haal je dat?
Eduard Khil is offline  
Oud 24 april 2014, 10:14   #4
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Eduard Khil's schermafbeelding

Standaard

http://www.demorgen.be/dm/nl/17103/V...tij-CD-V.dhtml

trouwens, ik zie hier in de grafiek wel degelijk het VB staan. Kortom: u kletst uit uw nek
Eduard Khil is offline  
Oud 24 april 2014, 10:18   #5
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht

trouwens, ik zie hier in de grafiek wel degelijk het VB staan. Kortom: u kletst uit uw nek
ifalco heeft waarschijnlijk zonder succes het vlaams blok zitten opzoeken in de grafiek van het waals gewest...
Pandareus is offline  
Oud 24 april 2014, 10:22   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik heb toch op meerdere plaatsen gelezen en gezien dat het Belang terug boven zijn tien procent zit.
Dat is goed nieuws voor het Belang en half goed nieuws voor de Vlamingen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 24 april 2014, 10:26   #7
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb toch op meerdere plaatsen gelezen en gezien dat het Belang terug boven zijn tien procent zit.

.
Want?
Oud 24 april 2014, 10:26   #8
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
gazetten subsidieren? Door de N-VA dan nog? Waar haal je dat?
Citaat:
In de begroting van Media werd ook nog een bedrag van 362.000 euro opgenomen voor projectsubsidies. De Vlaamse regering trekt daarnaast 1.259.000 euro (in 2009) uit voor het project Kranten in de Klas. Sinds 2003 moet dat project via gratis krantenpakketten scholieren uit het secundair (en sinds kort ook het lager) onderwijs warm maken voor de papieren krant.

De Vlaamse Vereniging voor Beroepsjournalisten (VVJ) krijgt 248.000 euro. Een deel van dat bedrag gaat naar de Raad voor de Journalistiek. Het Fonds Pascal Decroos voor bijzondere journalistiek krijgt elk jaar 250.000 euro. Op de Staten-generaal van de media in april 2009 beloofde de toenmalige Vlaams minister van Media en huidig minister-president Kris Peeters een verdubbeling van de subsidie in 2009. Die eenmalige extra subsidie is er ondertussen ook gekomen.
http://www.dewereldmorgen.be/artikel...ecte-subsidies
mvd is offline  
Oud 24 april 2014, 10:35   #9
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
ifalco heeft waarschijnlijk zonder succes het vlaams blok zitten opzoeken in de grafiek van het waals gewest...
En toch moet hun 0% daar bij.
(Dat brengt wat realiteitszin bij ivm politieke families)
Oud 24 april 2014, 10:43   #10
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

N-VA, op de bres voor de subsidies, zodat we Demorgen en Destandaard toch nog kunnen onderscheiden.

Citaat:
Gisteren ondervroeg Vlaams volksvertegenwoordiger Wilfried Vandaele (N-VA) in de plenaire zitting van het Vlaams parlement minister van Media Ingrid Lieten over de plannen van Mediahuis om 205 banen te schrappen. Voor de zomer maakten Corelio en Concentra bekend dat ze in de toekomst niet enkel samen kranten zullen drukken –wat ze nu al doen-, maar dat ze nu ook samen kranten gaan maken. De nieuwe vennootschap kreeg de naam Mediahuis.

Wilfried Vandaele: "De vraag rees of de verscheidenheid van ons medialandschap niet in het gedrang komt. De minister probeerde me toen gerust te stellen: het was positief dat de onderneming in Vlaamse handen bleef en de titels zouden blijven bestaan. Nu we vernemen dat 205 ontslagen zullen vallen, vraag ik mij opnieuw af of dat kan zonder de slagkracht van de redacties te ondergraven. Als het onderscheid tussen de kranten er straks nog enkel in bestaat dat de titels en de voorpagina's van elkaar verschillen, zoals destijds bij het Nieuwsblad, Het Volk en de Gentenaar op een bepaald ogenblik, dan komt de verscheidenheid wél in het gedrang."

Vandaele wijst er op dat het hier uiteraard gaat om een privébedrijf en dat er nu eenmaal bedrijfseconomische wetmatigheden zijn. Maar dat neemt voor Vandaele niet weg dat de overheid, die zowel de schrijvende pers als de audiovisuele met enkele honderden miljoenen euro per jaar ondersteunt, haar bezorgdheid mag uiten over het verlies aan werkgelegenheid en over de verschraling van het informatieaanbod.

"U hebt voldoende breekijzers om garanties te eisen", besloot Vandaele aan het adres van de minister.
http://www.mariusmeremans.be/nieuws/...medialandschap
mvd is offline  
Oud 24 april 2014, 10:48   #11
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Demorgen slaagt er zelfs in het VB uit haar eigen peilingen te wissen in grafiekjes....en de standard sluit het VB uit van al haar debatten. De rechtse en Vlaamse kiezer weet meteen wie het echte gevaar is voor die uiterst linkse pers is niet hun vaste columnist Dewever maar wel diegenen die ze met ' alle middelen' bestrijden.

