Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juni 2014, 09:53   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Het middenveld

Voel jij je vertegenwoordigd door het zogenaamde middenveld?

Welke organisatie dan? Wat doet ze voor jou?

Ik kom hier op omdat ik zag welke ouders zich kandidaat stelden voor de ouderraad in de school van mijn nageslacht: allemaal ouders "met een missie".

Evengoed met de politieke bemoeienissen van de mutualiteiten.
Zorgen die voor mijn ziekteverzekering of zijn die mijn minister van volksgezondheid ? En wie zit daar aan de top van die organisaties; hoe geraken die daar op de zogenaamde kieslijst ?

Allez, leg je gevoelens eens op de forum-tafel.

Edit: ik wou een poll bijvoegen, maar de internet verbinding viel even uit.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 25 juni 2014 om 09:55.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2014, 11:30   #2
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Ik kom hier op omdat ik zag welke ouders zich kandidaat stelden voor de ouderraad in de school van mijn nageslacht: allemaal ouders "met een missie".

Zorgen die voor mijn ziekteverzekering of zijn die mijn minister van volksgezondheid ? En wie zit daar aan de top van die organisaties; hoe geraken die daar op de zogenaamde kieslijst ?

Misschien een beroep doen op 't middenveld ?

On topic : ik ben bij geen enkele middenvelderdinges meer nadat ik ondervond dat het werk van de 'vrijwilligers' (meestal) enkel diende tot meerdere eer en glorie van het 'kader'.... Al ontken ik niet dat er wel 'goeie dingen voor de mensen' werden/worden gedaan, maar ik was dat hypocriet gedoe iets té beu.....
Oud 26 juni 2014, 15:57   #3
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard Het middenveld

Citaat:

Ik vind de job van hulpverlener, vrijwilliger, binnen het middenveld zeer nobel.
Spijtig genoeg vinden heel wat vrijwilligers zich vroeg of laat gepasseerd, al was het maar omdat de lokale overheid de dienstverlening plots gaat professionaliseren, om de dienstverlening politiek te kunnen valoriseren.
In het middenveld, hoe hard je je ook belangeloos je best doet, het wordt uiteindelijk meestal niet gewaardeerd, en de vrijwilliger doet er vanaf het begin best aan rekening te houden nooit een pluim te zullen krijgen voor de geleverde prestaties.
Middenvelders, vrijwilligers, zijn al content waardering te ontvangen van hun directe "klanten". En dit moet volstaan.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2014, 06:29   #4
Peche
Banneling

Standaard Beetje off topic :)

Ik had gisteren vragen bij Wilmots zijn opstelling.
Maar al bij al toch goed gekomen
Zonder Courtois was het ongetwijfeld op zijn minst gelijkspel geweest.

Ik vraag mij af waarom Wilmots niet Hazard Filani, Van Den Borre, Vertonghen en Origi samen zet. Wringt De Bruyne er nog tussen om goeie voorzetten naar voor te bommen.

Mertens begint een Lukakuke te plegen, teveel zelf willen scoren ipv een pas te geven naar iemand die perfect vrij staat.

Laatst gewijzigd door Peche : 27 juni 2014 om 06:30.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2014, 07:14   #5
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat zogezegde "middenveld" ergert mij reeds jaren. Vooral dan de club van het ACW (de mannen van "De Beweging"). Ze gedragen zich als professionele politiekers en ze infiltreren dusdanig een politieke partij dat ze die helemaal omturnen naar hun objectieven. Ze weigeren nog steeds een juridische vorm met rechtspersoonlijkheid aan te nemen, ondanks het feit dat ze vermogens beheren die vele miljarden belopen.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be