![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Unizo wil van meer overuren.
De Unie van zelfstandige ondernemers Unizo wil dat bedrijven hun personeel per jaar vier keer meer overuren mogen laten presteren. De middenstandsorganisatie wil daarvan een prioriteit maken bij de sociale onderhandelingen van het najaar. Overwerk is momenteel strikt gereglementeerd en slechts mogelijk in een beperkt aantal gevallen, na een akkoord met de vakbonden en met een maximum van 65 uur per jaar. Unizo vindt die regeling achterhaald. De organisatie zegt dat bedrijven flexibeler moeten kunnen werken en wil het aantal overuren opdrijven naar 260 uur per jaar. Het overwerk wordt volgens Unizo best uitbetaald, maar de sociale bijdragen en de belastingen erop moeten wel omlaag. Dan zullen de werkgevers volgens Unizo veel minder belang hebben bij prestaties in het zwart, wat voor de overheid ook meer inkomsten zou betekenen. Enkele maanden geleden is het aantal overuren in de bouwsector al uitgebreid. Unizo pleit niet voor een 40-urige werkweek, maar noemt het dossier van de overuren zeer belangrijk om tot een nieuw sociaal akkoord te komen. Aan de vooravond van het sociaal overleg zegt Johan Bortier van Unizo ook dat de sociale partners best geen al te hoge verwachtingen over loonsverhoging koesteren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik doe al meer overuren, op vrijwillige basis.En da's op een bedrijf waar overuren in theorie onmogelijk zijn.
Op mijn vorige job waren overuren regel, geen uitzondering. Op 1 jaar sprokkelde ik makkelijk 300 overuren bijeen.
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() zou ik wat overuren kunnen doen ? Ik krijg mijn werk niet gedaan met al dat internetgedoe ..
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als we de slaven worden van onze economische welvaart, kun je het dan nog welvaart noemen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die overuren zouden belastingsvrij moeten zijn, een extraatje voor diegene die iets extra willen doen voor hun baas of bedrijf. En nee voor mij geld dat niet want ons overuren worden gewoon niet betaald, en ik doe ook meer dan 40 uurkes,... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overuren worden extra betaald, dus een afrader voor de patroons. Als het niet meer belast wordt is het interessanter voor de patroon om met minder personeel dezelfde uren te presteren. Minder inkomsten dus voor de belastingen én de SZ. Die zullen dan onvermijdelijk moeten gecompenseerd worden door nog meer loonlast. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
13' maand en premies zouden ook belastingvrij moeten zijn, dat is een cadeau en aanmoedeging voor iemand die wel werkt, en dan mag hij daar direct meer dan den helft van afgeven, ! Dat is gewoon tegen alle logica in ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |