Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 mei 2014, 18:59   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard De Gucht blundert bij kritische Duitse interviewer

Bron

Detail tekst:

Citaat:
Vervelende kwestie voor Eurocommissaris voor Buitenlandse Handel Karel De Gucht in volle campagnetijd. De reputatie van de politicus kreeg de afgelopen maanden een deuk door een rechtszaak over de schending van het beroepsgeheim door fiscale ambtenaren. Nu circuleert een filmpje waar De Gucht zwaar de mist ingaat door zijn beperkte dossierkennis over het vrijhandelsakkoord tussen de EU en de Verenigde Staten.
Ik zou 'zeggen': En de ploeg die boerde voort ...
Oud 12 mei 2014, 19:11   #2
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Hilarisch. Even dom als arrogant is die De Gucht. Heeft die ooit de eindtermen van de kleuterschool gehaald?

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 12 mei 2014 om 19:11.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2014, 19:17   #3
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

On-ge-lofelijk. Alweer een bewijs dat je zeker niet competent moet zijn om schandalig hoge bedragen binnen te rijven aan de top in Europa. Vooral de juiste vriendjes hebben.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2014, 19:36   #4
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad, het was gewoon gieren, hilarisch ...

Ok, niemand is perfect, maar toch ferme blunder ...
Oud 12 mei 2014, 22:21   #5
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Dit placht men een afgang te heten...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2014, 13:43   #6
ilfalco
Minister-President

Standaard

hehe heb het ijskonijn zelden zo rood gezien....
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2014, 16:05   #7
Otherwise
Parlementsvoorzitter

Standaard

Typisch voorbeeld van de argumentatie die gebruikt wordt ten voordele van het vrij maken van de markten:
er is een studie besteld bij een 'onafhankelijk' studiebureau (lees een bevriend liberaal studiebureau dat zijn handen wast in de staatsgelden die aangewend worden om die studie te bestellen)
indirect zal dit zeker banen creeren (nooit direct en nooit met aanduiding van waar en wie en hoeveel exact)

Heb je de arrogantie gezien waarmee de ploeg ontvangen werd door het genie van Berlaar? Dat mannetje heeft geen noties van physica, mathematica, economie of van wat dan ook: het is de tot buitenaardse properties uitgegegroeide arrogantie die de daarmeeomgekeerd evenredig zijnde domheid en gebrek aan werkelijkheidsbesef verdoezelt.
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2014, 16:08   #8
Otherwise
Parlementsvoorzitter

Standaard

De titel van deze draad is nog mild voor de economische goeroe van Berlaar: De Gucht blunder immers altijd en heeft nog nooit anders gedaan dan geblunderd. Als ik die man zie ben ik beschaamd Belg te zijn of Vlaming...
Oud 17 mei 2014, 16:09   #9
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Bron

Detail tekst:

Ik zou 'zeggen': En de ploeg die boerde voort ...

Oeioeioei! Da moet werkelijk "hiel painlek" geweest zijn. Zouden ze dat eens niet in Terzake of in De zevende Dag kunnen heruitzenden?
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2014, 21:47   #10
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otherwise Bekijk bericht
Typisch voorbeeld van de argumentatie die gebruikt wordt ten voordele van het vrij maken van de markten:
er is een studie besteld bij een 'onafhankelijk' studiebureau (lees een bevriend liberaal studiebureau dat zijn handen wast in de staatsgelden die aangewend worden om die studie te bestellen)
indirect zal dit zeker banen creeren (nooit direct en nooit met aanduiding van waar en wie en hoeveel exact)

Heb je de arrogantie gezien waarmee de ploeg ontvangen werd door het genie van Berlaar? Dat mannetje heeft geen noties van physica, mathematica, economie of van wat dan ook: het is de tot buitenaardse properties uitgegegroeide arrogantie die de daarmeeomgekeerd evenredig zijnde domheid en gebrek aan werkelijkheidsbesef verdoezelt.
Het is ietwat cru uitgedrukt, maar het zal niet ver naast de waarheid zijn...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2014, 22:54   #11
Otherwise
Parlementsvoorzitter

Standaard

Wat kan je van een man met zijn IQ anders verwachten?
Oud 18 mei 2014, 00:49   #12
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

'Gekochte' Europese politici weten niet eens weten ze ondertekenen. Geloof maar dat de VS het wel weten.

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be