![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tja, het wordt nog mooier... Creatief zijn onze bonden en ziekenkassen wel... ![]() Waarschijnlijk zal de ziekenkas dan ook personeel afdanken omdat er minder administratief werk zal zijn?!.. Laatst gewijzigd door Chipie : 16 september 2004 om 07:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Op zich kan men dit alleen maar toejuichen.
Het is zelfs zo dat uw dokter, met alle respect, vaak een verspreider is van ziektes. Hijzelf komt immers dagelijks in contact met zieken en hun kiemen. Bijgevolg als je naar de dokter moet gaan omdat je niet uit je bed raakte *kuch*... ik bedoel, omdat je een koudje hebt opgelopen, dan wordt je vaak na je bezoek aan de dokter ECHT ziek. De orde der geneesheren is op de hoogte van dit probleem, toch doen dokters nog altijd voldoende moeite om deze manier van ziekteverspreiding tegen te gaan. Het afschaffen van het doktersbriefje voor futuliteiten is idd een kosterverlaging met exponentiele factor.
![]() |
#3 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Twee tot drie dagen thuis blijven voor een verkoudheid?
Voor mij part mogen ze de carensweek invoeren om al die simulanten en profiteurs te straffen als ze niet willen werken met een lopende neus of wegens een hoestje. Onlangs zag ik een vrouw die al zes weken 'thuis zat' met wat eczeem op haar pols wat haar niet belet heeft aan de tennisfinale deel te nemen. De echte ziekte is de mentaliteit van zij die denken dat de anderen het wel zullen betalen. De mutualiteiten en vakbonden zijn in dit geval aanstoker en moeten vervolgd en gesanctioneerd worden.
![]() Over Steve Stevaert: "Sinds hij voorzitter is geworden, is de partij helemaal de populistische, autoritaire weg opgegaan. Zijn verhaaltjes zijn simplistisch. Hij beschouwt de kiezer als een infantiel wezen, een consument die direct moet bevredigd worden." |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik vind het geen slecht gedacht,natuurlijk met de melding dat ze thuis moeten zijn en onder controle van een arts van het ziekenfonds of de ziekteverzekering en natuurlijk beperkt in de tijd. Het zou veel kosten besparen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote]
Citaat:
Aan de band staan en uw gebuur af en toe horen hoesten en o nee!!!!... horen niezen!!!! Ramp O ramp... niet toegeven aan die aanslag op de gezondheid hoor! Citaat:
Dat willen de arbeiders never of te nooit want die dokters gaan geen briefje schrijven voor een kater of trainingshoestje hoor, neem dat maar van mij aan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Nochtans is dat in Nederland zo allang het geval, je mag wél telkens een arbeidsgeneesheer verwachten op je 3de dag. Dat zijn onafhankelijke dokters van de arbo-dienst.
En wat het schrijven van een briefje voor een kater of een hoestje betreft, mijn dokter doet dat evenmin en net dat apprecieer ik in de man.
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik werk nu in de voedingssector. Wil een willekeurig iemand dat ik nu met een stevige verkoudheid ga werken?of dat ik naar eigen willekeur thuis mag blijven.
Ik laat een bevoegd persoon daarover beslissen, namelijk de huisarts die me al jaren kent. En die man weet perfect wanneer ie iemand thuis laat blijven, of wanneer er een simulant over de vloer komt. Och kom, de CM wil gewoon de bijhorende vakbond ondersteunen.Niks meer of minder;een wannabe politiek maneuver, maar eentje die de grotere firma's nog sneller uit België zal jagen.
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dan zegt die CM dat de werkgever eventueel een geneesheer naar de 'zieke' kan sturen. Zal de CM een gedacht hebben hoeveel zo'n bezoek aan het bedrijf zal kosten. Bovendien zullen door de werkgever opgelegde controles de onderlinge relaties niet verbeteren (want de werkgever wantrouwt de werknemer)... Natuurlijk gaan de slinkies ervan uit dat iemand die een dag of drie thuis blijft wegens 'ziekte', ook altijd effectief ziek is (wat uiteraard soms kan gebeuren)... Zij gaan er ook van uit dat geen enkele zieke, geen enkele werkloze van het systeem profiteert... Zelfs als een geacht forumlid wit op zwart verklaart met wat bijklussen in 't zwart 1.900 euro belastingsvrij te 'verdienen', liggen ze er nog niet van wakker... Neen, ze hebben er nog alle begrip voor... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Verder trekt ons systeem ook op niks. toen ik op 't laatst in Nederland werkte ben ik zwaar ziek geworden(hersenvliesontsteking), alles met en onder begeleiding van de arbo-dienst die ook al vrij snel een traject had uitgestippeld om terug te gaan werken, eerst met een paar uurtjes per dag en zo opvoeren en na een week of 5 was ik terug full-time bezig én op tempo, maar ondertussen wel nog steeds in ziektewet-bescherming tot ik aan mijn uren was. Dat ging heel goed en vind ik een goeie manier, ook voor de zieke. Hier in België kan dat niet, je bent of ziek, of genezen verklaard. En ook hier ondervind ik dat aan den lijve. Vorig jaar gevallen en een stukje van een wervel was afgebroken, ik ben geopereerd maar dat heeft weinig geholpen, afin, de initiële verlammingsverschijnselen zijn weg maar de pijn is nog steeds daar. In afwachting van mijn discusprothese (3de opeenvolgende operatie) ben ik nu thuis, aan 't wachten... ik zou part-time kúnnen werken, al is het van thuis uit. Maar ik mag niet en ik ben beter af met mijn ziekte uitkering dan mij genezen te laten verklaren zodat ik part-time kan werken, want bij mijn volgende operatie zou ook mijn uitkering op die part-time gebaseerd zijn, goed gek moest ik dat doen PLUS ik ben niet verzekerd zolang ik niet genezen ben verklaard dus ik neem dat risico niet. Eén verkeerde beweging zou mij terug aan mijn bed kunnen kluisteren met die slechte wervel. Voil�*, dat is het kafkaäanse systeem hier in België. Je zou mij ook als profiteur kunnen beschouwen, maar ik zit vast in dit rigide systeem en heb absoluut geen andere keuze dan te leven van die uitkering, wat trouwens belachelijk weinig is tov mijn vorig loon en ik zit met torenhoge doktersrekeningen.
![]() |