Voor mij nog een reden meer om VB te stemmen.
Bron ? Bij de Morgen zag ik toch een grafiekje waar het VB aanwezig op was.

Het is een beetje vervelend aan het worden, je openingsposts, nooit een bron of link.

Wat is het ?
Geen verkiesbare plaats op een VB lijst ?
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline  
Oud 24 april 2014, 21:18   #12
ilfalco
Minister-President

Standaard

blijkbaar kennen de n-va ers de voorpagina van de morgen niet ...dewever is daar nochtans columnist geweest.

https://pbs.twimg.com/media/Bl-K6uLIQAAHKdZ.jpg

En een plaats op een VB lijst zal wat moeilijk zijn gezien ik geen lid ben van geen enkele partij. Niet iedereen is een postjesjager.
ilfalco is offline  
Oud 24 april 2014, 21:18   #13
ilfalco
Minister-President

Standaard

blijkbaar kennen de n-va ers de voorpagina van de morgen niet ...dewever is daar nochtans columnist geweest.

En een plaats op een VB lijst zal wat moeilijk zijn gezien ik geen lid ben van geen enkele partij. Niet iedereen is een postjesjager.

Allicht krijgt de morgen nu nog wat meer geld net als de standaard zodat ze met vlaams geld ( en n-va stemmen0 een auto kunnen aanbieden bij hun abo. U weet wel ter versterking van de democratie en zodat de kiezers de '' juiste" keuze maken.

Laatst gewijzigd door ilfalco : 24 april 2014 om 21:20.
ilfalco is offline  
Oud 24 april 2014, 21:35   #14
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:

Allicht krijgt de morgen nu nog wat meer geld net als de standaard zodat ze met vlaams geld ( en n-va stemmen0 een auto kunnen aanbieden bij hun abo. U weet wel ter versterking van de democratie en zodat de kiezers de '' juiste" keuze maken.
Wat heeft dit te maken met zogezegde subsidies aan kranten?
giserke is offline  
Oud 24 april 2014, 21:47   #15
ilfalco
Minister-President

Standaard

Dat het niet kies is dat PC partijen massaal kranten subsidieren als wapen tegen een oppositiepartij. kranten moeten net als elk andere business zelf winstgevend kunnen zijn of zelfbedruipend of gewoon verdwijnen.

bovendien heeft paars met n-va steun indertijd de politieke tribunes op TV afgeschaft.... En dat was 100 procent tegen het VB gericht want dat waren de enigen die deftig bekeken werden.

tegen het VB is de totale oorlog gevoerd met ministerraden over hoe de media VB ers slecht op de foto moet zetten tot politieke processen. En zo lang de n-va deel uitmaakte van het plan tegen het VB was/ is het voor de niveanen allemaal ok.

Maar de dag dat de n-va echt rechts en vlaams zal zijn zal dan krijgt de n-va diezelfde behandeling die het VB , Wilders en elke echte niet PC politicus krijgt.
ilfalco is offline  
Oud 24 april 2014, 23:55   #16
giserke
Banneling

Standaard

Nog eens, leg de bewijzen op tafel dat kranten gesubsidieerd worden!
giserke is offline  
Oud 25 april 2014, 01:44   #17
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Nog eens, leg de bewijzen op tafel dat kranten gesubsidieerd worden!
Media.21 klaagt met name het feit aan dat de overheidssteun aan de pers ondoorzichtig is, al beloopt die al snel 300 �* 350 miljoen euro.

http://www.mo.be/artikel/nieuwe-medi...voor-journalis
daiwa is offline  
Oud 25 april 2014, 01:55   #18
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zeg simpele ,

Waarom zet je je bron er niet direct bij ?

de bron die ik aanhaalde in mij repliek
Hier staat het VB wel op het lijstje . Ja of Ja

Leer eens een bron te plaatsen als je een draad opstart, of als je een "punt" duidelijk wil maken !

Ik ben geen N-VA 'er , ik stem er gewoon op, en ja de "gedrukte" voorpagina van de gazetten ken ik niet.......
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline  
Oud 25 april 2014, 05:08   #19
armando
Schepen

Standaard

Il falco heeft het bij het rechte eind. VB is de enige politieke partij in Vlaanderen die de echte waarheid vertelt.
armando is offline  
Oud 25 april 2014, 05:37   #20
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

.
Inderdaad. N-VA en de n-va'ers in het algemeen voelen zich veel beter als hun kostbare zusterpartij VB het ook goed doet.
Henri1 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be