![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Hallo,
nav de verkiezingen volgende week ben ik me wat meer gaan interesseren voor de Belgische politiek de laatste weken. Ik volg de debatten op tv en probeer me voor te stellen met welke problemen ons land te kampen heeft en welke partij die problemen het best aanpakt. Over zaken zoals de files in A'pen en BXL, de schoolhervorming, enz... kan je zelf wel een mening vormen. Maar als het over cijfers en budgetten gaat dan verlies ik het noorden. De ene politicus benadert een uitgave in een bep. tijd zo en de andere berekent die uitgave anders. Waar kan ik onpartijdige info vinden over de financiën van ons land (nu en vroeger)? Ik bedoel dus zaken zoals hoe groot de staatsschuld is en hoe ze geëvolueerd is, wat zijn de inkomsten en uitgaven van de RSZ, welke belastingen en hoeveel betalen de bedrijven, welke transfers zijn er tussen de 2 deelstaten, enz... Kortom, kan ik zelf ergens de federale, Vlaamse en Waalse boekhouding bekijken en analiseren? Mvg, Peter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Verschillende cijfers zijn uitgesplitst per regio en zelfs provincie, maar ze zijn niet altijd makkelijk te vinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gouverneur
|
![]() Goede vraag, want de heren politici die van de kleine man eisen dat ieder cijfer moet kunnen worden verantwoord:
- kunnen zelf geen cijfers voorleggen; - goochelen met de cijfers zoals geen enkel ander kan/mag; - mogen ieder jaar een tekort hebben. Maar oh wee uw gebeente: - als je eens met de telefoon van het werk een privégesprek voert van 2E, want dan krijg je een verwittiging; - je iets fout inbrengt. Denk aan wat onze heren politici van de SPA hebben gezegd: - Crombez: "U bent toch ook fraudeur"; - Johan VDL: "We hebben eerst voor de rijken gezorgd, en nu de rest". .
- Stop de renovatieplicht ![]() - slava Ukraini - Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig? - rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog? Laatst gewijzigd door fbpolitics : 17 mei 2014 om 23:48. |
![]() |
![]() |